Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen sosiaaliapuun turvautuminen oli häpeällistä ja noloa mutta nykyään KELA markkinoi itseään

Vierailija
27.12.2024 |

...jokaisen suomalaisen arkeen ja elämään kuuluvana luonnollisena osana.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos katsotaan Kelan etusivua niin huomaa kenelle sitä oikeasti markkinoidaan

https://www.kela.fi/henkiloasiakkaat

Suomalaiset ovat tehneet tästä maasta sen että suomalaiset saa aina hävetä omaa olemassaoloaan. Muutaman vuoden päästä me ollaan vähemmistönä...omassa maassamme! Jossa vallitsee kuten nytkin vieras kulttuuri ja vieras uskonto

persuthan ovat sanoneet että kirkon jäsenyydestä ei ole mitään hyötyä

En ole tuollaisesta kuullut, mutta olen vasta havahtunut itse siihe, että maksan kirkollisveroa, mutta ne ketkä ovat eronneet kirkosta, saavat ilmeisesti kaikki samat "edut". Eli hautapaikka yms ovat saman hintaiset. Ja sitten ihmetellään, kun ihmiset eroavat kirkosta ja siirtyvät vapaamatkustajiksi.

Hallitus ja kirkkohallitus, muuttakaapa vähän niitä speksejä järkevimmiksi.

T. ev.lut veron- ja kirkollisveron maksaja.

Vierailija
62/68 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Budjettiriihi sinetöi kotitalousvähennyksen rajun leikkauksen."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010675848.html

Vierailija
64/68 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkin oikein tyrkytettiin täydentävää tukea ja sain sittä 650 euroa koska minulla ei kuulemma ole kunnollisia vaateita eikä huonekeluja. Sossun työntekijä kävi luonani kerran ja sanoi että ei näin voi elää. Kirjoitti maksusitomuksen jysk huonekaluliikkeeseen ja sain vielä täydenävää tukea 650 euroa.

Vierailija
65/68 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan etuuksia saa eniten hyvätuloiset. Ansiosidonnaiset etuudet on sairaspäiväraha, pperhevapaat ym. Lääkekorvaukset, lapsilisät, opintotuet. Nämä toimeentulotuet ym on pienempi osuus.

Vierailija
66/68 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kyllä kuuluukin olennaisesti monen elämään. Sen huomaa viimeistään sairastuessaan että ne Kela-korvattavat lääkkeet onkin ihan kiva juttu, sairausloman pitkittyessä sairauspäivärahat ihan kivat myös. 

Vierailija
67/68 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä oli ennen ylpeys ja halu pärjätä omillaan. Tingittiin omista menoista ja etsittiin töitä mielummin kuin mentiin sossuun vaatimaan. Nyt on toisin, sosetuudet katsotaan yhteiskunnan velvollisuudeksi. Jos sinua ei huvita tehdä itse mitään toimeentulosi eteen niin muiden pitää nähdä vaiva myös sinun eteesi. 

Ja turha tähän mitään sairata tai vammaisia vetää mukaan, niitä on murto-osa koko sostukiporukasta

Kai jokainen haluaa pärjätä omillaan, näin on että vanhemmille ihmisille se oli vaikeampaa hakea apua.  Oli suuri merkitys kun kohdeltiin ystävällisesti.  Työtä tehtiin kunnes jossain kohtaa palkka pieneni. 

Ongelma on että ihminen lokeroituu köyhiin ja itsetunnon aleneminen heikentää elämän laatua.

Vierailija
68/68 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hävetä yhtään elää KELAn piikkiin. Miksi pitäisi? Pidän ihan mielellään vapaaehtoisesti muutaman lepovuoden, kun töitä ei riitä kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme