Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailu miehen vanhempien/anopin luo - onko epäkohteliasta kieltäytyä?

Vierailija
26.12.2024 |

Jos niitä ei tunne. Jos ei jaksa sitä että toinko oikeat tuliaiset, toinko vähävaraisena liian vähän jne. Pakkohan ei ole. Vai pitääkö mennä pakon edessä? Jos olisi vielä miehen autokyydin varassa. Itsellä ei edes ajokorttia joten mies ajaa. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mene aina kylään vaikka ihan hyvissä väleissä olen anoppini kanssa. 

Sanon vaan että kotona liikaa tekemistä tms. ettei nyt ehdi 

Vierailija
2/20 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikki hyvin jos sinua arveluttaa olla miehen autokyydin varassa? Meinaatko että miehesi jättää sinut jonnekin korpeen? Hae apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikki hyvin jos sinua arveluttaa olla miehen autokyydin varassa? Meinaatko että miehesi jättää sinut jonnekin korpeen? Hae apua.

Varmaankin lapsuudesta johtuen kärsin vielä aikuisiälläkin oudosta turvattomuuden tunteesta. Ei liity kehenkään ihmiseen erityisesti. 

Vierailija
4/20 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/20 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla spekseillä sanoisin, että älä mene ja eroa. Tuohan kuulostaa kamalalta, että et uskalla miehen kyydissä mennä. Sun vaisto on todennäköisesti oikeassa, vaikka yrität muuta vakuutella. Hyvässä suhteessa ja kivojen appivanhempien kanssa tätä pohdintaa ei olisi.

Vierailija
6/20 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On epäkohteliasta kieltäytyä. Kuljetko muuten miehen kuskaamana? 

Vierailija
7/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opetella päästämään valkoisia valheita, jos minulta kysytään asioita joita en halua kommentoida. Esimerkiksi olen työtön tällä hetkellä. Ei kai sitäkään loputtomiin voi salailla. 

Ap

Vierailija
8/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ole nähnyt koskaan appivanhempiasi? Ehkä olisi aika käydä vierailulla ja älä todellakaan päästele valkoisia valheita. Mene omana itsenäsi. 

Vierailija
9/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää opetella päästämään valkoisia valheita, jos minulta kysytään asioita joita en halua kommentoida. Esimerkiksi olen työtön tällä hetkellä. Ei kai sitäkään loputtomiin voi salailla. 

Ap

Työttömyyden takia itsekin välttelen sukulaisia, sekä omia että mieheni. Olen kuitenkin todella kyllästynyt häpeämään asiaa, ja toivoisin sen jo vihdoin olevan vähäpätöinen asia kaikille niille, jotka eivät voi minua asiassa auttaa, että olenko juuri minä töissä vai en. Aika moni nykyään ei ole, mutta totta kai minun tuurillani kaikki sekä minun että miehen lähisuvusta ovat nyt ja aina olleet töissä! Jopa minua paljon tyhmemmät ja ilkeämmät yksilöt.

Vierailija
10/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin alussa pari kertaa kyläilemässä, mutta enää en ole lähtenyt, koska mies haluaisi jäädä sinne yöksi. Olen ihan suoraan sanonut, että nukun ainoastaan kotona tai hotellissa.

Vierailija
11/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät millaisia he ovat jos et ole koskaan tavannut? Voi olla niin että vähää välittävät siitä että satut olemaan työtön tms. Kaikki ihmiset eivät ole arvostelevia. Mun appivanhemmat on sydämellisiä ja ihania vaikka alkuun itseäni vähän jännitti.

Vierailija
12/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun miehesi pitäisi huolehtia siitä että vierailu sujuu mukavasti? Viette yhdessä tuliaisen ja viivytte sopivan ajan kahvilla tms. Kuulostaa että mies on viemässä sua johonkin kamalaan paikkaan ja jättää sut selviytymään siellä yksin. 

Vierailija
13/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös miehen anoppi ole sun äitisi?

Vierailija
14/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi on mieheni äiti. Oma äitini ei ole elossa, joten hänelle en voi ketään miestä esitellä. 

Ap

Vierailija
15/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, kukaan ei halua miniäkseen kaltaistasi ääliötä. 

Vierailija
16/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä täältä sellaisia kyselet?

Sehän on SUN oma tilanteesi, sinähän sen ratkaiset ja päätät.

Ei ole olemassa sellaista sääntöä, joka pakottaa ihmistä mihinkään tuollaiseen.  Sinä itse määrittelet omat "pakkosi" omien arvojesi mukaan.  

Onhan toki fiksua tavata appivanhempiaan ja puolisonsa sukulaisia.  Sinä itse mietit, haluatko olla sillä tavalla fiksu vai et.  Velvollisuus ja pakko se ei ole.

Vierailija
17/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee töihin, ja anoppilaan.

Vierailija
18/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat 50 v. naimisissa olleet ja kolme lasta kasvattaneet haluaisivat niin kovasti tavata minun vanhempani. 

Mun äiti on nyt reilu kuuskymppisenä kolmatta kertaa naimisissa lapsia on kahden miehen kanssa. Isosiskoni isä teki itsemurhan tavalla, joka pääsi ihan lööppeihin asti. 

Oma isäni on todella persoonallinen ja harvoin tulee toimeen ihmisten kanssa pidemmällä aikavälillä. Varmaan jotain aspergeria, jos tutkittaisiin. 

Veljeni on nykyään siskoni, ja en tiedä kuinka lähes 80-vuotiaat appivanhemmat suhtautuisi asiaan. Aika konservatiivisia ovat, vaikka mukavia ovat noin ylipäätään.

Mä vaan yritän olla puhumatta omasta perheestäni niin vähän kuin mahdollista.

Mutta joo, saatan olla välillä vähän etäisen ja kylmän oloinen, kun koitan vaan olla möläyttelemättä mitään asioita, jotka voisi järkyttää. 

Vierailija
19/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun anoppi on mieheni äiti. Oma äitini ei ole elossa, joten hänelle en voi ketään miestä esitellä. 

Ap

Joo, mutta tuossa otsikossahan puhut miehen anopista (miehen vanhemmat/anoppi)

Vierailija
20/20 |
27.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, mutta tuossa otsikossahan puhut miehen anopista (miehen vanhemmat/anoppi)

No asiayhteydestäkin varmaan tajuaa että tarkoitin tuossa anoppiani, siis miehen äitiä. Olisi kai pitänyt kirjoittaa miehen vanhemmat/anoppiNI. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän