Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kotonanne paljon vai vähän tavaroita?

Vierailija
26.02.2007 |

Tekisi mieli " tehdä" lisää tilaa kotiin mutten tiedä minne laitan kaiken tavaran, joita olen ikäni " kerännyt" ...Jospa niitä sitten myöhemmin kaipaa/tarvitsee...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika vähän tavaraa. Lähinnä sen takia, että inhoan roinaa ja toiseksi ei ole varaa ostaa niin isoa asuntoa, että voisi säilyttää tarpeetonta tavaraa.

Mun mielestä on ihan turhaa olla esimerkiksi liinavaatteita enempää kuin kerralla käytössä ja pesussa + vierasvara. Monillahan on vaikka 20 settiä. meillä ei ole myöskään mitä varamattoja, varaverhoja tms. Petivaatteita meillä on kahdelle vierasyöpyjälle, jos olisi isompi joukko tulossa, niin sitten kyllä ehdoteltaisiin hotellia.

Myöskään meille ei ole liian pieniä, risoja tai muuten käyttämättömiä vaatteita. Kierrätän tehokkaasti koko ajan sellaista mitä ei ole vuoteen käytetty.

Koriste-esineitä meillä ei ole yhtään.

Mä en myöskään osta mitään vessa/talouspapereita jättipaaleissa vaikka saattaisi olla edullistakin. Helsingin neliöhinnoilla pitää olla tosi iso vessapaperikulutus, että kannattaa yksi neliö uhrata siihen, että säilöö vessapaperia kotona

Ainoastaan kirjoja ja levyjä meillä on paljon.

Muuttofirmathan suosittelevat muuttolaatikko/neilö. Meillä on yleensä riittänyt noin 80 % keskiarvotarpeesta, joten meillä lienee tavaraa vähemmän kuin keskimäärin ihmisillä.

Vierailija
2/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heittämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein ahdistaa ku tätä kampetta on kertyny niin älyttömästi. mistä lie tullu.

Vierailija
4/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä käydään vääntöä. Kyllä meilläkin pienet vaatteet ym. lähteen nopeasti ihan tilan puutteen takia, mutta kaikkea muuta ylim. sälää on jotenkin vain kertynyt nurkkiin. Ahistaa.

Vierailija
5/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin 60 neliön kämpästä, ja 25 muuttolaatikkoo. Yhteen pieneen kuorma-autoon meni äidin ja lapsen tavarat.

Kuitenkin meillä on nättiä ja viihtyisää :) Vaikka eihän se kyllä ole tavaran määrästä kiinni. Kierrätän paljon ja koitan noudattaa tuota " jos et käytä vaatetta vuoteen niin et käytä sitä enää koskaan" -totuutta.

Vierailija
6/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisia koriste-esineitä ei ole lainkaan. Varaverhoja on kertynyt usean muuton ja erikokoisten ikkunoiden takia iso kasa, vain parhaat olen muokanut nykyiseen mitoitukseen sopiviksi, muut olen säästänyt mahdollista tulevaa käyttöä varten. Pyyhkeitä ja lakanoita on taatusti vaikka koko suvulle, tosin sänkyjä tai patjoja on paljon vähemmän. Keittiössä kaapit pursuavat astioita, vaikka välillä jo kannoin ison kasan mukeja ja lautasia Pelastusarmeijan kirpparille. Autotalli pursuaa pojan pieniä vaatteita, koska en saa aikaiseksi viedä niitä kierrätykseen, eikä lähipiirissä ole pienempiä poikalapsia. Pienet luistimet ja polkupyörät lojuvat tallin täytteenä niin, että kohta auto ei enää mahdu talliin. Kaipa niistä rojuista jotain kirpparilla saisi, mutta en ole oikein koskaan viihtynyt niillä. Kaipa odotan, että joku muu hakee tavarat meiltä.

Vierailija
7/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemme meille tarpeettomat, mutta vielä käyttökelpoiset tavarat kierrätyskeskukseen ja esim. vanhoja vauva, kaksplus yms. lehtiä annan tutuille, keille ei tule lehtiä, mutta haluavat niitä lukea.

Ainoat mitä säästän, vaikkei juuri nyt tarvita, on tämän esikoisvauvamme pieneksi jääneet vaatteet. Mahdolliselle seuraavalle, jos Luoja suo. Mutta en niitäkään ihan kaikkia.

Tykkäämme myös yksinkertaisesta selkeästä sisustuksesta.

Lapsellekkaan emme ihan hirveitä määriä halua leluja kerätä. Ja mitä ostetaan, niin ostetaan laadukkaita ja kestäviä, ei halppiskamaa, jotka menee heti rikki.

Jotain leluja, mille ei ole kauaa käyttöä, olemme saaneet lainaan tutuilta, ja sitten palauttaneet, kun emme enää tarvi, kuten lelumatto/ kaari.

Vierailija
8/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikka pursuu tavaraa. Asutaan oktalossa ja päätin tilata vaihtolavan pihaan ku lumet sulaa. Kaikki ylimääränen saat sit kyytiä :)

Vierailija
9/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin tässä ketjussa jo sanoi, niin itse olen sitä mieltä, että kirjoja ei ole ihmisellä koskaan liikaa. Mies tosin on eri mieltä, hän ei ole mikään lulutoukka, toisin kuin minä.

9

Vierailija
10/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöytäliinoja, kansallispuvun tms. arvotavaraa. En oikein osaa niistä luopua, kun ne ovat monet sellaista suvussa kiertänyttä ja pelkään, että en osaisi myydä niitä siihen hintaan, mikä niissä on.

Yritän aina ennen joulua ja muita lahjajuhlia viedä hyväntekeväisyyskirpputorille yhtä paljon tavaraa, kun mitä sitten tulee uutena tilalle.

Minusta on ekologisesti vastuutonta viedä kunnon tavarat vain kaatopaikalle. Eri asia on ihan roju, mutta minä olen lahjoittanut hyväntekeväisyyskirppikselle ihan oikeasti hyvää, mutta meille tarpeetonta tavraa ja on ollut tosi motivoivaa huomata, että se sieltä myös löytää uuden ostajan. Usein on samantien joku napannut tuomiani tavaroita.