Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja! perhetuttu tulossa meille kesätöihin ulkomaille!

Vierailija
26.02.2007 |

kaipaisin neuvoja, perhetuttu tulossa auttamaan

lastenhoidossa kesällä. asumme ulkomailla ja maksamme

lentoliput, ylöspidon, vakuutuksen ainakin. ei ole tarkoitus

pitää häntä orjatyöläisenä vaan että on apuna lasten kanssa,

leikkii, vie ulos päivällä, korjaa leluja jne. mutta mitenkä rajaa tuon, että mitä hän tekee, että tekisikö esim. kevyitä kotitöitä myöskin,

tiskejä tai imurointia? vai meneekö kohtuttomiin? sovimme alussa, että me maksamme nuo lennot jne taskurahaa ei tarttisi maksaa. no, onkohan se sitten kuitenkaan reilua? toki jos hän päivisin joskus haluaa mennä rannalle tai shoppailee ihan ok, mutta pitäsikö

jotenkin rajata etukäteen työaika ja mikä olisi kohtuullista. tyttö on jo aikuinen, ei mikään lapsi siis kuitenkaan. onko teistä reilua tuo jako kustannuksista? muita neuvoja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän au-paireille maksetaan n 300 e /kk, ja eikös heillä ole 40 h työviikko?

Lentoliput ja ylläpito on kyllä kumminkin sekin jo paljon..

Jos siivoilua sekä ruoanlaittoa?

Vierailija
2/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkän ajan tyttö on teillä apuna? Laske hänelle jonkinlainen kuukausipalkka, miinusta siitä kulut ja erotuksen annat tytölle taskurahaa. Mielestäni jonkinlainen palkka olisi kohtuullista, varsinkin jos kyseessä vähän pitempi aika.

Määritelkää kirjallisena palkka, kustannukset jotka maksatte ja mitä työtehtäviä tytölle kuuluisi ja kuinka monta viikkotuntia. Siitä on apua, jos tuleekin jotain ongelmia, vaikka muuten ei niin virallisesti asiaa hoitaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 3 maassa au pairina, ja aina on maksettu sekä lennot että taskurahaa parisataa euroa (tai 1200 markkaa). Työhöni kuului lasten kanssa oleminen (leikin, pelasin, ulkoiltiin, siivottiin lelut, laitoin päiväunille ja tarvittaessa yöunille, hoidin iltapesut yms), välipalan yms tekeminen, ja vapaata oli kerran viikossa. 1 perhe oli ennestään tuntematon, toinen oli tuttu, ja kolmas tuttavan tuttu. Yleensä illat oli vapaita, joskus olin lasten kanssa iltaisinkin.

Kotitöitä en varsinaisesti tehnyt, tiskit laitoin koneeseen tottakai, ja joskus laitoin pyykkejä kuivumaan & kuivat pyykit kaappeihin. Imuriin koskin vain silloin, jos lapset sotkivat esim. kukkamultaa lattialle.

Vierailija:

kaipaisin neuvoja, perhetuttu tulossa auttamaan

lastenhoidossa kesällä. asumme ulkomailla ja maksamme

lentoliput, ylöspidon, vakuutuksen ainakin. ei ole tarkoitus

pitää häntä orjatyöläisenä vaan että on apuna lasten kanssa,

leikkii, vie ulos päivällä, korjaa leluja jne. mutta mitenkä rajaa tuon, että mitä hän tekee, että tekisikö esim. kevyitä kotitöitä myöskin,

tiskejä tai imurointia? vai meneekö kohtuttomiin? sovimme alussa, että me maksamme nuo lennot jne taskurahaa ei tarttisi maksaa. no, onkohan se sitten kuitenkaan reilua? toki jos hän päivisin joskus haluaa mennä rannalle tai shoppailee ihan ok, mutta pitäsikö

jotenkin rajata etukäteen työaika ja mikä olisi kohtuullista. tyttö on jo aikuinen, ei mikään lapsi siis kuitenkaan. onko teistä reilua tuo jako kustannuksista? muita neuvoja?

Vierailija
4/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö on tosi läheinen, eli en mitään piikaa hänestä

edes halua! lähinnä minun ja lasten kanssa päivää

viettäen, auttaen päivän askareissa. varmaan käymme paljon

puistoissa, siellä juokseminen toisen kanssa, kun minä olen

toisen kanssa. Minä laitan ruuat, siivoan perussiivoukset jne. Lähinnä

vain mietin, että onko kohtuutona ettei maksettais mitään noiden lentojen lisäksi? tämä tuntui olevan tytölle enempi kuin ok, sillä hänellä olisi mahollisuus tutustua kulttuuriin ja kieleen ohessa. Ja joskus kun haluaisimme lähteä ulos mieheni kanssa, hän voisi olla kotona lasten kanssa jotka nukkuisivat siinä vaiheessa. eli hyvin helppoa ja

kevyttä ainakin mielestäni. kyseessä vain 4vkoa, ei sen pidempi aika.

Koska jos maksaisimme hänelle vielä taskurahaa, mielestäni silloin minun ei ns. tarttisi olla ollenkaan paikalla. auparhan hoitavat yleensä hommat ihan yksin, eikö vain?

Vierailija
5/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

illat ja vkonloput hänellä olisi ihan täysin omaa aikaa,

ja ehkä jos olisi lastenvahtina, iltaisin, siitä sitten voisi maksaa

erikseen jotain? mikä se summa olisi? kuulostaisiko se hyvältä, vai????

Vierailija
6/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: se 3 krt auppiksena ollut

Vierailija
7/10 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva jos olet sitä mieltä kuin mekin olemme olleet.

Tietenkin mukava saada mielipiteitä kun

emme halua että nuorelle tulee paha mieli,

jos ei olekaan mitä hän toivoo tai haluaa ja ettei

tule erimielisyyksiä. Toki uskon, että jos hän rahaa haluaisi

ansaita, ei hän meille edes tulisi. Mutta tosiaan

muitakin mielipiteitä ja kokemuksia otetaan vielä huomioon!!!!

ja ennenkaikkea käytännön kokemuksia jos jollakin

on vastaavasta, niin kaikki on tervetullutta. Mitä kannattaa ottaa

huomioon jne.

Vierailija
8/10 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokemus että oma ystäväni (entinen nykyään) lähti mukaani ulkomaille vauvan ollessa muutaman viikon (esikoinen oli 3v). Maksoin lennot ja kaikki menot (siis jos mentiin ulos syömään, jne). Oltiin sovittu että auttaa varsinkin esikoisen kanssa ulkoillen jotta saan päivällä levätä (vauvalla oli koliikki). Kertaakaan ei vienyt esikoista ulos, kerran kuukauden aikana teki ruokaa. Valitti kun ei lomallaan saanut rusketusta eikä päässyt kuin kolme kertaa baariin ryppäämään. Oli siis tullut mielessään lomalla eikä minun avukseni ja se kyllä näkyi. Valitti kaikesta ja minulle tuli hänen vierailustaan vain enemmän töitä. Kun asiasta yritin varovasti huomauttaa, niin suuttui niin että palatessaan Suomeen levitti meistä törkeitä valheita. Että mun olis vissiin pitänyt ko henkilön kanssa sopia ihan tarkalleen mitä odotan vastapalveluksi jos hänen matkansa maksan.

Vierailija
9/10 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siskoni kyseli lähtisinkö heille lastenvahdiksi Teneriffalle 2viikoksi. Siskoni siis haluaa rauhassa maata altaalla eikä juosta 3v ja 2v. lastensa pihalla. Ajatuksena olisi että ottaisin omat lapseni 2v, 4v ja 6v. mukaan. Siskoni olisi maksanut minun lennot ja perus syömiset ja minä sitten lasteni matkat ja elämisen reissussa sekä hotellihuoneeni. Aluksi ajatus tuntui hyvältä kun ajattelin että oma matkani ei maksaisi mitään mutta sitten tajusin että lennot ei minulta kovin paljon maksa ja en nyt ihan hirveen kova ole syömäänkään niin ehkä " palkka" kahden viikon lapsen vahtimisesta olisi kuitenkin varsin pieni. Minulla kun ei olisi ollenkaan omaa aikaa vaan olisin kiinni viidessä lapsessa koko kaksi viikkoa. Jos olisivat maksaneet myös esim minun osuuden hotellihuoneesta olisin voinut matkaan lähteäkin. Minua siis kysyivät kun eivät ole saaneet ketään tutuista tytöistä lastenvahdiksi. Tytön he olisivat ja ovat aiempina vuosina ottaneet lapsenvahdiksi maksamalla tytön matkan ja perussyömiset ja tyttö on nukkunut heidän hotellihuoneessaan sohvasta saatavalla varavuoteella. Minun tapauksessanihan tuo ei onnistu että että varavuoteella olisin kun on omat lapset mukana. Mutta nuo aiemmin olleet tytöt ovat olleet järjestelyyn tyytyväisiä vaikka rahapalkkaa eivät ole saaneetkaan eikä juuri omaa aikaakaan ole ollut vaan ovat kulkeneet perheen mukana ja samalla katsoneet lasten perään. Muuten kun heillä ei olisi ollut mahdollisuutta edes päästä ulkomaille.

Vierailija
10/10 |
27.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kannattaa sopia etukäteen, koska tyttö saattaa huomata että lasten hoito on täyttä työtä. et voi kyllä teettää sitäkään ilmaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi