Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermostuin taas turhasta

Vierailija
26.12.2024 |

Mies tuli kaupasta. Oli tupakat loppuneet, niin joutui kärvistelemään elisen jo ilman viinaa, että on tänään ajokunnossa.

Tuli siis kaupasta ja innoissaan hihkui, että osti kaksi pullapitkoa "Ajattelin, että tekisit köyhiä ritareita!". Hieno homma -tosin kotona on jääkaappi ja pakastin väärällään jouluherkkuja.

No, onko niissä kaardemummaa? On tietenkin. Kiva juttu. Yksi lapsista on allerginen kaardemummalle. No ostitko vaaleaa leipää edes, että voin tehdä sille allergikolle? Ai et, no mistähän mä sit sille keksin korvaavaa. Ostitko laktoositonta maitoa? Ai et vai, no, mulla on laktoositonta kermaa, mut sit kaksi lapsista ei voi syödä, kun se rasva aiheuttaa ripulin. ( maitoa ei juurikaan käytetä, yksi kaikkiruokainen juo tavallista maitoa kaakaossa)

"Ei aina voi ostaa niin, että kaikille käy!". No hemmetti, kyllä vaan voi, olen viisitoista vuotta niin tehnyt!!! "No mut ethän sä mua aatellut, kun ostit graavilohta!"  Jaa en vai, ostin lämminsavulohta ja sinappisilliä, joita voit syödä!!!!

Nyt herra mököttää autotallissa ja lipittää kaljaa marttyyrina, kun ei hänen valtava panostuksensa saanutkaan hurmioitunutta vastaanottoa kotona. Oli muuten ainoa joulunajan ostos miehellä "koko perheelle", muutoin on vain ostanut itselleen. Ei yhtään lahjaa hankkinut kenellekään, kävin ostamassa joulukukan äidilleen, kun ei sitäkään pystynyt tekemään.

Se, että on noita vatsavaivaisia lapsia, on periytynyt miehen puolelta. Mun puolella ei ole laktoosi-intoleranssia, sappivaivoja tai ibs:ää, miehen puolella on jokaisella jotain ( myös miehellä). Mä olen 15 vuotta kokannut niin, että mies voi aina syödä edes suurinta osaa ruuista (toi graavilohi on mun ja yhden lapsen herkkua, niin ostin jouluksi, ja miehelle oli sitä sinappidilliä, josta muut ei tykkää). 

Joo, mä teen nyt kolmea erilaista versiota (kaivoin pakastimesta paahtoleipää) köyhiä ritareita, niin sankari itse ei suostu syömään, kun kyseenalaistin hänen ostoksensa. "No olisi varmaan ollut parempi jättää ostamatta!" No shit, Sherlock? ( oli tarkoitus tehdä tänään vohveleita, joita kaikki olisivat voineet syödä.

Mutta hermostuin ihan turhasta, eikö.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä