Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistatko omat huonot/vaikeat piirteesi

Vierailija
26.12.2024 |

Vai syytätkö aina muita kaikesta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen itsereflektio kasvaa vähitellen. Kyllä 30-vuotiaana pitäisi jo alkaa ymmärtämään itseään, hyviä ja huonoja puolia. 

Vierailija
22/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan. Toivoisin että myös muut tunnistaisivat omansa. Esimerkiksi tapaillessa yleensä kerron avoimesti omani ja pyydän treffikumppani kertomaan omansa. Harmillisen harva osaa vastata, selittelevät vain jokaisen ihmissuhteen olevan erilainen eivätkä näe minkäänlaista toisteisuutta omassa käytöksessään. 

Kertoisitko tarkemmin, mitä kerrot itsestäsi? 

Huumorini ja hellittelypuheeni läheisilleni on naljailevaa, ja olen haluamattani loukannut sillä useita läheisiäni. Minulla kuulemma on myös alituinen tarve olla oikeassa ja päteä, mikä tekee ihmisille olon että pidän heitä tyhminä. 

Näistä kerron heti alkuun, ja pyydän välittömästi sanomaan jos jotenkin loukkaan tai toimin toisen mielestä mitenkään epäkunnioittavasti. Tähän saakka kukaan kumppaneista ei kuitenkaan ole

Mistä sinun tarpeesi naljaills tulee? Tai tarve olla oikeassa? Koetko huonommuutta verrattuna muihin ihmisiin? Onko sinulla heikko itsetunto? Mietin vain, että miksi tarvitset muita ihmisiä kehittyäksesi mukavammaksi? Vai tarvitsetko niitä sittenkin pitääksesi itsesi pinnalla? 

Enkä tarkoita pahalla, kunhan mietin, että mistä tarpeesi kumpuaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin harmiton ja mukava minulle mukaville ihmisille. Harmillisesti suomi on täynnä orjuutta, ahdistelua, r aiskaamista ja sen sellaista, niin aina ei voi olla harmiton ja mukava. Jos se tekee minusta hankalan niin harmin loista

Vierailija
24/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen itsereflektio kasvaa vähitellen. Kyllä 30-vuotiaana pitäisi jo alkaa ymmärtämään itseään, hyviä ja huonoja puolia. 

Tuossa iässä pitäisi jo tajuta, että kaikki on subjektiivista. Ei ole olemassa mitään objektiivista hyvää ja pahaa, eikä tuollaisia staattisia määritelmiä voi tehdä. Yhdessä sopiva hyvä on toisessa huono, jne.

Vierailija
25/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan. Toivoisin että myös muut tunnistaisivat omansa. Esimerkiksi tapaillessa yleensä kerron avoimesti omani ja pyydän treffikumppani kertomaan omansa. Harmillisen harva osaa vastata, selittelevät vain jokaisen ihmissuhteen olevan erilainen eivätkä näe minkäänlaista toisteisuutta omassa käytöksessään. 

Huumorini ja hellittelypuheeni läheisilleni on naljailevaa, ja olen haluamattani loukannut sillä useita läheisiäni. Minulla kuulemma on myös alituinen tarve olla oikeassa ja päteä, mikä tekee ihmisille olon että pidän heitä tyhminä. 

Näistä kerron heti alkuun, ja pyydän välittömästi sanomaan jos jotenkin loukkaan tai toimin toisen mielestä mitenkään epäkunnioittavasti.

Se tulee alemmuudentunteesta, sama ilmiö kuin cute aggression. Primitiivinen raivo ja vhia paremmuutta, hyvyyttä kohtaan. Ihminen ihastuu ja samaan aikaan hahmottaa, että toisen paremmuus laskee omaa asemaa, eikä osaa diilata sen kanssa kypsästi, ihailla ja pitää hyvänä, vaan pyrkii tappamaan itseä paremman. Samasta syystä koiraat tappavat poikasia, jopa omiaan: ne kilpailevat huomiosta ja resursseista itsen kanssa

Tästä syystä nainen ei saisi koskaan kohdella miestä kuin omaa lastaan: tämä vääristää miehen ajattelemaan, että naisen huomio kuuluisi hänelle, ja alkaa tuhoamaan asioita, kun menettää naisen huomion. Tästä syystä poikasia ei saisi myöskään luovuttaa siittäjien omistukseen

Vierailija
26/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: 

Mistä sinun tarpeesi naljaills tulee? Tai tarve olla oikeassa? Koetko huonommuutta verrattuna muihin ihmisiin? Onko sinulla heikko itsetunto? Mietin vain, että miksi tarvitset muita ihmisiä kehittyäksesi mukavammaksi? Vai tarvitsetko niitä sittenkin pitääksesi itsesi pinnalla? 

Enkä tarkoita pahalla, kunhan mietin, että mistä tarpeesi kumpuaa. 

Kaipa se on kotoa opittua. Enkä siis itse koe ilkeileväni, vaan todellakin hellitteleväni toista. En mielestäni hauku enkä osoittele. Silti useampi kumppani on sanonut tästä erotessa, että hän ei enää kestä tuota jatkuvaa naljailua. 

Omasta mielestäni en myöskään koe tarvetta olla ainoana oikeassa, saatika arvostele muiden älynlahjoja. Olen vain aika faktakeskeinen. Jos joku kertoilee ihan väärää tietoa, niin korjaan. Nykyään kyllä vähemmän, koska koetan olla kunnolla. 

Minä haluaisin, että minulle kerrottaisiin ihan suoraan tilanteessa, että nyt sanoit näin ja se ei ollut mukavasti sanottu. Juuri siksi, että tiedostaisin itse mitkä sanomisen tulkitaan vaikkapa naljailuna tai tyhmänä pitämisenä. 

Kiitos ajatuksistasi!

Vierailija
27/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät osaa vai eivät halua? Itse veikkaan jälkimmäistä.

Vierailija
28/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät osaa vai eivät halua? Itse veikkaan jälkimmäistä.

Moni on sokeasti sitä mieltä, että se että he ovat raivonneet/lyöneet/pettäneet kaikissa aiemmissa suhteissaan ei kerro mitään heistä, vaan ainoastaan heidän kumppaneistaan. 

Vierailija
29/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin vastuuntuntoinen ja luotettava. Kääntöpuolena se, että olen melko anteeksiantamaton ja tuomitseva. Tiedän, että ihmisillä on todella painavia ja myötätuntoa herättäviä syitä tehdä vastuuttomia ja muille haitallisia tekoja. Mutta olen erittäin herkkä huomaamaan, muistamaan ja välttämään kaikkea vastuutonta ja haitallista toimintaa. Luottamukseni ei palaudu helpolla.

Vierailija
30/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan. Olen usein kateellinen ja pitkävihainen. Olen salaa vahingoniloinen. Myös laiskuus ja ahneus ovat paheitani. 

Vierailija
31/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä kerron heti alkuun, ja pyydän välittömästi sanomaan jos jotenkin loukkaan tai toimin toisen mielestä mitenkään epäkunnioittavasti. Tähän saakka kukaan kumppaneista ei kuitenkaan ole

Ja vastuun pakoilu on huono piirteesi myös. Muuten ottaisit vastuun omasta käytöksestäsi ja lopettaisit "naljailun" heti. Koetapa ja vitsaile/naljaile vai itsestäsi, älä muista. Olet heti astetta mukavampi. 

Vierailija
32/32 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian täydellinen. Valitettavasti. Muut tulee kateelliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi