Mikä siinä on, että rosolli on aina pahaa, vaikka kaikki ainesosat on hyviä?
Tykkään porkkanasta, suolakurkusta, perunasta, sipulista, omenasta ja punajuuresta, mutta rosolli ei silti ole koskaan hyvää.
Kommentit (37)
Hyvää on kun itse tekee. Omenasta tulee raikkautta. Perunaa en laita. Päälle kermaviilikastike. Kaupan rosollit ovat kuivakkoja.
Mulla tökkii etikkapunajuuret, suolakurkku (etikka siinäkin) ja kirpeä omena. Kokonaisuus on liian etikkaista ja kirpeää. Näin sen moni tekee.
Omaan makuun on pehmeämpi versio, jossa punajuuret keitetään ja omena on miedon makea, ei yhtään kirpeyttä. Suolakurkkua saa olla, sen etikkaisuus on ok, kun muut maut on pehmeitä. Ja porkkanaa tietenkin myös vähän, makea omena pääosassa.
Itäiseltä kaalimaalta peräisin tämäkin. Hyviä ainesosia sotketaan keskenään ja saadaan aikaiseksi kyseenalainen moska joka ei vaan toimi.
Jos maistuu pahalle nin raaka-aineet ovat vanhoja ehkä jopa pilaantuneita joita kauppias mielellään myy ja sekoittaa rosolliksi. Osta tuoreita aineksia ja tee itse on 100 kertaa parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Laita rosolliin punajuurta, maustekurkkua, punasipulia ja vihreää omenaa. Pieneksi silputtuna. Ei jää syömättä!
Havaitsin myös, punasipuli on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla, otan jouluruokailussa vähän mutta en koskaan osta kotiin sitä, mieluummin ostan peruna- tai punajuurisalaattia.
Ostorosollia en ole koskaan saanut hyvää ( en tiedä miksi ), itsetehdyistä pidän. Eikä tarvii olla minun henkilökohtaisesti tekemää.
Omaan rosolliin ei kuulu omena. Kerran laitoin perunasalaattiin omenaa ja meni mielestäni pilalle. Omenasta pidän kyllä muuten. Ja keitetyt punajuret, ei etikkaiset, niistä en välitä muutenkaan.
Minä syön rosollia lähinnä sen kastikkeen takia.
Laita kermaviiliä, smetanaa ja lusikallinen sokeria sekaan niin alkaa maittamaan
Syön tässä rosollinloppuja ihan siltään pois kun en saanut sitä muuten sitä menemään jouluruokiin sotkettuna. Viimeiset käyttöpäivät tulossa eteen...
Ehkä nuo eivät vain sovi sinun makunystyröillesi yhdessä? Itse pidän. Tosin en syö perinteisiä jouluruokia edes joka joulu.
Jos nuo muistaa uittaa kunnon kermavaahdossa, niin varmasti on hyvää.
Uutena vuonna voi ostaa Aperol ja Vichyn sekä ison kattilan hernekeittoa ja ne tiskatut mikroruoka kipot kuin kertakäyttö lusikat ulos syömään yöllä. Ne mikroruoka astiat voi pestä retkeily käyttöön. Ja vaikka tekee purkki hernekeiton voi silti tehdä siitä 3-5 litran kattilaan . Loraus sinappia ja jos on niin pekonipaloja . Pienet asiat tekee juhlan, yhdessäolo. Meillä meni monta uuden vuoden juhlaa koiran takia joka pelkäsi pauketta , niillä on tuplahyvä kuulo korvissa ihmiseen verrattuna . Nyt voidaan juhlia kun koiran joku varasti. Joku helluntailainen.
Ne ei sovi yhteen porkkana punajuuri sipuli .
Kun syöt raakaa sipulia myös naiset sille hengitys . Joidenkin hiki haisee saatanalle . Mitä kieltää Jeesuksen ja syö vuohia.
Se on pahaa, koska et pidä siitä.
Minä pidän. Minun rosolliini tulee punajuurta, maustekurkkua, porkkanaa, perunaa, omenaa ja sipulia. Ainekset sekoitetaan ja rosolli saa tekeytyä vähintään 6 tuntia ennen tarjoilua.
Yksi syy on se, että perinteinen rosolli tehdään ylikypsiksi keitetyistä aineksista. Älä osta valmista, tee itse ja keitä juurekset vain juuri ja juuri kypsiksi (huomioi, että jatkavat kypsymistä vielä sen jälkeenkin).
Ettei rosolli maistu läpi