Mieheni suuttuu nykyään kaikesta kummallisesta. Minulla on tunne, että teen melkein kaiken väärin
Taustaa; olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta. Yhteisiä lapsia on. Mieheni on ns uraihminen ja hyvin vahvasti suorittaja.
Minulla on alkanut olla sellainen olo kotona, että teen jotakuinkin kaiken väärin ja mieheni suuttuu minulle asioista, joita en ymmärrä. Esimerkkejä; meillä oli kotona syyhyä ja se oli aikamoinen siivousshow. Yhtenä päivänä hän tuli töistä kotiin ja suuttui siitä, että olin hänen mielestään siivonnut väärin. Ja hän oikeasti oli vihainen ja mökötti ja muuttui kylmäkiskoiseksi. Yhden kerran hän suuttui siitä, että olin käynyt hankkimassa alaikäiselle pojallemme kuntosalikortin. Hän olisi halunnut tehdä sen. Kerran hän suuttui kun annoimme yhdelle lapsellemme yhdessä syntymäpäivälahjaa. Käytin saatesanoissa jotakin väärää ilmaisua. Puhuin ehkä itsestäni vaikka olisi pitänyt sanoa "me". Ja mieheni siis on oikeasti vihainen. Hän käyttäytyy minua kohtaan kylmäkiskoisesti ja ikäänkuin jotenkin "halveksuu". Kerran syksyllä ilahduin yhden lapsemme menestyksestä harrastukseen liittyen. Hän huomautti minulle siitäkin tosi inhottavalla tavalla. Nyt joulun alla avauduin miehelleni yhdestä työpaikkaani liittyvästä ongelmasta. Tämä on ensimmäisiä kertoja kun puhun työpaikastani negatiiviseen sävyyn, sillä aiemmin ei mitään ongelmia ole ollut. No mieheni mökötti koko jouluaaton ja ei sanonut edes kiitos ostamastani lahjasta. Oli kuulemma minun puoleltani huonoa käytöstä, että puhuin työpaikastani. Hän ei ilmeisesti olisi jaksanut kuunnella.Tähän jouluun oli panostettu sekä rahallisesti että ajallisesti aika paljon. Ja kieltämättä oli aika surullinen ja pettynyt olo, että tunnelma oli ainakin itselläni melko karsea.
Aina välillä puolisoni on mukava, mutta suunnilleen kerran kuukaudessa hän muuttuu tosi kylmäkiskoiseksi ja on pitkävihainen.
Välillä itselläni on sellainen olo, että olen hänen "alainen", jolle annetaan huonoa palautetta.
En oikein käsitä mitä tässä voi tehdä..itsetuntoni alkaa olla aika heikoissa kantimissa.
Kommentit (27)
Minun suhteessani muuttui jossain määrin tuollaiseksi. Esimerkki: Hän suuttui verisesti, kun minulla meni hetki saada ruoka uuniin ja halusin sen jälkeen nopeasti putsata jotain saunassa. Sitten hän voisi mennä saunaan. Hän parahti: Ei kenelläkään muulla ole tällaista.
Ero tuli aika pian, koska eihän hän voinut kestää minun ajattelemattomuuttani.
Minä alkaisin kyllä kivahtaa vastaan. Käskisin mennä makuuhuoneeseen tai saunaan tai ulos kiukuttelemaan, pois silmistäni. Miksi Ap tuollaista kestää? Lasten takia ei kannata: he kyllä huomaavat vihamielisyyden ja kärsivät.
Eikös se usein ole niin, että kun on uusi kiikarissa, alkaa nyksä ärsyttää jumalattomasti.
Aloituksessa ei mainittu, että aiheesta olisi keskusteltu. Miten se on mahdollista?
Kuullostaa mun faijalta. Paheni vaan iän myötä käytös.
Just oon tilaamassa äidille Rauli Mäkelän kirjaa: Naamiona terve mieli.
AP, sillä on toinen. Jos ei vielä teon tasolla niin mietteissä kuitenkin. Ehdokaskin on jo valittu.
Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Alkava Altzheimer/dementia tuottaa juuri tuollaista käytöstä.
Ei, vaan toinen nainen.
Kamalaa. Uskon joka sanan. Mies on aina huono.