Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni suuttuu nykyään kaikesta kummallisesta. Minulla on tunne, että teen melkein kaiken väärin

Vierailija
26.12.2024 |

Taustaa; olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta. Yhteisiä lapsia on. Mieheni on ns uraihminen ja hyvin vahvasti suorittaja.

Minulla on alkanut olla sellainen olo kotona, että teen jotakuinkin kaiken väärin ja mieheni suuttuu minulle asioista, joita en ymmärrä. Esimerkkejä; meillä oli kotona syyhyä ja se oli aikamoinen siivousshow. Yhtenä päivänä hän tuli töistä kotiin ja suuttui siitä, että olin hänen mielestään siivonnut väärin. Ja hän oikeasti oli vihainen ja mökötti ja muuttui kylmäkiskoiseksi. Yhden kerran hän suuttui siitä, että olin käynyt hankkimassa alaikäiselle pojallemme kuntosalikortin. Hän olisi halunnut tehdä sen. Kerran hän suuttui kun annoimme yhdelle lapsellemme yhdessä syntymäpäivälahjaa. Käytin saatesanoissa jotakin väärää ilmaisua. Puhuin ehkä itsestäni vaikka olisi pitänyt sanoa "me". Ja mieheni siis on oikeasti vihainen. Hän käyttäytyy minua kohtaan kylmäkiskoisesti ja ikäänkuin jotenkin "halveksuu". Kerran syksyllä ilahduin yhden lapsemme menestyksestä harrastukseen liittyen. Hän huomautti minulle siitäkin tosi inhottavalla tavalla. Nyt joulun alla avauduin miehelleni yhdestä työpaikkaani liittyvästä ongelmasta. Tämä on ensimmäisiä kertoja kun puhun työpaikastani negatiiviseen sävyyn, sillä aiemmin ei mitään ongelmia ole ollut. No mieheni mökötti koko jouluaaton ja ei sanonut edes kiitos ostamastani lahjasta. Oli kuulemma minun puoleltani huonoa käytöstä, että puhuin työpaikastani. Hän ei ilmeisesti olisi jaksanut kuunnella.Tähän jouluun oli panostettu sekä rahallisesti että ajallisesti aika paljon. Ja kieltämättä oli aika surullinen ja pettynyt olo, että tunnelma oli ainakin itselläni melko karsea.

Aina välillä puolisoni on mukava, mutta suunnilleen kerran kuukaudessa hän muuttuu tosi kylmäkiskoiseksi ja on pitkävihainen.

Välillä itselläni on sellainen olo, että olen hänen "alainen", jolle annetaan huonoa palautetta.

En oikein käsitä mitä tässä voi tehdä..itsetuntoni alkaa olla aika heikoissa kantimissa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. 

Vierailija
2/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni joulu ihan piloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies kokee parisuhteen raskaaksi. Kun lapset aikuistuvat, moni haluaa siinä kohtaa erota. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa? Ei se paremmaksi muutu vaikka odottelisi miten. Voi elää ankeuttavan tyypin kanssa vuosikausia tai sitten etsiä se onnellisempi elämä muualta, jossa on hyväksytty. Itsetuntoon jos vaikuttaa niin ei kiva.

Vierailija
5/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus taas.

Vierailija
6/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu muistakaa, että tällä palstalla ei saa enää avata tunteitaan puolison huonosta käytöksestä jos puoliso on mies, koska on miesvihaa puhua miehistä muuten kuin ylistävästi. 

Vierailija
7/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli tuollainen tyhjänskitsahtelija, mutta onneksi ollaan erottu. Sepitteli päässään itselleen tarinoita ja sai niistä kohtauksia, ei niin pientä yksityiskohtaa, ettei olisi saanut siitä aihetta haastaa riitaa. 

Nykyinen käyttäytyy kuin normaali ihminen, kuten odottaisi ihmisen käyttäytyvän. Sellaisiakin miehiä siis on.

Vierailija
8/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet muuttuu iän myötä tuollaiseksi. Se on ukkoutumista. Testot laskee, ottaa päähän ja purkavat sen kanssaihmisiin.

Vierailija
9/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu muistakaa, että tällä palstalla ei saa enää avata tunteitaan puolison huonosta käytöksestä jos puoliso on mies, koska on miesvihaa puhua miehistä muuten kuin ylistävästi. 

Älä jaksa.

Vierailija
10/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero siitä. Mököttäköön yksinään. Mies selkeästi haluaa olla yksin ja elää yksin, koska hän ei kestä ihmisten kanssa kommunikointia. Tee hänelle lempeä palvelus ja jätä se. 

# näinrakastatmiestäoikein#

Vierailija
11/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miehillä alkaa 55 vuotiaana miesten vaihdevuodet ja suuttuvat kaikesta ihme asioista.

Vierailija
12/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä ihan vaan nöyrästi kaiken siedät? Oletko ehdottanut miehelle, että hän siivoaa itse, kun sinä et osaa? Ja voit ihan suoraan ilmoittaa hänelle, että sinä ostat, maksat, teet, siivoat mitä ja miten haluat ja mies saa pitää suunsa kiinni.

Miten hän itse selittää suuttumistaan? Olisiko syynä se perinteinen, että miehellä on parisuhteen osalta uusia suunnitelmia ja hän hankkii nyt sinulle aihetta eroon?

Vierailija
13/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on saaneet 600 000e valtiolta avustusta naisvihaan ja naisten mitätöintiin keskittymiseen. Mitään ne ei ole tehneet miesten hyväksi koko aikana koska koko yhdistys keskittyy tämän tyyppisen nettitrollaamiseen tekemiseen ja pelkkään naisvihaan. Saman tyylistä kommentointia löytyy kyseisen naisvihayhdistyksen omista kommenteistä kun netistä katsoo. Yksi yhteen näiden vauvan spämmien kanssa.

Vierailija
14/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni välillä suuttuu ja alkaa mököttämään jostain sellaisesta asiasta josta hän ei normaalisti välitä. Olen oppinut että hän tekee sen silloin kun hän tarvitsee omaa tilaa ja etäisyyttä. Olen yrittänyt sanoa hänelle että seuraavalla kerralla hän sanoisi asiasta niin sitä voitaisiin järjestää, mutta ilmeisesti hän ei ihan itsekään oikein tunnista kun tarve iskee. 

Vierailija
15/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus aloituksesta:

"Aina välillä puolisoni on mukava, mutta suunnilleen kerran kuukaudessa hän muuttuu tosi kylmäkiskoiseksi ja on pitkävihainen"

Ei sen kummempaa kuin että salarakkaallaan on silloin menkat niin miestäkin ottaa päähän.

Vierailija
16/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että menisitte pariterapiaan. Ei siis sillä ajatuksella että teillä menee nyt ihan surkeasti ja olette eron partaalla ja terapia on viimeinen keino, vaan ymmärtääksenne toisianne ja kommunikaatiotanne paremmin. Saatte kolmannen osapuolen kanssa/avulla jutella tunnin silloin tällöin niin se tekee oikeasti hyvää. Aloitimme juuri mieheni kanssa terapian tavallaan ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä. Meillä on omat ongelmamme mutta emme ole mitenkään eron partaalla ja nyt on oikea hetki keskustella näistä asioistamme ns. ulkopuolisen ammattilaisen kanssa. Toki terapiaan pitää olla molempien yhteinen tahto ja halu, sitoutuminen. Jos toinen ei sinne halua ja kokee toiselta painostusta ym niin sitten ei ole hyvä. 

Vierailija
17/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin meni koulu aivan piloille. Suututtaa vieläkin...

Vierailija
18/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava Altzheimer/dementia tuottaa juuri tuollaista käytöstä.

Vierailija
19/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo taitaa olla miehen tapa ilmoittaa että tämä suhde oli tässä. Selvästi ei rakasta sinua.

Juokse ja lujaa.

Vierailija
20/27 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos hän vaikka haluaa riidellä. Voisitko tehdä mielikseen ja "annella" tällä takaisin sitä mukaa kun jannu kätisee niin saa kuulla heti mitä mieltä siitä olet. Js aivan sama mikä tilanne.  Oppii sekin olemaan.

Kyllä jämpti on näin.

Äm mä, joka on aivan kiltti vaan, jos sille ollaan kilttejä muuten morkoonit soi prkle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi