Ystäväsi ystävä liittyy seuraan, miten reagoit?
Useammankin ystävän muita ystäviä liittynyt seuraamme silloin tällöin vuosien varrella ja nyt kaikkien vuosien jälkeen olen ainakin oppinut näistä tilanteista paljonkin. Ja lähinnä sen että huomattavan moni näistä ihmisistä on kiinnostunut vain ja ainoastaan sen ystävänsä seurasta. Etkä tule koskaan kokemaan mitään fiiliksiä sen ihmisen seurasta koska hän ei ole kertakaikkisesti kiinnostunut lämpeämään sinulle.
Pointtina tässä siis se, että näitä tilanteita tulee vuosien varrella lopulta aika paljonkin. Itse olen oppinut tulkitsemaan näitä ihmisiä ja suosittelen sitten ajattelemaan tarvittaessa myös vastapalloon evvk. Tarkoitus ei ole ajatella asiasta negatiivisesti vaan havaita tämä ihmisten valikoivuus ja kuppikuntaisuus.
Btw muuten elämäni läheisimmän ystävän löysin yhteisen ystävän kautta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Jos joku liittyy seuraan niin tarkoittaa, että tämä ihminen on komman kumman ystävä ja haluaa jutella sen toisen kanssa. Näin naisporukassa. Se yksi jää ulkopuoliseksi. Olen kokenut. En oikeastaan tiennyt yhtään mistä nämä kaksi puhuivat ja minuun ei katsottu ja olin kuin ilmaa.
No onpa ikävä ystävä sinulla. Omalle kohdalle tuota ei ole sattunut vaan jutellaan ihan yleisistä asioista isommalla porukalla, jos kaikki ei tunne toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, olet opinut tulkitsemaan ihmisiä ja keksimään heille tunteita ja motiiveja. Harmi, että et ole oppinut mitään itsestäsi ja siitä, että et omista muita. Seurasi on toksista, olet muita hallitsemaanpyrkivä narsisti, joka ei kestä sitä, että ihmisillä ympärillä on muitakin kontakteja kuin sinä.
Toivottavasti mahdollisimman moni ei valitse sinua ja saa ystävänsä irrotettua vaikutuspiiristäsi.
höpö höpö, itse juuri aloit analysoimaan väärin ap:ta. Ap on aivan oikeassa, kuuluu käytöstapoihin huomioida muut seurassa. Etenkin jos itse änkääntyy kahden keskustelevan henkilön pöytään vaikka. EI mennä puhumaan omia juttuja, toisista välittämättä. Apn pitäisi toki sanoa ihan päin naamaa että hetkinen,kukas sinä olet, oltiin tässä juuri puhumassa, voitko tulla myöhemmin udelleen, tai pyytää ystävää esittelemään teidät toisillenn
Jos olisin ystävän kanssa shoppailemassa ja kauppakeskuksessa törmäisin toiseen ystävään, jonka kanssa hetken juttelisin JA tässä vaiheessa eka ystävä ilmoittaisi toiselle, että ala vetää, olin tässä eka, niin se ystävyys loppuisi siihen. Minua ei omisteta! Enkä ryhdy esittelemään ystäviäni toisilleen; jos ei kuule, että hei Ella, oltiin Tiinan kanssa shoppailemassa, niin mitään virallista esittelyä satunnaisessa tapaamisessa en tekisi.
Muistuu mieleeni nuoruudesta. Olimme sopineet erään ystäväni kanssa ravintolaillasta, joka alkaisi pohjilla minun luonani. Kun ovikello sitten soi, oli ystäväni ottanut mukaansa uuden tuttavuuden. Ei siinä mitään, kolmisin olimme sen illan, ensin meillä ja myöhemmin yökerhossa. Ihan kiva tyyppi oli tämä uusi.
Ei tästä uudesta ystävästä minun ystävääni tullut, eikä edes haittaa. Olin nuorena hyvin joustava.
Nykyään mukavuudenhaluinen keski-ikäinen ja hieman kireämpi ottamaan vastaan uusia juttuja.
Minulla on ap:n kaltainen mustasukkainen tuttava, joka hermostuu jo siitä, jos tunnen kahvilamyyjän nimeltä. Alkaa hurja tenttaaminen, että mistä tunnen ja miksi juttelin ja valitsinko kahvilan siksi, että kaveri on tiskin takana jne. Ihan kuin olisi yltiöomistushaluisen aviopuolison kanssa ulkona!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ap:n kaltainen mustasukkainen tuttava, joka hermostuu jo siitä, jos tunnen kahvilamyyjän nimeltä. Alkaa hurja tenttaaminen, että mistä tunnen ja miksi juttelin ja valitsinko kahvilan siksi, että kaveri on tiskin takana jne. Ihan kuin olisi yltiöomistushaluisen aviopuolison kanssa ulkona!
Mitä oikein horiset? Minun pointtini ei liity mustasukkaisuuteen vaan siihen että vaikka olisin tuntenut ystävän ystäviä 20 vuotta ja ollut paljonkin tekemisissä, niin osa heistä ei aio lämmetä. Ja silloin kannattaa todella miettiä onko tällaisten ihmisten seurassa järkevää viettää aikaa ollenkaan.
Kiinnostaisi myös tietää kokeeko muut harjaantuneensa iän myötä ymmärtämään sosiaalisia tilanteita paremmin. Kun usein sinun jutuissasi ei välttämättä ole mitään vikaa, vaan seurueessa on ihmisiä jotka eivät lämpeä sinulle niin se on ihan sama mitä sanot niin vastaanotto on sama.
Muistan yhden tällaisen tilanteen. Kaveri pyysi mukaan tapaamisen oman kaverinsa. Yritin olla vähän sosiaalisempi kuin yleensä joten suostuin. Tämä hänen kaverinsa vaan ei kauheasti jaksanut ottaa minua huomioon, vaan puhui asioista jotka vain he kaksi tietävät. Huomasin että se meidän yhteinen kaveri joka kutsui hänet yritti vaivihkaa johdatella puhetta sellaisiin aiheisiin jotka minäkin tiedän, mutta ei se oikein toiminut. Tästä kaverin kaverista jäi pikkuisen ikävä olo mutta kaveristani ei, hän vaan varmaan yritti tutustuttaa meitä mutta ei se toiminut.
Jos joku liittyy seuraan niin tarkoittaa, että tämä ihminen on komman kumman ystävä ja haluaa jutella sen toisen kanssa. Näin naisporukassa. Se yksi jää ulkopuoliseksi. Olen kokenut. En oikeastaan tiennyt yhtään mistä nämä kaksi puhuivat ja minuun ei katsottu ja olin kuin ilmaa.