Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen huono käytös joulun ajan

Vierailija
26.12.2024 |

Kutsuin miesystävän yhteiseen joulunviettoon, johon hän omasta halustaan tuli mukaan. Mukana olivat myös aikuiset lapseni ja aattoa vietimme vanhempieni luona, johon tulivat mukaan myös siskoni puolisoineen. Vanhempieni luona tunnelma oli hyvä ja mieskin siellä mitä parhain seuramies ja mukana joulun vietossa. 

Kaiken muun ajan mies on kuitenkin jostain syystä osoittanut mieltään, mököttänyt ja pitänyt mykkäkoulua ajoittain. Alkuun yritin häntä lepytellä ja pyytää mukaan, mutta annoin periksi, kun siitä ei ollut tunnelman kohottamiseksi mitään hyötyä- sama meno jatkui miehen puolelta. 

Mies on ollut enemmän ja vähemmän vetäytynyt omiin oloihinsa. Katsonut toisessa huonessa puhelimestaan jalkapalloa ja milloin mitäkin, ollut poissa yhteisestä olemisesta, keskustelusta jne. Joulupäivän kävelyllä mukana oli aikuinen poikani ja mies käveli koko matkan 5 metriä edellä, eikä osallistunut yhteiseen keskusteluun tai mihinkään muuhunkaan koko aikana. Perille päästyä sanoi, että hyvinhän te pysyitte mukana. Niin kuin kyse nyt olisi ollut jonkin sortin kilpailusta. 

Olen jouluihminen henkeen ja vereen ja joulu on vuoden juhlista ainoa, millä on minulle merkitystä. Tämä joulu oli tunnelmaltaan fiasko miehen vuoksi. Laitoin miehelle useamman lahjan ja olin ymmärtänyt, että hänelläkin oli jotain minulle. Yhtään lahjaa en kuitenkaan saanut häneltä. 

Tähän jäi yhteiset jouluperinteet. Seuraavaa yhteistä ei tule. 

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkukaa taas miestä laumana. Sitähän tässäkin pyydetään.

Ei haittaa vaikkei miestä olisi olemassa. 

Hellanlettas sentään mikä uhriutuja. Täällä ei ole kukaan haukkunut yhtään "miestä", jos osaat lukea niin jokainen on kertonut omia kokemuksiaan. Sinä voit mennä vaikka kommentoimaan johonkin muuhun ketjuun. 

Vierailija
42/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä mies tunsi olonsa ulkopuoliseksi SINUN lastesi, SINUN vanhempiesi ja SINUN joulumallisi kanssa? 

Mutta joo, pistä vaihtoon jos ei saa omia toiveitaan sanotuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan traumoja lapsuuden jouluista tai vaikka entisen kumppanin kanssa? Toisaalta omiin oloihin vetäytyminen on ihan fiksua, jos tuntuu siltä, ettei jaksa olla iloisena seurassa. Toki kommunikointi olisi aina tärkeää eli miehen olisi kannattanut sanoa "mulla on vähän huono fiilis, menen hetkeksi omiin oloihini". Teidän olisi kannattanut myös jo ennen joulua jutella siitä, mikä teille kummallekin on tärkeää joulussa. 

Vierailija
44/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse ihminen, joka ei oikein jaksa/kestä joulua. Toki osaan käyttäytyä, enkä omien fiilisteni takia muiden (varsinkaan lasten) joulua pilaa (ja huom. olen nainen) 

Pisti vaan silmään aloituksessa "jouluihminen henkeen ja vereen". Eli valtavat odotukset, miten kaikki pitää mennä. Höllää sitä tonttulakkia vähän ja lakkaa odottamasta ja vaatimasta muilta "täydellisen joulun" suorittamista, itsehän voit sitä tehdä niin paljon kun ikinä haluat.

Vierailija
45/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas uusi miesvastainen tarina. 

Ei voi käsittää näitä. Ei mitenkään.

Minä voin, helpostikin. Todella monella naisella on paljon huonoja kokemuksia miehistä ja niitä tulee jatkuvalla syötöllä lisää. Tuo oli todella huonoa ja epäkunnioittavaa käytöstä, mies käyttäytyi kuin 5-vuotias lapsi

Naiset, lopettakaa näiden miesvauvojen palvominen! 

Nainen ottaa miehen lemmikkimarsukseen, hoivaa ja rakastaa, odottaa ja odottaa, että mies muuttuisi, että viimeinkin saisi itse suhteelta sen minkä haluaa. Ja kuka on syyllinen? Mies. 

No kerrotko miksi tuo mies sitten käyttäytyy niin paskamaisesti? 

Käyttäytymisestä perimä näyttää selittävän noin puolet, toisen puolen selittää, millaisissa olosuhteissa joutuu kasvamaan lapsuutensa. Kun itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse kehittymään niitä on vaikea korjata myöhemmin. 

Perheitä, joissa nainen on ainoa huoltaja on paljon, päiväkodin henkilökunta on naisia ja peruskoulussa tilanne on kutakuinkin sama. Pienet pojat viettävät suurimman osan valveillaolo ajastaan naisten kanssa. 

Vierailija
46/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä mies tunsi olonsa ulkopuoliseksi SINUN lastesi, SINUN vanhempiesi ja SINUN joulumallisi kanssa? 

Tuo kyseinen mies oli kumminkin ilmeisesti vapaaehtoisesti tullut mukaan joulun viettoon. Mies tiesi, että kyseessä oli HÄNEN lapsensa, HÄNEN vanhempansa ja HÄNEN joulumalli.

Vierailija
47/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tuli jo tässä vaiheessa ilmi. Joillakin miehillä on juhlastressi. Vaikka mitään ei tarvitse tehdä eikä huolehtia, niin silti pitää kiukutella ja olla pahalla tuulella. Tähän ei auta sitten mikään. 

Vierailija
48/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lupautuu joulunviettoon naisystävän lähisuvun kanssa, ei pitäisi tulla yllätyksenä, että kutsuttuna on sinun lisäksesi vain naisen lähisuku.

Vierailija
49/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies! Älä edes luule, että kelpaat tuollaisena. Sinä olet vain vajavainen nainen. Jos opettelisit käyttäytymään kuin nainen, voisit viimein nousta tuosta selkärangattomasta surkeudestasi.

Vierailija
50/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä mies byääää.

T. Naisvauva

Vierailija
51/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin, helpostikin. Todella monella naisella on paljon huonoja kokemuksia miehistä ja niitä tulee jatkuvalla syötöllä lisää. Tuo oli todella huonoa ja epäkunnioittavaa käytöstä, mies käyttäytyi kuin 5-vuotias lapsi

Nainen ottaa miehen lemmikkimarsukseen, hoivaa ja rakastaa, odottaa ja odottaa, että mies muuttuisi, että viimeinkin saisi itse suhteelta sen minkä haluaa. Ja kuka on syyllinen? Mies. 

No kerrotko miksi tuo mies sitten käyttäytyy niin paskamais

Niin, miksi miehet luistelevat lastensa kasvatuksesta kokonaan, jättäen kahden ihmisen työn yhden ihmisen harteille? Miksi odotat, että naisen pitäisi selvitä kahden hengen työstä yksin yhtä hyvin kuin nainen ja mies yhdessä? Missä lasten isien vastuu?

Vierailija
52/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen jolla on mies jolla on lapsia ja nyt kun lapset oli jouluna meillä annoin heille tilaa olla yhdessä. Koin tekeväni oikein, mutta taisin olla epäkohtelias? 

Vierailija
53/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeä mies byääää.

T. Naisvauva

Taas näitä muitten miesten puolesta loukkaantujia. Mitään pahaa omasta miesystävästään ei saa edes anonyymina sanoa, kun joiltain miehiltä menee fiilis ja alkaa naisen haukkuminen.

Vierailija
54/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrot

No nyt jo yleistetään kaikkiin miehiin. Mutta eihän tämä ole miesvastainen ketju ollenkaan ei toki ei.

Vierailija
55/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se katkera kun sulla on asiat "liian hyvin"? 

Tämä on muuten yllättävän tavallista vanhempien miesten kohdalla. On pilattu edelliset perhesuhteet ja ollaan katkeria, eikä sitten jakseta sietää uuden kumppanin parempia suhteita omiin aikuisiin lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa. Mustasukkaisiakin ovat, koska käytännössä heillä ei ole ketään kenen kanssa aikaa voisi  riitelemättä viettää. 

Vierailija
56/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihmisellä olisi millaisia traumoja hyvänsä, niin käytöstavat pitäisi osata ja hallita kuitenkin. Jos tietää itse, että ahdistuu vierraassa porukassa, niin silloin voi kieltäytyä kutsusta ja jäädä sinne kotiin viinapullon kanssa käsittelemään niitä traumojaan, niinkuin monella miehellä on tapana.

Vierailija
57/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrot

Niin, miksi miehet luistelevat lastensa kasvatuksesta kokonaan, jättäen kahden ihmisen työn yhden ihmisen harteille? Miksi odotat, että naisen pitäisi selvitä kahden hengen työstä yksin yhtä hyvin kuin nainen ja mies yhdessä? Missä lasten isien vastuu?

Isyys saadaan äidin armosta. 

- mies joka taistelee oikeudessa lapsestaan

Vierailija
58/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa naiset ymmärtäisivät aloittaa miehen päivän antamalla suuseksiä niin sen jälkeen yksikään mies ei ole päivällä mörökölli.

Vierailija
59/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vähän peppuseksiä niin miehelle tulee parempi mieli.

Vierailija
60/89 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se katkera kun sulla on asiat "liian hyvin"? 

Tämä on muuten yllättävän tavallista vanhempien miesten kohdalla. On pilattu edelliset perhesuhteet ja ollaan katkeria, eikä sitten jakseta sietää uuden kumppanin parempia suhteita omiin aikuisiin lapsiinsa ja lapsenlapsiinsa. Mustasukkaisiakin ovat, koska käytännössä heillä ei ole ketään kenen kanssa aikaa voisi  riitelemättä viettää. 

Osui kyllä niin oikeaan tämä. T. Erään miehen exnaisystävä.