Ulvila uudelleen tutkintaan
Kommentit (9452)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa pidettiin 30 vuotta pääministerin murhaajana Christer Petterssonia, jopa myöhempi pääministeri totesi jutun olevan mielestään selvitetty, kunnes yhtäkkiä löytyi aivan uusi epäilty joka erittäin todennäköisesti olikin syyllinen.
Miksei Ulvilan jutussakin voi käydä samoin, varsinkin jos mielestänne Anneli ei sitä tehnyt?
Taisi koko juttu olla huijausta, samoin kuin se Anna Lindhin puukotus, ne on vähän edellä tuolla muualla näitten valekuolemien kanssa.
Siis toi Palmen juttu.
Auerin keississä täytyi varmaan perua ne tekaistut seksitarinat, kun Suomi on niin pieni maa, niin joku voisi pian provosoitua, jos näkisi Auerin livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista sekin, ettei Anneli pelännyt, että se (olevinaan ulkopuolinen) murhaaja tekisi jotain hänelle itselleen tai lapsille. Viittaa myös siihen, että murhaaja oli Anneli itse.
Kuuntele hätäpuhelu. Ei ollut Anneli.
Sen perusteella juuri kommentoin. Huonoa näyttelemistä. Ei huutaisi noin kovaan ääneen hätäkeskukseen jos paikalla oikeasti olisi murhaaja. Saati, että kesken puhelun palaisi sinne murhapaikalle, ja mikä kummallisinta pyytäisi jopa lastaankin tarkistamaan vieläkö murhaaja on siellä. Anneli kyllä tasan tarkkaan tiesi, ettei siellä ketään ulkopuolista ole koskaan ollutkaan.
Minun mielestä vähän huono näyttelijä siinä hätäkeskuspuhelussa. Ei vakuuta
Polliisilla on vieläkin liikaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen oikeusjuttu, niin loppuu tämänkin veronmaksajien rahoilla pyörivän ikiliikkujan pyöriminen.
Ja jos paljastuu, että on ollut huijausta koko juttu, mihin huijaukseen on sitten pakostikin osalliistunut myös viranomaisia, jos huijaukseksi paljastuu, niin asianomaiset sitten maksamaan korvaukset valtiolle eli veromaksajille.
Toivotaan että poliisimurhaaja jää vihdoin kiinni. Vai käykö taas niin että KRP suojelee "omiaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Suomalaisen poliisityön häpeäpilkku, farssi, nostetaan taas framille.
Seppo usutetaan jälleen hommiin...
Oliko Seppo vapaaehtoinen soluttautumaan perheeseen? Jos Sepe onkin koko homman taustalla? Vai haluaako poliisi vaan kostaa.
Juristit juhlivat, kun riittää heille töitä taas.
Suomalainen Palme-keissi. Eipä oo varaa ruotsalaisille naureskella.
Oikeuslaitoksella liikaa luppoaikaa ja rahaa näköjään. Mehän tämän taas maksamme. Nyt voisi vain lopettaa ja käyttää aika ja rahat johonkin tärkeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se muuttaa enää. Eikös alussa olisi pitänyt toimia toisin ja nyt sitten edelleen auki koko homma.
Siirto KRP:lle olisi ainakin pitänyt tehdä ajat sitten
Olen ollut siinä uskossa että KRP tutkii kaikk surmat ja murhat. Näyttää siltä että peruspoliisin taito tutkia rikosjuttua on heikko oli kyse mistä tahansa jutusta. Seksuaalirikosten selvittäminen vie vuosia ja varkauksia tai ilkivallantekoja ei edes tutkita.
Ihmetyttää miten on taas aikaa laittaa resurssia tutkia uudestaan murhatapausta melkein yli kymmenen vuoden jälkeen yhteen tapaukseen kun tuhannet tai kymmenet tuhannet jutut jäävät kokonaan tutkimatta. Auton ikkuna laitettiin jokin aika sitten sisään ja rikosilmoituksen jälkeen ei ole kuulunut poliisista mitään ja tuskin
Voisi ne tulla ottamaan DNA näytteet kun samalla kadulla oli vedetty neljä ikkunaa sisään ja korjaamolla sanottiin että tuossa on auto jonkin matkan päästä kotoani. Sama tyyppi selvästi liikkeellä. Seuraavaksi virittelen videokameran ikkunalle valvomaan autoa ja ostan haulikkoon panoksia varmuuden vuoksi. Ei siinä mitään saan samalla pari muuta asiaa korjautettua vakuutuksen piikkiin niin ei tarvitse kahta kertaa käydä korjaamolla.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt viimein tutkittaisiin muiden epäilyttävien henkilöiden osallisuus. Kuumottaakohan siellä hyvävelikerhossa nyt?
Ainoa epäilyttävä henkilö on Anneli Auer. Toivottavasti nyt saadaan akka koppiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika. Suomalaisen poliisityön häpeäpilkku, farssi, nostetaan taas framille.
Seppo usutetaan jälleen hommiin...
Oliko Seppo vapaaehtoinen soluttautumaan perheeseen? Jos Sepe onkin koko homman taustalla? Vai haluaako poliisi vaan kostaa.
Poliisi on tunnetusti pitkävihainen. Niillä on kaikista kansalaisista salaiset arkistot johon eivät edes kaikki poliisit pääse katsomaan tietoja. Pahinta kaikessa on että poliisia ei valvo kukaan eli poliisin sisäpiiri voi tehdä Suomessa aivan mitä tahansa eikä jää kiinni mitenkään. Luulen että Auerin tapaus liityy tähän ja ei se tule selviämään ellei jollain ala omatunto kolkuttamaan näistä sisäpiiriläisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se hyvä, kun asiaan tulisi ratkaisu. Olin lapsi kun tämä tapahtui
Minä olin teini-ikäinen ja vieläkin muistan sen kun äitini sanoi, että sillä naisella oli varmaan hyvä syy.
Se hyvä syy on se, että Anneli Auer on psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei saa saman valtion tuomiovallan nojalla tutkia uudelleen tai rangaista oikeudenkäynnissä rikoksesta, josta hänet on jo lopullisesti vapautettu tai tuomittu syylliseksi kyseisen valtion lakien ja oikeudenkäyntimenettelyn mukaisesti. Kielto syyttää tai rangaista kahdesti koskee siis samassa valtiossa tapahtuvia syytteitä ja rangaistuksia.
Tällainen kielto syyttää ja rangaista oikeudenkäynnissä kahdesti samasta rikoksesta sisältyy esimerkiksi Euroopan unionin perusoikeuskirjaan. Sen mukaan Ketään ei saa tutkia uudelleen tai rangaista oikeudenkäynnissä rikoksesta, josta hänet on jo unionissa lopullisesti vapautettu tai tuomittu syylliseksi lain mukaisesti
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei koko aikana ole paneuduttu ulkopuolisen henkilön tutkintaan. Vain anneli auerin.
Ei, vaan koko juttu meni pieleen, kun pitkään paneuduttiin juuri siihen mysteerimieheen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista sekin, ettei Anneli pelännyt, että se (olevinaan ulkopuolinen) murhaaja tekisi jotain hänelle itselleen tai lapsille. Viittaa myös siihen, että murhaaja oli Anneli itse.
Kuuntele hätäpuhelu. Ei ollut Anneli.
Sen perusteella juuri kommentoin. Huonoa näyttelemistä. Ei huutaisi noin kovaan ääneen hätäkeskukseen jos paikalla oikeasti olisi murhaaja. Saati, että kesken puhelun palaisi sinne murhapaikalle, ja mikä kummallisinta pyytäisi jopa lastaankin tarkistamaan vieläkö murhaaja on siellä. Anneli kyllä tasan tarkkaan tiesi, ettei siellä ketään ulkopuolista ole koskaan ollutkaan.
Minun mielestä vähän huono näyttelijä siinä hätäkeskuspuhelussa. Ei vakuuta
Ylinäyteltyä ja paljasti sillä itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Tutkinnanjohtajan mukaan Aueria ei ole poissuljettu epäiltyjen joukosta.
Ei tietenkään ole, koska kaikki tietävät hänen olevan syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Oikeuslaitoksella liikaa luppoaikaa ja rahaa näköjään. Mehän tämän taas maksamme. Nyt voisi vain lopettaa ja käyttää aika ja rahat johonkin tärkeään.
Vaikka löytyisi jotain uutta niin voi kysyä miten juttu menestyisi oikeudessa. Näyttö oli heikko viime oikeusasteissa kun tutkinta oli taitamattomasti suoritettu ja vähän tuntuu kummalliselta että nyt löytyisi jotain uutta ja merkittävää. Oikeusjutut kestäisivät taas vuosia ja hintalappu olisi epäilemättä miljoonia euroja jälleen kerran. Henkilötodistuten painoarvo voi olla mitäänsanomaton kun asiasta on kulunut niin pitkä aika.
Poliisi yritti muistaakseni saada Nils Svartlingin edesvastuuseen Bodomin surmista mutta juttu ei menestynyt vaikka oli teltasata otettu dna näytteitä ja muuta nykyaikaiseen tutkimukseen perustuvaa. Kannattaisiko sekin juttu avata uudestaan kun syyllistä ei ole saatu kiinni. Murhaaja liikkuu siis keskuudessamme ja voimme olla vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa asia joka käy maallikon järkeen, miksi leski ei soittanut häkeen ajoissa ja pystyi laittamaan lapsen tarkistusasialle oli se että hän oli työn tilaaja ja pystyi luottamaan että lapset olivat turvassa. Samasta syystä häkepuhelua viivästettiin eikä ikkunan rikkominen aiheuttanut kiirettä. Tai emmä tiiä, tää nyt vaan perustuu niihin poliisin demonstraatioihin, mielestäni ne olivat niin kovaäänisiä ja sotkua aiheuttavia että itse en olisi pystynyt olemaan paikoillani ja odottaa kun hammaskeiju tulee ikkunasta sisään.
Ei siellä ollut mitään rikostoveria. Auer rikkoi itse ikkunan.
Hyvin mahdollista että lapset haluavat kaikilta osilta mielenrauhan jotta voivat jatkaa tasapainoista elämää. Heiltä tullut joitain oleellisia tietoja jotka syynä avaamiseen. Niin tekisin itsekin lasten asemassa, että kertoisin totuudet.