Aso asunnot ja tupakointi
Onko asoissa joissa tupakointi kielletty, edes tupakkakoppeja/paikkoja?
Kommentit (46)
Sitten pitää kieltää myös parvekkeilta tulevat ruuan hajut ja hajuvesien ka muiden tököttien hajut. Ja itse en polta, mutta tasapuolisuuden nimissä näin
Kun viranomaiset saavat tämän kiellon läpi kitisijöiden vaatimuksesta, niin kyllä ne keksivät uutta kitinän aihetta.
Kitisijät ja kyylät kun elävät siitä, että saa kitistä jostain.
Eikös kissat olleet jo liipasimella?
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitää kieltää myös parvekkeilta tulevat ruuan hajut ja hajuvesien ka muiden tököttien hajut. Ja itse en polta, mutta tasapuolisuuden nimissä näin
Kielletään kaikki. Sitten on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette taida paljoa uutisia tai lakimuutoksia seurailla?
Uudessa vuokrasopimusuudistuksessa joka astuu voimaan 1.3-25 lähtien on säädetty siten, että jokaisen vuokrasopimukseen sisältyy aina automaattisesti tupakointikielto vuokratussa asunnossa.
Tämä lakimuutos tulee voimaan taannehtivasti ja koskee automaattisesti kaikkia jopa jo ennen muutosta tehtyjä vuokrasopimuksia, edellyttäen, ettei vuokrasopimuksessa erikseen ole sallittu tupakointia. Uusiin vuokrasopimuksiin tupakointilupaa ei enää voi antaa.
Tämä on osa Marinin hallituksen eu:n kanssa tekemää sopimusta jossa suomi on täysin savuton vuoteen 2027 loppuun mennessä.
On todella hämmentävää miten vähän ihmiset ovat asioista perillä vaikka päivästä toiseen huutelevat miten huono hallitus on ja miten järjettömiä päätöksiä tekee.
Se, että nykyinen hallitus joutuu toteuttamaan edellisten halli
Olen sitä mieltä, että yksilön vapauksia rajoitetaan välillä liikaakin. Toisaalta suomalaiset suorastaan pitävät holhoamisesta, mikä näkyy korkeiden sosiaalitukien ja verojen kannattamisessa.
Se että tupakointi lähtökohtaisesti kielletään vuokra-asunnossa ellei se ole erikseen sallittu, ei ole yksilönvapauden rajoitusta. Oletus on vain että lähdetään vuokranantajan omaisuuden suojaamisesta mikä on myös yksilönvapaus.
Kyllä oikeus on ennen lakimuutostakin ollut enempi vuokranantajan puolella jos vuokralainen on tupakoimalla asuntoa tuhonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kielletään kaikki. Sitten on kivaa.
Sopii minulle. Suomi jo muutenkin typerä holhousmaa
Tupakonti aiheuttaa paljon alijäämää (tupakkaa ei valmisteta Suomessa) ja kuormittaa terveydenhoitoa ja vähentää työtehoa. On jo aikakin kieltää tuollaiset turhakkeet
Pitänee siirtyä kannabistuotteisiin. Sehän ei ole tupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisille kyylille ja kitisijöille taas lisää työkaluja kyyläämiseen ja valittamiseen kaikesta.
Seuraavana kielletään alkoholijuomien nautiskelu omalla parvekeella.
Pahennusta aiheuttaa ja lapset näkevät. Häiritsee.
Kyttääjät ovat kyllä koomisia. Kaveri asui taloyhtiössä jossa vanhukset valittivat, jos näkivät jonkun viettävän pihalla aikaa esim. kaljatölkki kädessä. Huvittavinta oli se, että nämä samaiset taloyhtiön mummot ja vaarit viettivät aikaansa taloyhtiön kodassa kännissä kuin käet. Mutta he kuskasivat juomansa ulos kahvimukeissa. :D Ehkä tuo oli sitä parempaa alkoholinkäyttöä.
Toinen asia on, että tupakointi on kielletty. Toinen on, valvotaanko sitä yhtään.
Asuin asumisoikeusasunnossa pari vuotta. Muutin pois tänä vuonna. Ainakin minua koski tupakointikielto. Mielestäni koski koko taloyhtiötä.
Naapuri poltti jatkuvasti parvekkeella. Se ei minua haitannut eikä kukaan hänestä valittanut. Kolmekerroksinen talo ja sillä tavoin oli suojaisa ettei siinä ollut siihen suuntaan kuin 3 parveketta/terassi
Jos olisi lasitettu parveke niin silloin en ainakaan kehtaisi polttaa, jos siis ylipäätään polttaisin tupakkaa.
Lapset pitävät usein meteliä ja sotkevat paikkoja leikkikentällä.
Että voisiko lapset kieltää? Tai ainakin nuo leikkipaikat?
Häiritsee.
Myös naapurissa koira haukkuu aina välillä.
Sekin häiritsee.
Joku paistoi eilen kinkkua tai muuta lihaa.
Vegaanina häiritsi. Haju tuli käytävään.
Allegikkona häiritsee myös nämä joulukuuset ja hyasintit. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia on, että tupakointi on kielletty. Toinen on, valvotaanko sitä yhtään.
Asuin asumisoikeusasunnossa pari vuotta. Muutin pois tänä vuonna. Ainakin minua koski tupakointikielto. Mielestäni koski koko taloyhtiötä.
Naapuri poltti jatkuvasti parvekkeella. Se ei minua haitannut eikä kukaan hänestä valittanut. Kolmekerroksinen talo ja sillä tavoin oli suojaisa ettei siinä ollut siihen suuntaan kuin 3 parveketta/terassi
Jos olisi lasitettu parveke niin silloin en ainakaan kehtaisi polttaa, jos siis ylipäätään polttaisin tupakkaa.
Miten se lasitus mielestäsi muuttaa tilannetta? Oletko tietoinen, että ne lasit saa myös auki? Siis tuuletus onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne Aso-asujat sitten tupakoi? En usko ollenkaan että kaikki savuttomia asukkaita
Kaduilla, metsissä. Aina voi mennä metsään tupakalle.
Riittää että menee sen verran etäälle talosta etteivät muut asukkaat joudu haistelemaan tupakankäryä. Stumpit voi laittaa vaikka pikkupurkkiin kunhan ei maahan heitä niitä myrkkytumppeja.
Esimerkiksi joulukinkku pitäisi kyllä kieltää.
Siinä on rasvaa. Ja moni laittaa yhä paistorasvan viemäriin.
Se tukkii viemärin ja sitten nousee vastikkeet.
Sitäpaitsi en pidä kinkusta. Yäkkiä. Seitan on parempaa. Syökää seitania. Sen hyväksyn.
Ja laatikot. Paitsi ei lanttua. Se haisee.
Eikö olisi helpompaa lopettaa vaan se tupakointi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ne Aso-asujat sitten tupakoi? En usko ollenkaan että kaikki savuttomia asukkaita
Kaduilla, metsissä. Aina voi mennä metsään tupakalle.
Riittää että menee sen verran etäälle talosta etteivät muut asukkaat joudu haistelemaan tupakankäryä. Stumpit voi laittaa vaikka pikkupurkkiin kunhan ei maahan heitä niitä myrkkytumppeja.
Entäs jos te muut menisitte sinne metsään, kun minä käyn tupakilla omalla partsillani ylimmässä kerroksessa, eikä muita parvelkkeita ole ihan lähellä?
Voisitte poimia niitä roskia siellä samalla? Luonto kiittää.
Voisin ilmoittaa tupakoinnistani vaikkapa sumutorvella tai kovaäänisellä metallimusiikilla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se muiden vika ole, että et ole viitsinyt lukea vuokrasopimusta tai et viitsi sitä noudattaa. Ihan on kuule oma vika. Yleensä vuokrasopimuksen lukeminen on ihan ensimmäinen asia mikä pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Talosta ulos ja röökille.
Röökipaikat pitää kieltää savuttomista taloista. Eihän ne mitään savuttomia taloja ole jos saa olla röökillä talon pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisille kyylille ja kitisijöille taas lisää työkaluja kyyläämiseen ja valittamiseen kaikesta.
Seuraavana kielletään alkoholijuomien nautiskelu omalla parvekeella.
Pahennusta aiheuttaa ja lapset näkevät. Häiritsee.
Kyttääjät ovat kyllä koomisia. Kaveri asui taloyhtiössä jossa vanhukset valittivat, jos näkivät jonkun viettävän pihalla aikaa esim. kaljatölkki kädessä. Huvittavinta oli se, että nämä samaiset taloyhtiön mummot ja vaarit viettivät aikaansa taloyhtiön kodassa kännissä kuin käet. Mutta he kuskasivat juomansa ulos kahvimukeissa. :D Ehkä tuo oli sitä parempaa alkoholinkäyttöä.
No, periaatteessa julkinen juopottelu on Suomen laissa kielletty.
Sinne ei valikoidu tupakoivia asukkaita.
Se on ihan hyvä. Jos on kärsinyt tupakansavusta aikaisemmassa asunnossa on hyvä valinta aso- asunto. Ja ihan tiukka linja ettei sisäänkäynnin vieressä polteta koska käry kantautui läheisistä ikkunoista sisälle.