Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästätkö 7-vuotiaan tyttösi jo kavereiden kanssa kauppaan, kiskalle ym?

Vierailija
26.02.2007 |

Itse en päästä. Olenko jotenkin outo lintu tiukkapipo? Mun mielestä ton ikänen leikkiköön vielä ihan kotosalla tai pihapiirissä kavereiden kanssa. Eiköhän sitä " kylille" ehdi myöhemminkin =)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kioski on kävelymatkan päässä eikä tarvitse mitään hirveän vilkkaasti liikennöityä tietä ylittää, niin tottakai. Käyhän lapsi koulussakin ja ihan itse sinne kävelee. Ei kai nyt ole tarkoitus lasta missään talutushihnassa pitää..?

Vierailija
2/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat leikkiä kaverin kanssa jomman kumman kotona, muttei vielä 7v tarvii kylällä pyöriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta keskustaan heilumaan tiimareille ja heseille en, ei se ole niin pienten hommaa.

Vierailija
4/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan Helsingissä asutaan. Kiskalle ei ole pitkä matka eikä ole vilkas liikennöityä katua ylitettävänä.

Kävivät tuon ikäisenä siellä välillä kaksistaan kaverin kanssa.

Pitäähän lapsenkin oppia jossain vaiheessa miten kiskalla/kaupassa toimitaan.

Mutta keskustaan en päästä vieläkään yksin, enkä edes ostoskeskukseen. Eipä ole sinne halunutkaan edes. Ja tytöllä nyt ikää 11 v.

Vierailija
5/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän sitä kouluunkin ihan itse mennä ja koulu on kauempana.

Vierailija
6/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moasti on pelastanut tilanteen, kun hän on käynyt hakemassa puuttuvan maidon tms. kun itse ne ole vauvan hoidolta päässyt kauppaan.

Vierailija
7/7 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne sai mennä kävellen ja matkalla on yhdet liikennevalot (koroke keskellä) ja toinen tien ylitys ilman valoja, jossa sentään koroke keskellä. Lisäksi puolivilli kävelytie kaupan pihalla, matkaa n. 500m. Omalla kadulla (100m) ei kävelyteitä, mutta ei paljon liikennettäkään,muilla kaduilla kävely-pyörätie. Vanhimmalla lapsella oli aikanaan piirretty kauppalappu mukana, kun ei ihan vielä lukenut ;)

Molempien kauppamatkoista on sovittu ja ne on olleet enempi sellaisia, että olen pyytänyt lasta käymään kaupassa kuin että olisi itsellä ollut jotain ostettavaa. Nyt 3. luokkalaisella on jo joskus jotain omiakin ostohaluja ja lähtee siltä pohjalta. Aina, kuitenkin tiedän, kun lähtee ja tiedän odottaa takaisin kotiin.