Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko mukana taloyhtiösi hallituksessa?

Asiaa harkitseva
25.02.2023 |

Miten kokemus on muuttanut käsitystäsi siitä, miten taloyhtiön asioita hoidetaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oman taloni herra. En pystyisi asumaan missään taloyhtiössä.

Vierailija
2/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahden taloyhtiön hallituksessa, molemmissa muutaman vuoden. Molemmat yhtiöt ovat/olivat erittäin hyvin hoidettuja ja hallituksessa fiksua porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistamani omakotitalon hallitus ja ainoa päätösvaltanen.

Vierailija
4/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Ei muuttanut mitenkään. Ihan normaalisti asioita hoidettiin eikä tullut mitään riitaa. Myös kaikki osakkaat halusivat yhtiökokouksessa pitää järkevästi omaisuudestaan huolta.

Vierailija
5/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taloni tukipilari, kurko, presidentti ja ylikenraalimarsalkka. Se joka muuta väittää, niin aijjaijai.

Vierailija
6/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahdeb yhtiön hallituksen puheenjohtaja.

Muut hallituksen jäsenet ovat täysin passiivisia eivätkä tee yhtään mitään. Isännöitsijä on samaa maata, joka hemmetin asiasta pitää laittaa useita viestejä ja hyvin nihkeästi tapahtuu mitään.

Vierailija
7/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omistamani omakotitalon hallitus ja ainoa päätösvaltanen.

Halusit siis tuoda esiin, että omakotitaloasujilla ei ole joko sisälukutaitoa tai huono huumorintaju?

Vierailija
8/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut peräti isännöitsijä. Tosin taloyhtiö muodostui kolmesta paritalosta. En ymmärtänyt isännöitsijän vastuista silloin mitään ja parempi niin.

Vierailija
9/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut hallituksen jäsenet ovat täysin passiivisia eivätkä tee yhtään mitään. Isännöitsijä on samaa maata, joka hemmetin asiasta pitää laittaa useita viestejä ja hyvin nihkeästi tapahtuu mitään.

Miksi ette vaihda isännöitsijää? Niin me tehtiin, kun isännöitsijä oli mielummin päiväunilla kuin hoisi asioitamme.

Vierailija
10/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa viidessä joissa olen omistajana yhteensä 15 asunnolla, olen myös hallituksessa, joista kahdessa olen puheenjohtajana.

Vierailija
11/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin, en ole enää. Sitä on joko isännöitsijän kumileimasin (sinällään ihan fine) tai joutuu uhraamaan älyttömästi aikaa ja vaivaa asioiden selvittämiseen ja esimerkiksi kilpailutuksien vertailemiseen. Päivätyö riittää minulle.

Vierailija
12/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön hallituksen jäsen. Taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Siinä kaksi jumalasta seuraavaa ihmistä, nimenomaan yläpuolella.

Vierailija
13/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut peräti isännöitsijä. Tosin taloyhtiö muodostui kolmesta paritalosta. En ymmärtänyt isännöitsijän vastuista silloin mitään ja parempi niin.

Minäkin asuin aikoinaan pienessä rivitaloyhtiössä, jossa haluttiin tehdä kaikki itse. Keksivät, että kaikki yhtiökokoukseen paikallesaapuvat kuuluvat hallitukseen. Lisäksi päättivät, että isännöitsijä on kiertävä pakkohoimma, aivan kuin huoltotyötkin poislukien ne, jotka eivät osallistuneet yhtiökokoukseen.

Muutin muualle heti kolmen vuoden verovapauden päätytyyä. Ajoin taannoin kyseisen talon ohi ja koko kiinteistö oli pimeänä. Oli vissiin putkiremontti käynnissä, mutta työmiehiä ei näkynyt missään.

Vierailija
14/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hallituksessa. Yhtiö on hyvin hoidettu. Ainoa mikä suututtaa on nuo vapaamatkustajat jotka eivät lähde hallitukseen.

Vierailija
15/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hallituksessa. Yhtiö on hyvin hoidettu. Ainoa mikä suututtaa on nuo vapaamatkustajat jotka eivät lähde hallitukseen.

Sinulle ei näköjään hallituksessa olo sovi.

Vierailija
16/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinne pitäisi mennä ihmisiä, joita ei asia kiinnosta? PItkäänkö yhtiönne olisi hyvin hoidettu, jos siellä istuisi asiasta kiinnostumattomia väkisin?

Vierailija
17/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaihda isännöitsijää? Niin me tehtiin, kun isännöitsijä oli mielummin päiväunilla kuin hoisi asioitamme.

Ihan samaa mietin että miksi jatkaa sopimusta isännöitsijän kanssa, jos hommat eivät hoidu niin kuin pitäisi. 

Vierailija
18/20 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vuotta olen ollut, myös puheenjohtajana. Jäsenyys on hurjasti muuttanut käsityksiäni taloyhtiön hoidosta. Kannattaa ehdottomasti mennä mukaan jos siellä on joku kokeneempi mukana.

Vierailija
19/20 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hallituksen puheenjohtaja ei tajua, että asiat päätetään osakkaiden päätöksellä yhteisesti. Hän esimerkiksi sivuuttaa täysin sen, että meillä on kiinteistöhuolto, jolle tietyt asiat kuuluvat. Haluaa melkein väkisin tehdä pikkuremontit itse. Sanoo ettei salli kiinteistöhuollon tekevän tiettyjä töitä. Outoa, koska kiinteistöhuolto on valittu yhteisellä päätöksellä eikä hallituksen puheenjohtaja ole mikään yksinvaltias. En itse suostu hänen ehdotuksiinsa mutta varmaan joku ei viitsi kieltääkään. On myös kovan luokan kerrostalokyttääjä. Mitä tahansa pihalla tapahtuu on heti kyyläämässä.

Vierailija
20/20 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei ole halukas hallitukseen niin ei kannata liittyä. Silloin asukkailta tulee pelkkää kuraa niskaan. Jos taas on jo hallitus niin sitten kannattaa. Pääset vaikuttamaan omaan asumisviihtyvyyteesi.