Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki mukamas "vastuuntuntoiset" ihmiset on oikeasti vastuuntunnottomia?

Vierailija
25.12.2024 |

Esim nyt kun USAssa ammuttiin kuoliaaksi terveysvakuutusfirman pomo Brian Thompson. Ampuja on tyyppi nimeltä Luigi. Se Luigi luuli olevansa "vastuuntuntoinen". Luuli että terveysvakuutusfirmojen pomot on pahoja hirviöitä. Luigi ei olisi halunnut tehdä väkivaltaa, mutta koki että ei ollut muuta vaihtoehtoa. Oli vain pakko tehdä se mitä oli pakko tehdä. Maailmasta piti poistaa yksi "paha hirviö", jotta hyvillä ihmisillä voisi tulevaisuudessa olla parempi elämä. Luigin mielestä oli aivan kamala sääli että ei ollut mitään muuta ratkaisua kuin väkivalta. Mutta "vastuuntuntoisena" ihmisenä Luigi koki että hänen vain täytyi se väkivalta valitettavasti tehdä, hänen täytyi tehdä "oikein", hänen täytyi kantaa "vastuuntuntoisuuden" raskas taakka. Niinkuin joku "Jeesus Kristus" joka pelastaa kaikki hyveelliset ihmiset. Okei. Mutta...

Nyt kun se pidätettiin ja joutui oikeuteen, hän sanoi heti ensimmäisessä oikeusistunnossa: "I am not guilty". Eli "minä olen syytön". Eli juurikin vastuunpakenemista. Täysin vastuuntunnotonta.

Vastuuntuntoinen ihminen sanoisi, myöntäisi, julistaisi, suoraan koko maailmalle että "kyllä, minä tein sen". Vastuuntuntoisella ihmisellä ei ole mitään salattavaa. Ei mitään syytä pitää salassa niitä "vastuuntuntoisia" tekoja jotka on tehnyt.

Jos joudut pitämään tekosi salassa niin tekosi eivät ole "vastuuntuntoisia". Tekosi ovat jotain ihan muuta. Jotain sun oman pään sisäistä potaskaa. Luoja sentään tuon Luiginkin pää on täynnä potaskaa. Aivot täynnä typeriä teorioita siitä että maailmasta tulee parempi paikka jos yhden firman yksi pomo kuolee.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho olipas pitkä teksti. Voitko tiivistää lyhyeksi 15sek Tiktok videoksi

Vierailija
2/4 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho olipas pitkä teksti. Voitko tiivistää lyhyeksi 15sek Tiktok videoksi

En osaa. Minulla on heikkouksia. Yksi niistä: selostan kaiken aina liian pitkästi. Ei kukaan mun selostuksia jaksa loppuun asti seurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä syytteen luvussa varmaankin vihjataan vääryydestä eikä hän kenties myönnä väärintekoa. Eli on omasta mielestään syytön väärintekoon. Helppo tuomita varsinkin jos itse ei ikinä tee yhtään mitään epäsovinnaista, seku vain arvostelee muita.

Vierailija
4/4 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä syytteen luvussa varmaankin vihjataan vääryydestä eikä hän kenties myönnä väärintekoa. Eli on omasta mielestään syytön väärintekoon. Helppo tuomita varsinkin jos itse ei ikinä tee yhtään mitään epäsovinnaista, seku vain arvostelee muita.

No joo no... ehkä totta. Eli siinä syytteenluvussa sitä Luigia vastaan luettiin varmaan ainakin 10 eri syytekohtaa. Yksi niistä syytekohdista taisi jopa olla "teroristinen teko".

Joten sikäli kun Luigi vastasi "olen syytön", niin ehkä hän tarkoitti että "en ole paha ihminen, en ole teroristi, vaan olen hyvä ihminen, taistelen pahuutta vastaan".

Saas nähdä myöhemmin oikeudenkäynnissä, mitä hän lisää puhuu. Että myöntääkö hän sitten ampuneensa sitä pomoa vai eikö myönnä. Jos oikeasti yrittää valehdella että ei ampunut niin sitten vasta saa syyttää häntä vastuunpakoilijaksi.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan