Muita, jotka aina punastelee??
Mä oon aina punainen. Olin sitten kotona tai kaupassa tai kylässä. Nytkin oon punainen. Ja että mua ottaa päähän!
no ei se mua nyt haittaa, mutta kun mä punastelen muutenkin aina. Se alkaa olla jo tosi rajoittavaa. En uskalla mennä kylään, jos joudun istumaan pöytään ja keskustelemaan. Tai jos joku vaan kysyy jotakin- helahdan punaiseksi. Ja punaisuus vaan syvenee jos tajuan, että joku huomaa sen.
Joskus joku vaan vaikka vilkaisee mua (saatikka tuijottaa) vaikkapa kaupan kanssalla ja heh, taas sitä punastellaan.
kauheimpia ovat hetket just jossain päivällistilanteessa tai vaikka kaupan kassalla, jos sössin jotakin ja mun takana on jonoa. Oikein tunnen kun puna leviää naamalleni ja iskee paniikki. Näen sieluni silmin, kuinka mulle nauretaan.
Onko muilla vastaavaa? tää on ihan kamalaa.
Kommentit (5)
mä yritän kans olla ajattelematta koko asiaa. mutta joskus joku jopa sanoo esim. kahvipöydäs, et " menit ihan punaseksi" !!
tosi rasittavaa. mulla on kyllä muutenkin toisinaan sellasia ahdistustunteita, mutta ei mitään kummempaa.
rajoittaa tosiaan. olen sosiaalinen jne. mutta nyt tuntuu että katselen töitäkin sen mukaan, missä sais olla yksin ja rauhassa.
monesti töissäkin esim. tietokoneella töitä tehdes, huomaan että olen ihan punainen. eli ei sinänsä liity esim. siihen että olen muiden suerassa..
Hyvä meikkivoide tosiaan peittää punaa hyvin. Eli mene kunnon kosmetiikkakauppaan ja pyydä sellaista meikkivoidetta, joka nimenomaan peittää punaa. Ja sano, että se ominaisuus on sulle tärkeää. Jotkut meikkivoiteet on hyvin peittäviä, ja siten peittävät tietysti myös punaa. Joskus minulla on ollut sellaista meikkivoidetta, jossa on jotain (näkymätöntä) vihertävää, joka siis on punaisen vastaväri, ja siten kompensoi tehokkaasti punaista kasvoilla.
Kun löydät hyvän meikkivoiteen, niin huomaat, että vaikka itse tunnet punastuvasi, niin peilistä näkyy aivan tavallisen väriset kasvot. Se lisää mahtavasti itsearvostusta noissa tilanteissa.
Luulen, että siinä on jotain erilaista, kuin tavallisessa punastumisessa. Tietokoneella tulee ehkä keskityttyä jotenkin intensiivisemmin, ja siksi hermosto laittaa punoittamaan. Tai sitten siinä tulee istuttua niin kauan liikkumatta, että se vaikuttaa. Tai sitten tietokoneen lähellä on jokin sähkökenttä, joka stressaa ihoa.
Tällaisia teorioita mulla. Mutta tosiaan tietokoneella munkin kasvot alkavat punoittaa, mutta esim. kirjaa lukiessa ei.
Mutta en välitä. Tiedän kyllä, koska puna nousee kasvoille, mutta yritän olla ajattelematta asiaa.
Hyvä meikkivoide peittää punastelua. Suosittelen, kun punastelu vaivaa sinua!