Tunnetko ketää jouluaattona syntynyttä? Voin kuvitella miten karu kohtalo on, lapsena kukaan ei tule synttäreille
Eikä saa erikseen synttärilahjoja vaan ne ovat joululahjoja.
Kommentit (29)
Parhaan ystäväni edesmennyt mies. Köyhä perhe joten ei synttäreitä muutenkaan juhlittu muillakaan
Harvojen synttäreillä vierailee joulupukki.
Esikoiseni ja tätini. Myös presidentti Tarja Halonen.
Pakkoko synttärit on just silloin viettää? Tarkistaako joku henkkarit?
Vierailija kirjoitti:
Harvojen synttäreillä vierailee joulupukki.
Harvojen synttäreitä juhlii koko maailma.
Vierailija kirjoitti:
Kuningatar Silvia ja eräs sukulaismies
Mitä kautta sinä tunnet Silvian?
Koulukaveri oli syntynyt jouluaattona, se järjesti synttärit nimipäivänään joskus keväällä, en muista milloin. Jouluna kaveri sai yhden lahjan aamulla ja joululahjat sitten ruuan jälkeen kuin muutkin. Sitä en muista saiko se sitten "synttärilahjoja" vanhemiltaan tai muilta sukulaisilta keväällä kun piti kaverisynttärit.
Karua se oli mulla kesälapsena,kun kaverit lomamatkoilla ja mökeillä, että ei moni juhliin päässy. Ja eipä tuota nyt aina ( on syntynyt sit millon tahansa) pääse just sillon synttäri päivänä juhlia järkkäämään. Yleensä ne kohdistuu sinne lähelle viikonlopulle jos synttäri on arkena.
Minun äidilläni oli laskettu aika juuri jouluaattona kun hän odotti minua, mutta minä en halunnut syntyä loppuvuodesta, vaan vasta tammikuun ensimmäinen päivä kello 0:37.
Riittää että on syntynyt 22.12 tai 23.12 niin ei vietetty kuin joulua
Tunnen lähellä joulua syntyneen,tämäkin unohti aina..nyt en ole viime vuosina.
Minä. Olin jo lapsena introvertti ja siksi helpottunut, että ei edes tarvinnut pitää synttäreitä. Lahjoja nyt sai kuitenkin jouluna sen verran, että ei tullut mieleen vaatia erikseen syntymäpäivälahjoja.
Juhannuksena syntyneenä vatuttu kyllä lapsena aina.Aika tökerää vanhemmilt.
Tunnen, synttärit on pidetty ennen joulua, että on saanut ns oman juhlan
Ei kaikki halua olla juhlien keskipisteenä kuten ap.
Vierailija kirjoitti:
Minun äidilläni oli laskettu aika juuri jouluaattona kun hän odotti minua, mutta minä en halunnut syntyä loppuvuodesta, vaan vasta tammikuun ensimmäinen päivä kello 0:37.
Veljellä sama, paitsi se sinnitteli pitempää ja syntyi vasta toinen päivä tammikuuta.
Vanhan lukiokaverin. Hän oli ortodoksi, joten sai synttärinsä, pääsiäinen oli heillä the juttu.
Kuningatar Silvia ja eräs sukulaismies