Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu henkisesti väkivaltaisen perheen kanssa

Vierailija
24.12.2024 |

Tuntuu, että olen taas sopivasti murjottu ennen ensivuotta. Miten teen samana virheen yhä uudelleen? Olisi pitänyt jättää joulu väliin. Yhtään kohtalontovereita?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita itsellesi muistiinpanot että muistat tunteesi tilanteessa, jota voit välttää tulevaisuudessa. Että oli viimeinen joulunviettoyritys tuolla kokoonpanolla.

Olen samaa mieltä. Ap on dementikko. 

Vierailija
22/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen. Jos ei saa huomiota, herne nenään välittömästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomiin jouluihin on tottunut kun on henkisesti väkivaltainen perhe. Vietän Jeesuksen syntymäjuhlaa kysymällä Jeesukselta, saanko joskus olla onnellinen, onko minulla joskus oikea joulu joka tuntuu joululta

Vierailija
24/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä normijoulu anoppilassa on sellainen, jossa minulta ei kysytä mitään. On kuitenkin ruokaa, lämmintä ja kaikki hyvin.

Vierailija
25/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri. Joulu tulisi pyhittää rahalliselle Joulun vietolle perheen kesken eikä alkaa kaivelemaan menneitä. Yletön läträäminen on sairaus. Sen vallassa asiat vain mutkistuvat entisestään ja tunteiden palo varjoaa tumman sävyisen peitteen koko juhlan ylle, kärpäsestä kasvaa härkänen ja asioiden mittasuhteet ja tunnekuohu on omiaan pilaamaan kaiken rakkaudella somistellun atmosfäärin. Kaikki kaunis katoaa ja jäljelle jää vain kasa hikeä ja kyyneleitå.

Vierailija
26/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alle 25, myös lasten ja nuorten puhelin palvelee. Soittajalle ilmainen:

https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/

Vierailija
27/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet heidän alapuolellaan ja tuo perhe on wt eli Karen & Kevin. Jos olet heidän lapsi, on sinulla sukurasite ja se on hyvä tiedostaa. On myös niin, että karenismiin taipuvainen wt-tason tai kouluttautumalla jopa yliopistotasolle wt-taustastaan jo ylös ponnistanut nainen todennäköisesti pariutuu wt-miehen kanssa. Kannattaako hakea etäisyyttä näihin perheisiin? Pariutuessa ehkä syytä pysyä erossa myös niistä jälkeläisistä joiden toinen vanhempi tai isovanhempi ollut Karen tai Kevin neljä polvea taaksepäin. Wt nimittäin pystyy hyppäämään jopa parikin sukupolvea.

Ihan oikeasti et selvästikään tiedä mitään amerikkalaisesta kulttuurista. Karenilla viitataan ylemmän keskiluokan hankaliin keski-ikäisiin naisiin. Ap:lle kaikki sympatiani, ja pahoittelut siitä että ketjussasi väännetään tällaisista epäolennaisuuksista.

Vierailija
28/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kannattaa tehdä irtiotto. Voi alkuun pahentaa tilannetta, mutta saattavat jopa oppia olemaan, kun huomaavat, ettet siedä enää mitä tahansa.

Vierailija
29/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että ap on hankala tapaus

Olen itse kysellyt kaikkea perheenjäseniltäni, vaiennut kommentoimasta mitä tv kanavaa katsotaan ja kaikesta mikä minua on häirinnyt, koska en halua aiheuttaa riitaa mitä tällä kokoonpanolla usein tulee. Olen ostanut kaikille täällä lahjat, kaikki eivät ole ostaneet minulle 😢.

Täällä jos esim kommentoin, että on inhottavaa kun ei vastata kun kysyn jotain alkaa huuto, jossa asia käännetään minua vastaan vaikka se toinen henkilö on se joka teki niin.

Vierailija
30/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, älä ok nä palaa sen luo, joka lyö, hakkaa yms. Vaikka mikä olisi. Tee rikosilmoitus, hae lähestymiskieltoa. Ite oon joutunut jopa peräti 3 kertaa pahoinpidellyksi NS töissä. 2 viimeisintä oli ihan äsken, viimeisin viime perjantaina, kun kuunneltiin joulumusaa, ja yks hullu sekosi täysin ja tökkäsi mua tahallaan oikeaan silmään (vain sentti pari, että olisi osunut täysin silmään !!) 2 näistä o ollu muija, yks tekosokea ukko. Ja että vahinkoja ne o olleet.....!!!? Eivät todellakaan ! Ne NS ohjaajat eivät osaa pitää kurissa ketään hulluja siellä. Niitä ku o nii vähän meihin verrattuna.....kohta menee näkö niiden hullujen takia ! Täysin sekoja siellä o melkein kaikki ! Mä en usko, et se yks hullu o mikään sokea oikeasti. Jos näkee pelkän normaalin lampun valos kutoa kangaspuilla mattoa ja kävellä siellä joskus ilman sitä sokeainkeppiään, niin ei voi olla kovin sokea. Ja sitä pientä puhelimen näyttöäkin se kyttäilee joskus. En näe siinä mitään apuvälineitä. Se o joku todella vanha Nokian puhelin, siinä tuskin on nettiäkään.........mut pahin oli se eka. Onneks se hullu raivopää ei oo siellä enää.......

Vierailija
31/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Kukaan ei ole jutellut mitään koko päivänä, tunnelma on ollut ihan viemäristä ja tämä eskaloitui riidaksi, jossa lähti olohuoneen pöytä nurin ja äkkiä. Näin tiivistettynä. 

Perus. Keskustelutaidot, tunnetaidot.😂  

Kukaan ei puhunu mulle mitään tai kysynyt multa mitään kuulumisia vaan puhui vaan omista liian henkilökohtaisista asioistaan. Sitten kun minua rupesi ärsyttämään ja kieltäydyin kertomasta 'mikä mua vaivaa' etten aiheuta riitaa kritisoimalla perheenjäseniäni. Sanoin etten suostu kertomaan ja vedän rajani siihen ja hänen täytyy kunnioittaa sitä hän suuttui ja heitti pöydän huutaen että minun täytyy lähteä tai alkaan käyttäytymään niinkuin normaalit ihmiset. Tämä alkaa k

😂😂😂😂😂 Ei helvetti.ymmärtän kyllä miksi perheesi sai tarpeekseen. 

Vierailija
32/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele ulos, soita taksi ja mene kotiin.

Vierailija
33/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että ap on hankala tapaus

Olen itse kysellyt kaikkea perheenjäseniltäni, vaiennut kommentoimasta mitä tv kanavaa katsotaan ja kaikesta mikä minua on häirinnyt, koska en halua aiheuttaa riitaa mitä tällä kokoonpanolla usein tulee. Olen ostanut kaikille täällä lahjat, kaikki eivät ole ostaneet minulle 😢.

Täällä jos esim kommentoin, että on inhottavaa kun ei vastata kun kysyn jotain alkaa huuto, jossa asia käännetään minua vastaan vaikka se toinen henkilö on se joka teki niin.

Kyllä, vihaaville narsisteille ei ole väliä mitä teet, tee oikein, sinua vihataan ja halveksitaan, menetä hermosi, saavat aiheen käydä kimppuusi 

Niin tuttua

Vierailija
34/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ruoka tai viini tai yhdessäolo ei korvaa vahinkoa, jota väkivaltainen aiheuttaa.

Vierailija
35/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos henkistä väkivaltaa,haukkumista ja riitelyä.poistu paikalta ja mene omaan kotiin tai vaikka kylään jollekkin tutulle.narsistit aloittaa riidan just jouluna.

älä mene väkivaltaiseen tai alkoholisti perheeseen jouluna. kerro joku tekosyy, matka,sairaalareissu.... ihan mitä tahansa ja vietä omas kodis mukava rauhallinen joulu. jos vaan jotain v-mäistä niin voi esim.rajoittaa aikaa, juo kahvit ja sit sanoo että menee muualle kylään vielä-felicias bye....

tästä ei puhuta tarpeeksi toxisista sukulaisista ei tarvi välittää, lähetä kortti et oot matkoilla koko joulu ja sit teet jotain kivaa yksin tai mukavien ihmisten kanssa. goodbye ei vierailuja ilkeillä ihmisillä enää.

Vierailija
36/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa perhejoulua Hennalle

T. Sinkku

Vierailija
37/37 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota opiksesi äläkä enää koskaan mene tuonne, ainakaan jouluna. Itse en ole yli 10v mennyt kummankaan vanhemman luo jouluksi. Parempi viettää joulut yksin!