Onko muilla tälläistä poskissa olevaa kipua?
Tämä kipu on ollut niin kauan kuin muistan. Jos syön jotain, ja laitan sen ensimmäisen ruoan haukkausen suuhuni, niin tulee sellainen kipu, joka leviää keskeltä poskia korviin saakka, ja sen on sellaista raastavaa ja poreilevaa kipua, joka leviää ja sitten alle 2 sekunnin päästä loppuu.
Kysyin kerran isosiskoltani, että onko hänellä tälläistä ja se oli ihan ihmeissään tuosta kivusta. Googlasin sitten myös siitä, mutta sieltä ei löytynyt lähellekkään mitään siihen suuntaan. Olen käynyt elämäni aikana monesti hammaslääkärissä ihan muista syistä, ja päätäni on joskus kuvattu muusta syytä, mutta koskaan ei ole löytynyt mitään vikoja. Ei ole koskaan ollut hampaissa mitään reikiäkään.
Olisi kiva jos vastaisitte. 🎄
Kommentit (12)
Mulla on satunnaisesti, mutta en ole keksinyt selkeää aiheuttajaa, esim. kylmän tai makean syönti.
Ja minulla myös hampaita vihloo silloin kun pureskelen suklaata tai karkkia. Mutta hampaista tai ikenistä ei ole koskaan löydetty mitään ongelmia. Päinvastoin. Hampaitani on aina kehuttu. Muita samanlaisia?
Ap.
Kannattaa dikin imeminen jättää vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Sylkikiviä?
Googlasin. Ei ole sellaisia oireita mitkä viittaisivat siihen...
Ap.
Sylkikivet aiheuttaa tuollaista kipua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa dikin imeminen jättää vähemmälle.
Juu ainakin 5 vuotiaana olen tehnyt sitä... 🙄
(sarkasmia)
Ap.
Sylkirauhasiin sattuu, kun ne aktivoituvat. Tuo voi tulla esim. happamasta juustosta. Ei tietääkseni ole vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Sylkirauhasiin sattuu, kun ne aktivoituvat. Tuo voi tulla esim. happamasta juustosta. Ei tietääkseni ole vaarallista.
Kiitos vastauksesta.
Ap
Jos puret tietämättä unissasi hampaita yhteen, seuraa siitä kasvojen alueelle outoja kipuja. Purentalihasten hieronta varmaan auttaa, kannattaa etsiä hieroja joka tekee sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos puret tietämättä unissasi hampaita yhteen, seuraa siitä kasvojen alueelle outoja kipuja. Purentalihasten hieronta varmaan auttaa, kannattaa etsiä hieroja joka tekee sitä.
Bruksismi tuli mullakin mieleen. Hampaiden narskuttaminen/yhteen pureminen unissaan myös kuluttaa hampaita, joka puolestaan aikaansaa vihlomista.
Ääni bruksismille täältäkin. Purentakisko auttaa.
Sylkikiviä?