Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

solariumiin raskaana

26.02.2007 |

nyt on saatava tietää. voiko solariumia käyttää jos on raskaana? kun mä jotenkin kuvittelen, että ei kannattaisi. en siis yhtään tiedä, että mahtaako siihen olla mitään todellista syytä, että voisiko vai ei, ja vaikka terveydellisesti voisikin niin silti en vaan menisi. menisittekö muut? kun mulle on sanottu, että tottakai voi mennä ja se jäi päähäni soimaan...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mä olen ainakin ymmärtänyt enkä ole siis itsekään mennyt. Ekassa raskaudessa olin vielä töissä paikassa jossa ilmainen solkku mutta käyttämättä jäi :/

Joku muu osaa ehkä tarjota terveydelliset syyt ym faktat ;)

Vierailija
2/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringossa vielä voisin ollakin suojakertoimien kanssa, mutta solariumiin en lähtis. Tuntuu, että ne keinotekoset säteet ei voi olla hyväksi kehittyvälle vauvalle. On varmasti olemassa tapauksia, jotka voivat kertoa että terve vauva syntyi vaikka joka viikko grillailikin itseään solariumissa, mutta en lähtis siltikään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

En itsekään pidä ajatusta kovin järkevänä, mutat talvihäiden pakottamana kävin itse 5 kertaa ja viikot oli silloin jotain 17-> Pidin kyllä mahan päällä paksua pyyhettä.

Neuvolalääkäriltä asiaa kysyin ja kertoi olevan vaaratonta. Tämän vahvistaa myös Säteilyturvakeskuksen sivut. Googlaa sieltä. Solarium vaikuttaa vain ihon pintakerrokseen...

Vierailija
4/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on varmaa minkä vastauksen saa lääkäriltä kysyessään. En ihan ymmärrä mitä se solarium lapselle tekee? Äidin iho voi reagoida aurinkoon/UV säteilyyn eri tavalla raskauden aikana. Maksaläiskät, epätasainen rusketus ym. Itse olen käyttänyt kohtuudella (kerran parissa viikossa) jos on ollut tarve saada pohjia tai muutenvain kaunistaa ihon sävyä. Itse olen taipuvainen pahaan aurinkoihottumaan ja ottamalla solkussa pohjat tätä vaivaa ei tule. Luulisi että antibiootein hoidettava aurinkoihottuma on vaarallisempaa kuin 14 minsaa solkkua kerran 14 päivässä.

Rouvaii tekee näin.

Vierailija
5/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan säteilyturvakeskuksen sivuihin kävin itsekin tutustumassa alkuraskauden aikana kun LÄÄKÄRI OLI MULLE SUOSITELLUT VÄHINTÄÄN 2KERTAA/VUOSI PIENTÄ SOLARIUM KUURIA IHO ONGELMIEN HOITOON ... Siellä on selkeästi sanottu ettei säteet vahingoita sikiötä,eikä siis ollut mikään sola-firman mainos vaan säteilyturvakeskus joka näin kertoi.

Itsellä kuitenkin ihovaivat helpottuivat itsestään raskauden mukanaan tuomien hormonimuutosten takia ja en halunnut pelkästään estetttisistä syistä käydä solariumissa,kelpaa sitä synnyttää kalpeanakin.

Joillekin kuulemma iho reagoi eri tavalla ruskettaviin asioihin raskauden aikana ja saattaa tulla epätasianen rusketus tai esim. maksaläiskiä vaik ei niistä normaalisti kärsisikään.

Masu-mamma 37+1

Vierailija
6/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tosin totta että iho voi reagoida raskausaikana erilailla solariumiin maksaläsikät, epätasainen rusketus...

mun tekis kauheesti mieli käydä joitain kertoja tossa keväämmällä. on paljon terveemmän näköinen ja ihoni voi paremmin kun on saanut vähän päivetystä.

itseruskettavat näen isompana myrkkynä.ja kamalan auringossa grillaamisen,mihin ole itsekin sortunut.siksi ennen tätä kesää olisi kiva jostain saada vähän rusketusta.

neitiniiskunen rv 14+4

Vierailija
7/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin solariumissa alkuraskaudessa ihosairauteni vuoksi. Tasainen rusketus tuli. Ei ne uv-säteet mitään röntgensäteitä ole todellakaan..=)

Vierailija
8/8 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseruskettavaa myrkyksi.. No, ihan tavallista rasvaa missä on vaan ainesosa, joka värjää kuollutta ihosolukkoa, eli tota pintaa. Ne ei imeydy siitä mihinkään syvemmälle, kuten ei muukaan kosmetiikka.. Että eipä ole myrkyllistä.