Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkäaikainen peräaukon haavauma

Vierailija
23.12.2024 |

Sain lääkkeeksi nitraattivoidetta, mutta se aiheuttaa minulle tykyttävää päänsärkyä, verenpaineen vaihtelua ja nopeaa sykettä. Tulee siis ahdistava olo siitä. Ei ole mitään soittoaikaa sille lääkärille edes. En kyllä pysty 5-8 viikkoa tätä käyttämään. Pääsenkö ikinä eroon haavaumasta:(((

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, vatsaa pehmentävä ruokavalio vältä kaikkea vatsaa kovettavaa ja ummetusta aiheuttavaa kuten banaani, valkoiset jauhot, sokeri

Vierailija
2/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten ihan pakko paskoa terästankoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi että epätodennäköistä että tulee päänsärkyä vaikka yleinen sivuvaikutus. Ja sit mä saan vielä lisäksi harvinaisemmankin eli sen sykkeen tykyttelyn:(

Vierailija
4/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekin perusvoide, kuten Aqualan Plus, sopii peräaukonkin voidepesuun ja voitelemiseen. Pysyy ko. alueen iho joustavana ja kunnossa. Itsellä auttoi peräpukamaan ja ulkosynnyttimiin, jossa oli haavauma.

Voidepesu siis tarkoittaa, että voiteella pestään kuten saippualla eli ensin kostutetaan iho ja sitten levitetään sitä voidetta kostealle iholle, kuten saippuaa, ja huuhdellaan kevyesti. Voi sitä voidetta ilman kostutustakin laittaa, mutta vissiin paremmin se auttaa, jos vedellä kostuttaa ensin.

Vierailija
5/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista juoda paljon vettä. Vehnä, sokeri ja juusto pois!

Vierailija
6/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta sun haavaumas, mene muualle vinkumaan.

Vierailija
7/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova poika oot uhoomaan, kun perseessäs on tuplasti isompi haava, joka vuotaa lusikallisen verta aina kun väännät sitä ripulipaskaas

Vierailija
8/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavauma taisi alkujaan syntyä itselläni tiukoista lantion lihaksista, tiukat lihakset myös estivät haavaa paranemasta. Kannattaa löytää syvät vatsalihakset, lantionpohjalihakset ja pyllyn lihakset. Ruokavalio kuntoon.

Vierailija
9/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnosti kun klikkasit ja kiinnosti vielä lisää kun vastasit. Urpo mikä urpo.

Vierailija
10/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pitäisin parin viikon nestepaaston, että peräpää saisi levätä.

Vierailija
11/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pitäisin parin viikon nestepaaston, että peräpää saisi levätä.

ainiiin sain myös semmoista litkua mitä pitää juoda ja se tekee kakasta pehmeää ja estää ummetusta:Ddd

oon vaan lukenu kauhujuttuja kuinka ei ehkä parane ollenkaan ja leikkaus on myös vaihtoehto, mutta se saattaa vahingoittaa pidätyskykyä. En todellakaan ole menossa leikkaukseen

Vierailija
12/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi että epätodennäköistä että tulee päänsärkyä vaikka yleinen sivuvaikutus. Ja sit mä saan vielä lisäksi harvinaisemmankin eli sen sykkeen tykyttelyn:(

Soita pv-apuun ja kysy, et saisko tilap. kuurin bisoprololia - ne "tykyttelyt" loppuu ja ihan sillä 2,5 annoksella (itse syön sitä). 

Hyvä lääke sinänsä, b-blokkari, tekee sen, et kakkosta ei tule ja silloin kun tulee, niin sitten koko anakonda :)

Sen alasajo on sitten ... todella vaikeaa, itsellä kesti jtn. 1 - 1,5kk. Päätä itse: syötkö sitä loppuelämäsi vai et (itse ajoin; nyt syön sitä taas, juuri tuosta samasta syystä).

t. m59

Vierailija
13/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa ihmisiä.

Vierailija
14/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä diltiazem-voide. Itselleni määrättiin sitä ja ei aiheuta päänsärkyä.

Itselläni tosi paha tilanne haavauman kanssa. Botoxitkin laitettu ja mikään ei auta. Kohta viimeinen keino- leikkaus tai peräaukon venytys :(

Vierailija
15/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kuitupitoista ruokaa, reilusti nestettä sekä liiku. Vatsan toiminta hyvä pitää säännöllisenä sekä välttää ummetusta. Ulostamisen jälkeen suihkuta peräsuoli vedellä ja vältä hankaamista. Hyvä hygienia tärkeä. 

Itsellä ollut aiemmin ongelmia ja nyt hyvällä mallilla kun edellä mainitut käytössä. Lisäksi vältä stressiä. 

Vierailija
16/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kipulääke ja toinen voide. Joka olisi tulehdukseen ja kipuun, puuduttava. Sitä laitetaan varovasti hanskalla. Voiko ruokavaliota miettiä raapiiko joku, onko nesteitä. Onko antibiootille tarve. Yksityinen lekuri? Niillä on yleensä laite jolla katsovat gynetuolissa, ei saisi sormin sorkkia.

Vierailija
17/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaali hieronta saattaa auttaa. Työnnät vaa käden rannetta myöten nin siitä tulee mukava olo ja perä suoli rentoutuu.

Vierailija
18/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä se kusipää jaksat jankuttaa .

Vierailija
19/21 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se pökäle, et mites se solahtaa wc-maljan pohjalle?

Vierailija
20/21 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa siskot varovaisia näiden asioiden kanssa. Minä olin umpirakastunut mielestäni täydelliseen mieheen, joka kärtti anaaliyhdyntää kuukaudesta toiseen. Yritin saada hänet luopumaan asiasta mutta hän vain jatkoi liukuvoiteidensa esittelyä ennen kuin lopulta annoin periksi. Seurauksena oli äärimmäisen kipeä ja hankala repeämä peräaukossa, jota jouduin hoitamaan aamusta iltaan liki VUODEN! Se oli yhtä suihkua ja voidetta ja peräpuikkoa ja kuitulisää koko vuosi. Ihan kamalaa.

Ainoa hyvä puoli oli se, että tämän myötä mies muuttui silmissäni täysin vastenmieliseksi ja viimeinkin pääsin hänestä lopullisesti eroon. Älkää ikinä antako puhua itseänne ympäri rakkauden ja miellyttämisen huumassa, hinta voi olla kova!