Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää ihmisiä jotka ostaa valmispipareita tai valmistaikinaa

Vierailija
23.12.2024 |

Säälin heitä!

Piparkakkutaikina todella helppo tehdä itse ja maistuu paljon paremmalta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt piparkakuista, olivat sitten valmistaikinasta tai itse tehdystä taikinasta tehtyjä tai kaupasta valmiina ostettuja. - Nyt luultavasti säälipisteitä sitten ropiseekin..!

Vierailija
22/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääli ihan vapaasti. Olet vain ymmärtämätön. En todellakaan sinkkuna osta jotain kallista monitoimikonetta, pidä kaapissani jauhoja ym. tykötarpeita vanhenemassa ja hanki leivontavälineitä sen takia, että joskus ja jouluna syön keksejä tai jotain, missä on taikinaa. 🤣

Monitoimikone piparinleivontaan? Jestas sentään. Leivon itse paljon kaikenlaista, mutta en omista monitoimikonetta.

Aloituksessa ei puhuttu vain pipareista, vaan myös valmistaikinoista yleensä. Ja minä mainitsin paljon muutakin kuin sen monitoimikoneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sääli mutta aika on muuttunut,kun äiti aikoinaan  teki teki taikinat ja muut ruuat,paistoi herkut ym.

Vierailija
24/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa kun en ole pitkään aikaan saanut itsetehtyä piparia! Resepteissä on eroja. Pitää olla mausteista, eikä sellaista että kaadetaan pussi "piparimaustetta" taikinaan ja sekoitetaan.

Et kai vaan jotain "valmista" piparimaustetta käytä?! Ap varmaan pyörtyy! 

Vierailija
25/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiksien ostaminen on JUNTTIA

VALMIIDEN

Vierailija
26/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään ole perso leivonnaisille, että näkisin tärkeäksi tehdä taikinaa ja leipoa. Säälittää ihniset, jotka ovat.

Vierailija
27/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää ihminen, joka syö piparia oli ne kaupan tai valmistaikinasta tai itse kyhättyjä.

Vierailija
28/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kyllä ehdottomasti kaikkein parasta, että jokainen tekee ihan sellaisen joulun kuin itse haluaa.

Kunhan ei loukata toista tai aiheuteta turhaa mielipahaa, niin sen kun vetää vaikka sipsejä ja irtokarkkeja koko joulun. 

Vierailija
29/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmisestä itsestään kertoo paljon se, mitä hän ympäristöstään huomioi ja miten toisten (ja omaa elämää arvottaa). Hyvään elämään ja jouluun mahtuu monenlaisia ja ihan yhtä hyviä valintoja, jotka voivat kummuta hyvinkin erilaisista syistä.

Joku voi sääliä valmistaikinaa ostavia, kertoo varmasti omista arvoista tai jouluun ehdottomasti liittyvistä tekijöistä. Joku toinen voi harmitella tahtomattaan yksinäistä joulua viettäviä (ja mahdollisesti liian vähän ruokaa saavia) vanhuksia. Joku kolmas säälii taas jotain muuta.

Säälin ja arvottamisen raja on häilyvä. Hyväntahtoinen joulumieli ei toivottavasti ole kellekään pahasta.

Vierailija
30/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas pepparkakor, ohuita,rapeita ja hyvän makuisia. Ei kannata nähdä leipomisen vaivaa.

Vierailija
31/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kehuskeli ikänsä omahyväisenä omatekemillään piparkakuilla ja muilla joulun leivonnaisilla ja ruuilla kuinka on paljon parempaa kuin kaupan valmiit ja yritti aivopestä minuakin niin aina toimimaan, että itse tekisin. Ja paskat. Minä en erota juurikaan mitään eroa. Pipari kuin pipari, aivan sama. Lanttu- ja maksalaatikko on aivan saman makuisia kuin Saarioisillakin. Itsetehty porkkana- ja perunalaatikko saattoi olla vuodesta riippuen parempaa tai sitten huonompaa kuin kaupan. Valmistorttutaikinat peittoaa 10-0 itsetehdyn torttutaikinan.

Kaikenmaailman erilaisia kakkusia ei muutenkaan ole järkevää tehdä ja syödä. On terveysteko jättää tekemättä ja syömättä.

Sitä helvetillisen kokoista kinkkuakin piti sitten syödä hampaat irvessä ties kuinka kauan. 

Äitikin hoikkana ihmisenä turputti ruokaa muille, mutta jätti itse syömättä. Ei kilttiä ollenkaan lihottaa toisia. 

Vierailija
32/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, sääli rauhassa.

Vierailija
33/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmispiparitaikina on mun lempiherkkua jouluisin. Syön myös paistettuna.

Vierailija
34/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi ilmeisesti auttaa jouluruokien laitossa? Itselläni ei ole aikaa tehdä kaikkea itse, kun vaimoni tekee niin pitkää työpäivää. 

Vierailija
35/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas pepparkakor todella hyviä, suussasulavia piparkaakuja. Parempia kuin itseleivotut.

Vierailija
36/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aina hehkuttaa kaikkea itsethtyä pullaa sun muuta. Sitten syöt sitä muka niin iiihaaanaa kuivaa pullaa, kun on pakko hehkuttaa itsetehtyä. Kaupan pulla on miljoona kertaa parempaa eikä ole kuiva käntty seuraavana päivänä.

Vierailija
37/37 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annas pepparkakor, ohuita,rapeita ja hyvän makuisia. Ei kannata nähdä leipomisen vaivaa.

Mulla täysin sama mielipide. Itse tehden saisi tietysti ihanan tuoksun taloon, mutta en usko, että saisin tehtyä yhtä hyvän makuisia kuin nuo ruotsalaiset.

Teen kyllä ihan mielelläni jouluruokia ja leivonnaisia, mutta maku edellä ostan myös valmiita.

Harva varmaan tekee esim. juustoja ja makkaroitakaan itse...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi