onko normaalia että "inhoaa" tuntemattomia ihmisiä?
Minä suhtaudun negatiivisesti joihinkin ihmisiin pelkästään heidän olemuksensa perusteella. huom. olen aikuinen enkä anna sen vaikuttaa käyttäytymiseeni.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Vihan alla saattaa on turhautumista, kyllästymistä, häpeää, epäonnistumista, epävarmuutta, hämmennystä, epätoivoa, yksinäisyyttä, toivottomuutta, pelkoa ja huolta.
Jos mietit omaa tilannettasi, jossa olit vihainen tai kiukkuinen mitä muita tunteita sen alla oli sinussa elossa?
Vika on siis sinussa. Tiedät olevasi huonompi kuin muut.
Siti se voi olla normaalia ja ok
Paradoksi on siinä, että nykyaikana nämä satunnaisesti hyvin lyhyen aikaa tavatut ihmiset ovat ystävällisempiä ja avuliaampia kuin omat sukulaiset tai tuttavat.
Ei se ole vihaa että suhtautuu tuntemattomiin varauksella. Harvemmin sitä tuntemattomilta mitään hyvää voi odottaa
On täysin normaalia. Ihmiset ovat useimmiten ärsyttäviä ja inhottavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä nostalgia on olevinaan turvallisempaa ja parempaa kuin tulevaisuus josta ei tiedä mitään. Vieläpä menneistä ajoista on selvinnyt.
Lopulta paluu menneiden aikojen elämään on vaarallisempaa kuin ryhtyä elämään tulevaisuuttaan.
Jotkut taantuvat menneisyyteen ihan väkisin ja se on käytävä läpi päästäkseen jatkamaan eteenpäin tulevaisuuteen.
Millainen on menneisyytesi? Oletko jättänyt asioitasi hoitamatta, oletko ollut ilkeä tai paha ihminen? Vai onko kenties niitä ollut elämässäsi ja on aikasi parantua hieman lisää tulevaisuuttasi varten?
Oletko valmis uuteen tulevaisuuteesi?
Meinaat 70- lukua? En. En ole. Aion jatkossakin kertoa mitä mieltä oon teistä ja siitä tekemästänne videosta.
No onhan toi helvetin outoa. Mistä johtuu suuret ennakkoluulosi ja pidättyväisyytesi? Niin. Se on pelkoa ja häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä nostalgia on olevinaan turvallisempaa ja parempaa kuin tulevaisuus josta ei tiedä mitään. Vieläpä menneistä ajoista on selvinnyt.
Lopulta paluu menneiden aikojen elämään on vaarallisempaa kuin ryhtyä elämään tulevaisuuttaan.
Jotkut taantuvat menneisyyteen ihan väkisin ja se on käytävä läpi päästäkseen jatkamaan eteenpäin tulevaisuuteen.
Millainen on menneisyytesi? Oletko jättänyt asioitasi hoitamatta, oletko ollut ilkeä tai paha ihminen? Vai onko kenties niitä ollut elämässäsi ja on aikasi parantua hieman lisää tulevaisuuttasi varten?
Oletko valmis uuteen tulevaisuuteesi?
Meinaat 70- lukua? En. En ole. Aion jatkossakin kertoa mitä mieltä oon teistä ja siitä tekemästänne videosta.
Sitä ei nyt kysytty. Minäkin kyllä aion kyllä jatkossakin kertoa asiat miten ne oikeasti ovat, miellytti tämä teitä tai ei. Ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Paradoksi on siinä, että nykyaikana nämä satunnaisesti hyvin lyhyen aikaa tavatut ihmiset ovat ystävällisempiä ja avuliaampia kuin omat sukulaiset tai tuttavat.
Kyllä! Mitä pidempään taas tunnet ihmisiä ja heistä tulee läheisiä, sitä helpommin voivat olla epäkunnioittavia ja kulkea rajojesi yli. Siksi pidän mieluummin ihmiset sopivan etäällä että kunnioittava käytös pysyy.
Tämä on juuri sellaisten kokoontumispalsta.
Kaltoinkohdellut koiratkin murisevat.
Olemus ja ulkonäkö luovat ensivaikutelmaa. On sitten katsojasta kiinni, miten paljon sen antaa vaikuttaa. Polttomerkki ja sädekehäilmiö. Hyvännäköinen on automaattisesti hyvä, luotettava. Ruma on huono ja epäluotettava jne.
Ei ole.. sulla on traumoja. Hyötyisit siitä, että alkaisit selvitellä niitä jonkun ammattilaisen avulla. Ei kannata säilöä päähän minkäänlaista (jäsentelemätöntä ja epämääräistä) vihaa. Kaikki viha on negatiivista, mutta tällainen hallitsematon on pahinta. Se voi alkaa hallita ihmistä itseään. Seuraus on sairaus, yleisimmin masennus.
Joko he tuovat mieleesi omia huonoja piirteiteitäsi tai muistuttavat huonoja asioita aiheuttaneita ihmisiä. Tai kuten 32 kommentoi.
Minä tunnen inhonsekaista ärtymystä tietynlaisen olemuksen omaavista ihmisistä. Ja en usko että on ihan normaalia, etenkin kun nämä ihmiset eivät ole minulle mitenkään haitaksi koskaan olleet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.. sulla on traumoja. Hyötyisit siitä, että alkaisit selvitellä niitä jonkun ammattilaisen avulla. Ei kannata säilöä päähän minkäänlaista (jäsentelemätöntä ja epämääräistä) vihaa. Kaikki viha on negatiivista, mutta tällainen hallitsematon on pahinta. Se voi alkaa hallita ihmistä itseään. Seuraus on sairaus, yleisimmin masennus.
Masennus on aivojen tulehdustila.
Vihaaminen on heikkoutta jos se näkyy ja on lisäksi aiheetonta. Tehkää ne asiat oikein. Älä tilaa itsellesi ongelmia, ts. sitä saa mitä tilaa helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ns. normaalia ole, koska se on yleistä katkeruutta. Minäkin aloin vihaamaanym. yhtä jos toistakin ihmistä, kun olen saanut turpaani tietyssä paikassa. Tavallaan sitä kyrpiintyy lopulta kaikkiin ihmisiin, jos jossain paikassa alinomaa hyökätään itseä päin tai tapahtuu jotain muuta negatiivista.
Kannattaa kyllä koittaa erotella ne haukkujat ja negatiiviset ihmiset muista ihmisistä, eikä kantaa vihaa ja kaunaa koko maailmaa kohtaan. Silloin huomaa senkin, että se negatiivinen porukka on todellakin itse marginaaliporukkaa, joka ei osaa käyttäytyä. Ei kannata vajota kiusaajien tasolle.
Tämä. Itsekin tunnistan alkaneeni inhoamaan ihmisiä yleisesti saatuani liian kauan liian monilta osakseni huonoa, ilkeää ja pahaa kohtelua. Sitä alkaa olettaa kokemuksen opettamana, että kaikki tai ainakin suurin osa ovat
Käytöstavat täytyisi silti pitää. Oma työ on tehtävä itsenäisesti eikä saisi häiritä muita omien ongelmien takia.
Joo, niinhän mä pidänkin. Pyrin olemaan itse aina ystävällinen tai ainakin asiallinen muita, myös näitä kusipäitä kohtaan. Itsekin ihmettelen, mikä siinä on, kun ei aikuiset ihmiset kykene käyttäytymään. Kai niillä on päässä vikaa.
Tutkimusten mukaan älykkyys korreloi ystävällisyyden kanssa ja tyhmyys ilkeyden. Eli ovat vähä-älyisiä. Eli päässä ON vikaa.
Käytöstavat täytyisi silti pitää. Oma työ on tehtävä itsenäisesti eikä saisi häiritä muita omien ongelmien takia.