onko normaalia että "inhoaa" tuntemattomia ihmisiä?
Minä suhtaudun negatiivisesti joihinkin ihmisiin pelkästään heidän olemuksensa perusteella. huom. olen aikuinen enkä anna sen vaikuttaa käyttäytymiseeni.
Kommentit (48)
Terapeutit auttavat tällaisissa tilanteissa.
Joo ei ole välttämättä hyvä asia,ihmisen käyttäytyminen ratkaisee mulla ,mutta sekään ei ole mikää ensivaikuitelma inho vaan kysymysmerkki että mitä?Ei voi vetää liian nopeasti johtopäätöksiä tuntemattomasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sellaisia ihmisiä joskus kohtaa. Se kertoo siitä, että itse asiassa inhoat itseäsi ja kuvittelet, että tuntemattomat ihmiset ovat yhtä pahoja kuin sinä. Oikeastihan et tiedä heistä yhtään mitään.
Jos "normaalilla" tarkoitat enemmistöä, niin varmastikaan ei suurin osa ihmisistä inhoa täysin tuntemattomia.
Inho oli lainausmerkeissä. En nyt oikeasti inhoa ketään, edes sellaisia joita tunnen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti sellaisia ihmisiä joskus kohtaa. Se kertoo siitä, että itse asiassa inhoat itseäsi ja kuvittelet, että tuntemattomat ihmiset ovat yhtä pahoja kuin sinä. Oikeastihan et tiedä heistä yhtään mitään.
Jos "normaalilla" tarkoitat enemmistöä, niin varmastikaan ei suurin osa ihmisistä inhoa täysin tuntemattomia.
Inho oli lainausmerkeissä. En nyt oikeasti inhoa ketään, edes sellaisia joita tunnen.
Yritä nyt päättää inhoatko vai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä ite.
En inhoa mutta koen uhaksi. Kunnes tulevat tutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä ite.
önnönnööö
Jos ketä ei tunne eikä ole edes nähnyt niin ei se inho sitten ihan tervettä kyllä ole.
Hyvin voisit aikuisuuden antaa vaikuttaa käyttäytymiseesi. Ei siitä olisi mitään haittaa.
Jos ketä ei tunne eikä ole edes nähnyt niin ei se inho sitten ihan tervettä kyllä ole.
Ei ole normaalia.
Normaali ihminen ei vaivaudu tuntemattomista, olivat he sitten millaisia tahansa.
Samasta syystä nostalgia on olevinaan turvallisempaa ja parempaa kuin tulevaisuus josta ei tiedä mitään. Vieläpä menneistä ajoista on selvinnyt.
Lopulta paluu menneiden aikojen elämään on vaarallisempaa kuin ryhtyä elämään tulevaisuuttaan.
Ei se ns. normaalia ole, koska se on yleistä katkeruutta. Minäkin aloin vihaamaanym. yhtä jos toistakin ihmistä, kun olen saanut turpaani tietyssä paikassa. Tavallaan sitä kyrpiintyy lopulta kaikkiin ihmisiin, jos jossain paikassa alinomaa hyökätään itseä päin tai tapahtuu jotain muuta negatiivista.
Kannattaa kyllä koittaa erotella ne haukkujat ja negatiiviset ihmiset muista ihmisistä, eikä kantaa vihaa ja kaunaa koko maailmaa kohtaan. Silloin huomaa senkin, että se negatiivinen porukka on todellakin itse marginaaliporukkaa, joka ei osaa käyttäytyä. Ei kannata vajota kiusaajien tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä nostalgia on olevinaan turvallisempaa ja parempaa kuin tulevaisuus josta ei tiedä mitään. Vieläpä menneistä ajoista on selvinnyt.
Lopulta paluu menneiden aikojen elämään on vaarallisempaa kuin ryhtyä elämään tulevaisuuttaan.
Jotkut taantuvat menneisyyteen ihan väkisin ja se on käytävä läpi päästäkseen jatkamaan eteenpäin tulevaisuuteen.
Millainen on menneisyytesi? Oletko jättänyt asioitasi hoitamatta, oletko ollut ilkeä tai paha ihminen? Vai onko kenties niitä ollut elämässäsi ja on aikasi parantua hieman lisää tulevaisuuttasi varten?
Oletko valmis uuteen tulevaisuuteesi?
Ei ole normaalia vihata tai inhota tuntemattomia saati kaikkia muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa, inhoan valtaosaa muista ihmisistä, en itseäni.
Saattaa johtua myös siitä, että on antanut itsestään liikaa muille ja nyt pitää rajoja vähän liiankin vahvasti pystyssä, kun ei tiedä, missä seuraava avunpyytäjä/ häirikkö/ energiasyöppö vaanii.
Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ns. normaalia ole, koska se on yleistä katkeruutta. Minäkin aloin vihaamaanym. yhtä jos toistakin ihmistä, kun olen saanut turpaani tietyssä paikassa. Tavallaan sitä kyrpiintyy lopulta kaikkiin ihmisiin, jos jossain paikassa alinomaa hyökätään itseä päin tai tapahtuu jotain muuta negatiivista.
Kannattaa kyllä koittaa erotella ne haukkujat ja negatiiviset ihmiset muista ihmisistä, eikä kantaa vihaa ja kaunaa koko maailmaa kohtaan. Silloin huomaa senkin, että se negatiivinen porukka on todellakin itse marginaaliporukkaa, joka ei osaa käyttäytyä. Ei kannata vajota kiusaajien tasolle.
Tämä. Itsekin tunnistan alkaneeni inhoamaan ihmisiä yleisesti saatuani liian kauan liian monilta osakseni huonoa, ilkeää ja pahaa kohtelua. Sitä alkaa olettaa kokemuksen opettamana, että kaikki tai ainakin suurin osa ovat ilkeitä, kusipäisiä ihmissaastoja. Niin kuin liian monet ovatkin.
Ei.
Vihan alla saattaa on turhautumista, kyllästymistä, häpeää, epäonnistumista, epävarmuutta, hämmennystä, epätoivoa, yksinäisyyttä, toivottomuutta, pelkoa ja huolta.
Jos mietit omaa tilannettasi, jossa olit vihainen tai kiukkuinen mitä muita tunteita sen alla oli sinussa elossa?
Vika on siis sinussa. Tiedät olevasi huonompi kuin muut.