Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua häiritsee se tosiasia, että mies ei omista autoaan

Vierailija
23.12.2024 |

Ensimmäinen mies, jolla ei ole omaa autoa. Jotenkin on petetty olo. Muita?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on huono investointi, joten mitä auton omistaminen kertoo mistään?

En seurustelisi miehen kanssa, jolla ei ole autoa ja asun kehä I sisäpuolella.

Vierailija
42/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan ok-tuloinen, vuositulot 90k. En ole koskaan omistanut autoa, vaikka ajokortti löytyy. Ei sitä tarvitse pääkaupunkiseudulla.

Aika hassua ja pinnallista ottaa miehestä mittaa vaan jonkin huonon sijoituksen eli auton perusteella. Ja seksistinen, että miesten kuuluu kuskata naista autolla.

Kyllä se auto on useita kertoja viikossa Helsingissäkin käytössä. Minä en halua käyttää julkista, joten miehellä on parasta olla auto, jos haluaa kanssani mennä jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% ihmisistä kulkisi ennemmin omalla autolla, kuin tuhlaisi aikaa ja vaarantaisi terveytensä julkisissa, jossa kusi-paska-yrjö-cocktail löyhkää, juopot oksentaa päälle ja sekakäyttäjät saattaa pahoinpidellä ilman mitään syytäkin. Lisäksi matka kestää aina ainakin 3x pidempään, eikä yleensä pääse edes suoraan kohteeseen, vaan vielä pitää tarpoa loskassa kilometritolkulla. 

Vierailija
44/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe-elämä on todella mutkikasta jos autoa ei ole. 2-3 lasta niin eihän siitä mitään tulisi 👍

Vierailija
45/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla kulkee vain köyhät, juopot ja narkit! Kiva mennä punaisissa kangashousuissa bussiin ja istua penkille missä juoppo kussut alleen! 

Vierailija
46/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisilla kulkee vain köyhät, juopot ja narkit! Kiva mennä punaisissa kangashousuissa bussiin ja istua penkille missä juoppo kussut alleen! 

Koululaiska ja eläkeläisiä unohtamatta. 

Vierailija
47/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on maailman huonoin investointi ei sitä kannata itse omistaa tietäähän tuon nyt jokainen

Vierailija
48/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän on fiksu. Ei sijoita pääomaansa kiinni asiaan, jonka arvo alenee. 

No, ei se fiksua ole ostaa niin kallis auto, ettå siihen pitää lainaa ottaa ja maksaa korkoja omaisuudesta, jonka arvo tippuu kuin lehmän häntä! Jos tuo on sinun ja peukuttajien mielestäsi fiksua taloutta, niin en ihmettele, miksi suomalaisten talous on niin huonossa kunnossa!

Vierailija
49/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on maailman huonoin investointi ei sitä kannata itse omistaa tietäähän tuon nyt jokainen

Vielä vähemmän se kannattaa lainarahalla rahoittaa!

Vierailija
50/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun miehelläkään oo autoa. Mulla on ja pärjätään vallan hyvin yhellä autolla. Miksi pitää autoa, jos sille ei ole tarvetta? Sen verran kallis huvin vuoksi pitää käyttämättömänä.

Vierailija
51/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jonkin verran pankkiosakkeita. Omistan sinun miehesi autosta hyvin pienen osan, suunnilleen millimetrin pätkän pyyhkimen kumia.

Häiritseekö sinua AP tämä tosiasia?

Vierailija
52/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos pääsee julkisilla niin miksi pitäisi olla auto?

Julkiset ovat niille keillä ei ole varaa autoon, siksi.

Autolla pääsee oman aikataulunsa mukaan kotiovelta haluamaansa reittiä määränpäähän.

Vierailija
53/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on polkupyörä.

M55

Vierailija
54/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aikoinani korottoman autolainan. Onhan se parempi sijoittaa rahat itse vaikka 5 % tuotolla kuin makuuttaa niitä autossa. Ja vaikka maksaisi pienen koron ei sekään haittaa kunhan sijoittaa auton hinnan tuottavasti.

Esim jos ostat 20 000 auton 2 % lainalla niin sijoitat sen 20 000 pääoman 5 % tuotolla. Voittoa tulee 3 % - kulut.

Mulla on kaikessa omistuksessa velka osuus ja vastaava pääoma tuottamassa. Se on tavallaan vivuttamista omalla pääomalla.

Vierailija
55/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia tapoja omistaa auto. Mikään niistä ei ole kovin edullinen eikä yksikään ole toista parempi.  

Jos auto on työsuhdeauto hän luultavasti saa sen aika edullisesti. Työsuhdeautot lähes poikkeuksetta ovat liisareita. Työsuhdeauto saattaa olla siksi että tyyppi joutuu ajamaan paljon työhön liittyvää ajoa tai siksi että tällasita etua on tarjottu, ehkä edullisestikin.  

Jos on tarvinnut autoa heti mutta ei ole halunnut sijoittaa siihen omaisuutta, on saattanut ostaa auton osarilla. Sekin on ihan ok jos rahat riittää. Voi olla myös vaikka yksityisleasing, jolloin saattaa lunastaa auton ennen tpikää tai sitten vaihtaa uudempaan. 

Vierailija
56/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain aikoinani korottoman autolainan. Onhan se parempi sijoittaa rahat itse vaikka 5 % tuotolla kuin makuuttaa niitä autossa. Ja vaikka maksaisi pienen koron ei sekään haittaa kunhan sijoittaa auton hinnan tuottavasti.

Esim jos ostat 20 000 auton 2 % lainalla niin sijoitat sen 20 000 pääoman 5 % tuotolla. Voittoa tulee 3 % - kulut.

Mulla on kaikessa omistuksessa velka osuus ja vastaava pääoma tuottamassa. Se on tavallaan vivuttamista omalla pääomalla.

Tuottoisa talous perustuu juurikin pääomaan ja koron korkoon. Sillä maksetaan lainat ja korot pois. Tätä perustaitoa ei opeteta sosialistisessa peruskoulussa koska ideologia.

Vierailija
57/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri myy autoja työkseen ja sanoi että juuri kukaan hienolla autolla ajeleva ei omista autoaan vaan rahoitusta makselee. Samoin oma mieheni. Todellakin ois varaa maksaa heti pois mut miksi 

Vierailija
58/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Auto pitää ostaa käteisellä. Omani olen ihan aina itse omistanut. Ja nainen olen.

Vierailija
59/59 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€/kk autoon, eikä Teihin. 

Menkää vaikka taksilla, jos molemmat panostaa uuden autonhinnan liikkumiseen, niin halvemmaksi tulee julkinen plus taksi. 

Haetko kuljettajaa, kun olet laiska vai mitä. Kai sul on kortti ja auto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme