Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko mies saa kokea pahaa oloa suhteessa?

Vierailija
23.12.2024 |

Itsellä on ollut koko syksyn huonosti töitä, ja se vaikuttaa tietysti rahatilanteeseen. Nyt joulunakin sain hankittua puolisolle vain hyvin aneemiset joululahjat. Muille en mitään. Ja rahaa ei ole muuhunkaan. Itselläni on tämän johdosta loputtoman huono olla. En saa töitä, nykyisellä työnantajalla ei ole työtä tarpeeksi. Toki saan aika hyvin näyteltyä, mutta nyt alkaa parisuhde rakoilemaan, koska ärsyynnyn välillä helpommin kuin ennen. Meneekö tämä jo liian pitkälle? 

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin dynamiikkaanne on muka toiminut hyvin? Minusta se on todella huonoa jos sinä näyttelet ja sovittelet ja nainen kiukkuaa. Tuo kuulostaa surkealta parisuhteelta.

Nyt olisi aika olla rehellinen sinunkin. Puhu ja kerro asiallisesti tuntemuksistasi. Jos suhteenne on oikeasti hyvä niin rehellisyydellä se tulee paranemaan todella paljon entisestään. Jos taas suhteenne on huono niin tulette eroamaan. 

Tietysti voit jatkaa näyttelyä ja sovittelua ja kumpikin jatkatte leikkien parisuhdetta.

Jo se että et voi mielestäsi kertoa taloushuolista parisuhteessa osoittaa että suhteenne ei ole terveellä pohjalla.

Vierailija
22/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nuo sinun talousmurheesi ei muka kuulu puolisollesi? Juuri tuo ettet kerro omista murheistasi tekee sen että olet molemmat onnettomia ja tuhoat teidän suhteenne. Jos suhteenne ei kestä sitä että puhut murheistasi niin ei se kyllä mikään oikea suhde ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:n kirjoituksia ja kuvausta suhteesta. Hän halveksuvasti kirjoittaa, että vaimo kiukuttelee. Itse hän esittää ja näyttelee ja on ilmeisesti synkkä ja vetäytyvä.

Vaimo luultavasti on hyvin tyytymätön suhteen laatuun, eikä sillä ole rahan kanssa mitään tekemistä. Ap on itse aikaansaanut tilanteen lähes valehtelemalla vaimolle asioistaan ja asettumalla vaimon yläpuolelle, mistä typerä puhe dynamiikastakin kertoo.

Ap:n täytyy nöyrtyä kertomaan totuus asioistaan ja ottamaan perheen asioista vastuuta muulla tavalla, esim.tekemällä kotityöt, jos vaimo tienaa elannon. Tätä hän ei vain halua tehdä, koska haluaa nähdä itsensä perheen pomona ja vaimon hänen alamaisenaan, johon ei halua suhtautua tasavertaisesti.

Vierailija
24/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin dynamiikkaanne on muka toiminut hyvin? Minusta se on todella huonoa jos sinä näyttelet ja sovittelet ja nainen kiukkuaa. Tuo kuulostaa surkealta parisuhteelta.

Nyt olisi aika olla rehellinen sinunkin. Puhu ja kerro asiallisesti tuntemuksistasi. Jos suhteenne on oikeasti hyvä niin rehellisyydellä se tulee paranemaan todella paljon entisestään. Jos taas suhteenne on huono niin tulette eroamaan. 

Tietysti voit jatkaa näyttelyä ja sovittelua ja kumpikin jatkatte leikkien parisuhdetta.

Jo se että et voi mielestäsi kertoa taloushuolista parisuhteessa osoittaa että suhteenne ei ole terveellä pohjalla.

Kyllähän jokainen suhde on samalla yksilöllinen, ja se mikä ei toimi toisilla, voi toimia taas toisaalla. Meillä se on toiminut hyvin näin. Eikä se nyt ole se pointti, pahoittelen että sitä avasin aiemmin. Kenen kannalta se sinun mielestä kuulostaa surkealta? Tietysti tietojen pimittäminen on harmaalla alueella, mutta en haluaisi yhtään rasittaa häntä minun omilla murheilla, koska se olisi tässä tilanteessa myös hänelle vain lisää taakkaa

Vierailija
25/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ap:n kirjoituksia ja kuvausta suhteesta. Hän halveksuvasti kirjoittaa, että vaimo kiukuttelee. Itse hän esittää ja näyttelee ja on ilmeisesti synkkä ja vetäytyvä.

Vaimo luultavasti on hyvin tyytymätön suhteen laatuun, eikä sillä ole rahan kanssa mitään tekemistä. Ap on itse aikaansaanut tilanteen lähes valehtelemalla vaimolle asioistaan ja asettumalla vaimon yläpuolelle, mistä typerä puhe dynamiikastakin kertoo.

Ap:n täytyy nöyrtyä kertomaan totuus asioistaan ja ottamaan perheen asioista vastuuta muulla tavalla, esim.tekemällä kotityöt, jos vaimo tienaa elannon. Tätä hän ei vain halua tehdä, koska haluaa nähdä itsensä perheen pomona ja vaimon hänen alamaisenaan, johon ei halua suhtautua tasavertaisesti.

Ei minulla ole mitään sellaisia ajatuksia. Minä olen aina ollut se, joka on käynyt töissä, eikö se tarkoita, että haluan jotain takaisin. Nyt kun olen ollut kotona, niin on tässä ollut aikaa laittaa talon asioita kuntoon, siitä ei tarvitse olla huolissaan :) mutta pahoittelen sitä että vein ktse keskustelua pois aiheesta

Vierailija
26/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan pidä tuota suhdetta niin hyvänä kuin sinä. Mielestäsi naisesi "kiukuttelee"? Ja suhde pysyy kasassa, koska itse olet niin rauhallinen ja sovitteleva? Aika erikoinen näkemys, eikä puhu hyvää puolisostasi eikä sinustakaan, kun et oikein tunnu näkevän häntä aikuisena ihmisenä joka on yhtä lailla kykenevä käsittelemään asioita. Tästähän ei ole olemassa kuin yhden osapuolen näkemys, joka voi olla melkoisenkin värittynyt. 

Aloin jopa miettiä että näinkö oma puoliso voisi tällaista kirjoittaa. Todella paljon olen nimittäin yrittänyt saada häntä keskustelemaan asioista jotka painaa, mutta hän ei halua niistä "tehdä ongelmaa". (Koska se että on pitkiäkin aikoja epämääräisen ärtynyt ei tietenkään ole ongelma.) Itse puhun mieluummin ärsyttävät asiat auki aika nopeaan. On tosin onneksi kehittynyt asiassa vuosien myötä. Kyllä minäkin päivän joskus kiukuttelua siedän, mutta vain jos toinen on vähän kertonut mikä mättää (onko stressi, kipeä olo tai väsynyt jne), muuten kiukkuilu on todella epäreilua. 

Kuulostaa aivan ihmeelliseltä että joku voisi viisikin vuotta feikata jotain "dynamiikkaa" ja minkä ihmeen takia? Onko kyse nyt siitä, että puoliso ei kestäisi totuutta vai siitä, että itse et kestäisi olla hetken se tarvitsevampi osapuoli? 

27/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen paha olo ei vaan yksinkertaisesti ole merkittävä ja aito asia. 

Sappho!

Kallion Vihreät Naiset toimii vain naisten aseman edistämiseksi, yhteiskunnan narsististen miesrakenteiden purkamiseksi, vihreän feminismin ja lesbolaisuuden edistämiseksi sekä vulvallisten sosiaalisen oikeudenmukaisuuden lisäämiseksi miestoksisessa maailmassa.

Vierailija
28/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan pidä tuota suhdetta niin hyvänä kuin sinä. Mielestäsi naisesi "kiukuttelee"? Ja suhde pysyy kasassa, koska itse olet niin rauhallinen ja sovitteleva? Aika erikoinen näkemys, eikä puhu hyvää puolisostasi eikä sinustakaan, kun et oikein tunnu näkevän häntä aikuisena ihmisenä joka on yhtä lailla kykenevä käsittelemään asioita. Tästähän ei ole olemassa kuin yhden osapuolen näkemys, joka voi olla melkoisenkin värittynyt. 

Aloin jopa miettiä että näinkö oma puoliso voisi tällaista kirjoittaa. Todella paljon olen nimittäin yrittänyt saada häntä keskustelemaan asioista jotka painaa, mutta hän ei halua niistä "tehdä ongelmaa". (Koska se että on pitkiäkin aikoja epämääräisen ärtynyt ei tietenkään ole ongelma.) Itse puhun mieluummin ärsyttävät asiat auki aika nopeaan. On tosin onneksi kehittynyt asiassa vuosien myötä. Kyllä minäkin päivän joskus kiukuttelua siedän, mutta vain jos toinen on vähän kertonut mikä mä

Varmasti jälkimmäinen. Ja totta se on, että kerroin asiasta, miten sen omalta kannalta näin. Se ei ole erityisen relevanttia kuitenkaan. Hävettää että kirjoitin niin

Vierailija
29/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan suhde päättyy heti, jos itsellä on hetken huono olla. Itse olen ollut tukena ja pysynyt rinnalla suurissakin vaikeuksissa.

M44

Vierailija
30/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää hävetä, että on sanonut mieltä painavan asian ääneen? Ja miten se ei olisi relevanttia?

Mikä se kysymys sitten on mihin haluat vastauksen? Kyllä, jos suhde on perustunut sille että feikkaat niin se päättyy kun feikkaaminen loppuu ja hyvä niin, kaikille. 

Yhtä todennäköisesti sulla on joku ihme mörkö päässäsi eikä feikkaamisellasi ole edistetty mitään vaan päinvastoin.

Ei me voida tietää kumpi on totuus. Eikä sitä, miksi ihmeessä koet tuon feikkaamisen tarpeelliseksi. 

Vierailija
31/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se, että ap kirjoittaa vaimon 'kiukuttelevsn' luo kuvan ylimielisesti miehestä, joka ei näe vaimo tasaveroisina ihmisenä. Onko ap koskaan ajatellut, että ei ole mitään luonnonvoimia tai naisten ominaisuutta, kiukuttelua, vaan kyse on siitä, että juuri hänen vaimonsa on perustellusti tyytymätön johonkin asiaan heidän parisuhteessaan, tai ap:n toimintaan? Ihan eka ap:n täytyy alkaa kuunnella, mitä vaimo sanoo, kun hän 'kiukuttelee'. Nyt oli ihan uskomattoman ylimielistä tekstiä.

Lisäksi ap:n pitää alkaa olla rehellinen vaimolle omista asioistaan. Ap:n pitää astua alas sieltä kuvitelmissaan rakentamaltaan korokkeelta maan tasalle. 

Vierailija
32/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo se, että ap kirjoittaa vaimon 'kiukuttelevsn' luo kuvan ylimielisesti miehestä, joka ei näe vaimo tasaveroisina ihmisenä. Onko ap koskaan ajatellut, että ei ole mitään luonnonvoimia tai naisten ominaisuutta, kiukuttelua, vaan kyse on siitä, että juuri hänen vaimonsa on perustellusti tyytymätön johonkin asiaan heidän parisuhteessaan, tai ap:n toimintaan? Ihan eka ap:n täytyy alkaa kuunnella, mitä vaimo sanoo, kun hän 'kiukuttelee'. Nyt oli ihan uskomattoman ylimielistä tekstiä.

Lisäksi ap:n pitää alkaa olla rehellinen vaimolle omista asioistaan. Ap:n pitää astua alas sieltä kuvitelmissaan rakentamaltaan korokkeelta maan tasalle. 

Ai nyt naisilla ei ole enää hormoneja? 😆

Vierailija
33/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikkaaminen ei ole tasa-arvoinen, rehellinen eikä kannatettava tapa toimia parisuhteessa. Se on valehtelua, mikä taas on henkistä väkivaltaa, mikä taas pohjautuu siihen, ettei kunnioita toista osapuolta.

Tuosta ap ei haluaisi luopua, koska hän ei halua tilalle tasa-arvoista, rehellistä parisuhdetta ja kunnioittaa vaimoa vertaisenaan.

Vierailija
34/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi että on erittäin harvinaista, että hormonit vaikuttaisivat naisten käytökseen. Se on lääketieteellinen fakta.

Tuo kuvitella, jossa ajatellaan, että naisen käytös olisi epärationaalista ja hormoneista johtuvaa ei perustu totuuteen, vaan on naisvihaa. Miesten pitää hyväksyä, että esim. naisen suuttumuksella on taustalla oikea, vakavasti otettava syy. Kyse ei ole hormoneista.

Vierailija
35/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksesi että on erittäin harvinaista, että hormonit vaikuttaisivat naisten käytökseen. Se on lääketieteellin

Miehet kai kuvittelee, että naiset on heidän tavoin hormoniensa vietävissä olevia elukoita. Miehet on muuten siitä outoja jos sanoo, että tänään minua kiukuttaa kaikki, koska on pms päivät. Ne raivostuu siitä silminnähden. Siis pelkkä toteamus naiselta, että tänään minulla on paha päivä saa ne jo silminnähden raivostumaan, jopa huutamaan ja uhkailemaan. En tajua oikeasti mikä niillä on päässä vialla. Ei tunne tarkoita sitä, että sen perusteella pitää toimia. Käsittämättömiä.

Vierailija
36/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaikeita oireita on noin 410 % naisista." Niistäkin suurin osa on fyysisiä oireita, kuten vatsakipua, ei psyykkisiä mielialaan liittyviä oireita.

Miesten täytyy alkaa naiset normaaleina ihmisinä, jotka ovat ihan yhtä rationaalisia kuin miehetkin. Kun vaimo on vihainen, ap:n täytyy kuunnella (radikaalia, eikö), mitä vaimo sanoo ja mistä syystä vihaisuus johtuu. Niin, sille on olemassa joku ihan oikea syy.

Veikkaan että vaimon näkökulmasta voisi kirjoittaa suhteesta niin, että mies on vetäytynyt ja synkkä ja välillä jopa vihamielinen ja tuskin, eikä puhu asioistaan. Hän vaikuttaa masentuneelta, muttei suostu hakemaan itselleen apua.

Vierailija
37/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 4  -  10% vain saa vaikeita oireita, ja siitäkin suurin osa on esim vatsakramppeja. On sis hyvin harvinaista, että naisilla olisi hormoneista johtuvia mielialaoireita.

Vierailija
38/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus ei ole olla ylimielinen missään nimessä, enkä myöskään tietenkään koe olevani naistani parempi. Ja on niissä tietty pointti aina, mitä hän sanoo, mutta itse toivon rakentavaa keskustelua. Ja olen vuosikaudet faktisesti pyytänyt rakentavaa keskustelua, enkä ole sitä saanut, niin ollaan ehkä vähän jumissa tässä. Itse pyrin aina siihen, ja siihen ne toisinaan tapahtuvat ärtymiset vaikuttaakin juuri, etten ole itse rakentava

Vierailija
39/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n uskottavuus on ketjun edetessä kadonnut täysin.

Vierailija
40/44 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitus ei ole olla ylimielinen missään nimessä, enkä myöskään tietenkään koe olevani naistani parempi. Ja on niissä tietty pointti aina, mitä hän sanoo, mutta itse toivon rakentavaa keskustelua. Ja olen vuosikaudet faktisesti

Niin siis jo vuosia olet pyytänyt jotain ja toinen ei ota kuuleviin korviinsa, miksi kuitenkin puhut kuin suhde olisi hyvä? Kyllä kuvaamasi tilanne olisi ihan hyvä peruste erota jos oikeasti on totta, että toinen riitelee epäreilusti eikä edisty asiassa mitenkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme