Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa surkea tuo tsunamileffa La Palma

Vierailija
22.12.2024 |

Netflixissä

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tiedä oliko surkea, mutta hirveän kliseinen. Katastrofileffat ovat mulla sellainen salainen pahe, jopa kököimmätkin sellaiset, että katsoin silti, kliseisiähän niistä suurin osa on. 

Esimerkki: Aina pitää olla vähintään yksi äiti-ihminen, joka hysteerisenä rääkyy, kirkuu ja käy hoitohenkilökunnan kimppuun, kun lapsi on kateissa/hoidettavana/kuollut. Saadaan draamaa. Kliseessä annetaan ymmärtää, että tämä äiti-ihminen niiiiiiiiiin kauhiasti rakastaa kattokaa sitä lasta, että menee ihan sekaisin sillee niiku.  Eli alkaa hysteeriseksi yhdellä elämänsä tärkeimmällä hetkellä? Miten se hysteria auttaa sitä lasta? Paljonko tällaisia hysteerisia kohtauksia tosielämässä nähdään? Sen tiedän, että hoito- ja pelastushenkilöstön päälle käydään yhä useammin, mutta olen ajatellut, että niin tekee lähinnä kehitysmaista ja ghetto-olosuhteista tulleet röydmänit, joille kaikki länsimaissa ovat vihollisia ja ratsareita. Mutta ehkä myös viihteen esimerkin voimin mammaihmiset? Että mitä ne mun lapseen koskee?

Hoitohenkilökunta taas puolestaan tekee kaikkensa, että saa tällaisen hysteerisen äiti-ihmisen pidettyä paikoillaan, koska eihän heillä ole muuta tekemistä, kuin lohdutella ja pidellä paikoillaan hysteerisiä vanhempia. Tai siis sitä äitiä. Mitä äiti tekisi, jos häntä ei pideltäisi paikoillaan? Ryntäisi keskeyttämään näkemänsä leikkauksen ja vaatimaan, että potilaan henkilöllisyys pitää ensin selvitää, että josko on mamman poika tai tytti siinä? Ryntäisi halaamaan leikattavaa potilasta? Ryntäisi leikkaussaliin muuten vain rääkymään ja huutamaan? Heittäytyisi lattialle itkumegapotkuraivareissa? Vetäisi lääkäriä ja hoitajia turpaan ja puukottaisi leikkausveitsellä?

Toinen klisee liittyy taistelutilanteisiin. Kolme vastaan yksi ja sillä yhdellä on ylivoima, koska sillä on ase. Sitten yksi niistä aseettomasta kolmesta tekee yllätyshyökkäyksen ja käy aseellisen miehen kimppuun ja he alkavat taistella siitä aseesta. Ja koko tämän ajan ne kaksi muuta toljottaa kauhistuneena, eivätkä tee pienintäkään elettä mennäkseen apuun. Pelkäävät niin sitä asetta, että jos se laukeaa minua kohti. Eli eivät voi mennä asemiehen taakse ja iskeä tätä vaikka kivellä päähän? Hengenhädässä? Että kumpikin nyt sattuu vain jäätymään? Hohhoijaa. 

Ei sentään ollut sitä kliseiden klisettä eli keskellä tietä pakoon juoksevaa ihmistä ja auto perässä. 

Vierailija
2/5 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollut ees leffa vaan sarja. Katsoin tänään, vähän tylsä, onneks oli vaan 4 jaksoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loppu oli melko väkinäisen onnelliseksi tehty.

Vierailija
4/5 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/5 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten osaa erottaa sarjaa ja elokuvaa toisistaan.

Mä olisin voinut läimiä korville sitä teinityttöä koska oli niin idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi