Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nepsylapset eivät jaksa odottaa ja annoimme lahjat jo tänään

Vierailija
22.12.2024 |

En tosin tiedä mitä tekemistä keksimme pitkiksi joulunpyhiksi. Koulujen joululoma on liian pitkä!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vanhempien pidä lasten pillin mukaan mennä? Kyllä lapset odottaa just sen verran mitä pitää. Teillä lapset määrää miten asiat menee ja tehdään.

Lapsillanne tulee olemaan vaikeeta aikuisina.

Niin no trolliin ei kannata uskoa.

Vierailija
22/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein monikossa nepsylapset. Minulla on yksi nepsylapsi ja odotti kyllä ihan jouluaatto iltaan paketteja, jaksaa aikuisenakin odottaa kun opetettu pienestä pitäen siihen että kaikkeen on aikataulut ja niiden mukaan eletään.

Eli syötät sille joululomalla tuplarauhoittavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 v nepsytyttömme laittaa merenneitopuvun tänään kirkkoon,a

Ihanaa. Myös meidän Eemi on erityinen

Vierailija
24/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annoimme jo viime jouluna, niin eivät tarvitse lahjoja tänä jouluna. Lelut ovat jo rikottu.

Vierailija
25/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomallakin kannattaa säilyttää rutiinit, niin päivät sujuu koko perheellä paremmin. 

Ulkoilua ja liikkumista riittävästi, niin ruoka maistuu ja tulee uni. Rajallisesti ruutuaikaa. Perheen yhteisiä tekemisiä: ruuanlaittoa, järjestelyä ja koristelua, (lauta)pelejä, askartelua, maalaamista, muovailua. 

Vierailija
26/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin itse nepsylapsi 1980-luvulla ja 1990-luvulla, mutta ei minua kohdeltu eri tavalla kuin sisaruksia, jotka eivät ei olleet nepsylapsia. Vaikka niitä lahjojen saamista odotin, niin lahjat jaettiin aattoiltana. Muutenkin sain oppia, että maailma ei pyöri minun ympärilläni ja aina ei voi saada mitä haluaa. Että vaikka olisin tahtonut lahjat jouluna heti aattoaamuna tai karkkia ei saa syödä arkena, vaikka haluaisin kun karkkipäivä on lauantai.

Vierailija
27/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai vanhempien pidä lasten pillin mukaan mennä? Kyllä lapset odottaa just sen verran mitä pitää. Teillä lapset määrää miten asiat menee ja tehdään.

Lapsillanne tulee olemaan vaikeeta aikuisina.

Se on kuule ihan niiden ongelma...

Vierailija
28/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 v nepsytyttömme laittaa merenneitopuvun tänään kirkkoon,a

Ihanaa. Myös meidän Eemi on erityinen

Onko niitä enää muunlaisia?

Vierailija
29/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nepsyt opi odottamaan jos aina annetaan periksi. Vähän vastuullisuutta siihen lastenkasvatukseen.

Vierailija
30/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Juu lapsethan kannattaa totuttaa siihen, että kaikki mulle heti nyt.

Ootko vähän vajaa kun et erota selvää trollia?

Olinkin jo lapsena vähän vajaa, eli nykytermein erityinen...

Vierailija
31/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteen, joululoma voi tuntua pitkältä, varsinkin kun lahjat on jo annettu. 😊 Tässä muutamia ideoita, miten joulupyhistä voisi tehdä hauskoja ja mielekkäitä lapsille (ja miksei koko perheelle):

Tekemistä joulupyhiksi:

Jouluelokuvamaraton: Valitkaa yhdessä hauskoja ja tunnelmallisia jouluelokuvia tai animaatioita. Esimerkiksi "Joulupukki ja noitarumpu" on klassikko.

Askartelua ja luovuutta: Voitte tehdä koristeita, piirustuksia tai vaikka uuden vuoden kortteja. Yksinkertaiset askartelutarvikkeet voivat olla yllättävän viihdyttäviä.

Ulkoilua ja leikkejä: Jos lunta on, rakentakaa lumiukkoja tai järjestäkää pulkkakisat. Jos ei, suunnitelkaa luontoretki tai kävely mukavassa ympäristössä.

Peli-ilta: Ottakaa esille lautapelit, korttipelit tai videopelit ja pitäkää yhteinen pelihetki.

Yllätysaktiviteetti: Järjestäkää aarteenetsintä sisällä tai ulkona, jossa lapset voivat etsiä pieniä yllätyksiä.

Leipominen ja ruoanlaitto: Lasten kanssa on hauska tehdä piparkakkuja tai vaikka pieniä makeita herkkuja, kuten suklaakonvehteja.

Tarinahetki: Lukekaa kirjoja yhdessä. Voitte myös keksiä omia joulusatuja ja kirjoittaa ne ylös tai äänittää muistoksi.

Rakenteluprojektit: Legoilla tai muilla rakennussarjoilla voi rakentaa vaikka joulukylän.

Ystävä- tai sukulaisvierailut: Jos mahdollista, sopikaa tapaamisia ystävien tai sukulaisten kanssa yhteinen aika muiden lasten kanssa voi olla virkistävää.

Yöpyjamabileet: Laittakaa mukavat pyjamat päälle, tehkää pehmoisia pesiä tyynyistä ja vilteistä ja viettäkää rento ilta.

Muista myös, että tylsistyminen ei aina ole huono asia se voi jopa inspiroida lapsia keksimään jotain omaperäistä tekemistä! 😊 Onko teillä jo jokin suunnitelma mielessä?

Vierailija
32/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein monikossa nepsylapset. Minulla on yksi nepsylapsi ja odotti kyllä ihan jouluaatto iltaan paketteja, jaksaa aikuisenakin odottaa kun opetettu pienestä pitäen siihen että kaikkeen on aikataulut ja niiden mukaan eletään.

Eli syötät sille joululomalla tuplarauhoittavat?

Eihän Suomessa mitään rauhoittavia saa edes jatkuvasta ahdistuksesta kärsivät nepsyaikuiset, saati nyt sitten lapset. 

Vierailija
33/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Uusi palstahullu?

Joo sehän on tehnyt tän saman aloituksen nyt jo monta kertaa. 

Mä en ois muuten nepsylapsena ikinä hyväksynyt sellaista, että lahjat jaetaan ennen kuin jouluateria on syöty ja on ilta. Olin hyvin tarkka perinteiden noudattamisesta 😃. 

Vierailija
34/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiko pukki tosiaan lahjat jo näin aikaisin kersojenne nähtäväksi? Kannattiko? Eikö olisi parempi ohjata tenavat ennen joulua siivoustöihin ja muuhun joulun valmisteluun ja pitää heidät jännityksessä aattoiltaan saakka?

Vierailija
35/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiko pukki tosiaan lahjat jo näin aikaisin kersojenne nähtäväksi? Kannattiko? Eikö olisi parempi ohjata tenavat ennen joulua siivoustöihin ja muuhun joulun valmisteluun ja pitää heidät jännityksessä aattoiltaan saakka?

Tää postaus on provo, ja kyseinen provoaja on laittanut tän tänne jo monena päivänä.

Kommentoin silti itse ihan vakavissani tähän, että en suosittele ketään valehtelemaan nepsylapsille, että on mitään joulupukkia. 

Vierailija
36/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasitte sitten lastenne joulun. Nyt ei ole enää mitään mitä odottaa jouluaattona. 

Vierailija
37/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas joulupäivänä avataan lahjat, mutta lapset ovatkin terveitä. Ja miksi joulupäivänä... Kotona lapsena meillä oli sama homma, vihasin sitä! Mutta myöhemmällä iällä huomasin miten paljon tuo odotus kasvatti luonnetta. Kun kaverit soitteli ja iloitsi saamistaan leluista, itku kurkussa kerroin että meillä pukki käy vasta huomenna, ja voi miten se tuntui maailmanlopulta! Mutta se söi terävimmän terän siltä lahjoihin kohdistuvalta odotukselta.

Vierailija
38/38 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä avattiin paketit vasta myöhään aattoiltana eikä ollut mitään ongelmaa odotella. Toki vähän jännitti, mutta olisipa harmittanut hirveästi jos lahjat olisi saanut heti aamusta saati sitten päiviä ennen aattoa! Mummoa ja ukkia odottaessa meni mukavasti aina aamupäivä ja käytiin haudoillakin välissä ja illallinenkin syötiin ennen pukin tuloa. Lahjat avattiin klo 19 maissa. Kukaan ei siihen kuollut eikä tullut mieleen kiukutella koska vanhemmat olivat hyvissä ajoin opettaneet, että joulussa tärkeintä on viettää aikaa perheen kanssa ja isovanhempien kyläily oli joulupukkia tärkeämpi ohjelmanumero hyvin pienestä pitäen.

N22, ADHD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme