Kertokaa: Miksi käytätte kasvovesiä, kasvorasvoja ja vartalovoiteita? Mikä virka?
Mitä hyötyä tuollaisista voiteista oikein on?
Itse en ole käyttänyt yleensä kuin huulirasvaa. Satunnaisesti myös bepanthenia tai muita rasvoja, jos iho kuivuu, mutta en kauaa.
Nyt huomasin, että omilleen opiskelemaan muuttanut ja jouluksi kotiin tullut tyttäreni käyttää monenlaista tököttiä kasvoihinsa. Jopa kasvonaamiota. On vissiin mennyt myyjän halpaan.
Meikit ymmärrän, mutta mitä hyötyä noista muista aineista on?
(Itsellä on atooppinen iho. Onneksi nyt vanhemmiten ei enää ole vaivannut. Nuorena olin jopa sairaalassa ihoni vuoksi.)
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihotyypit tarvitsevat kosteutusta. Ei vain kuiva iho.
Kyllä. Sisäisesti ravinteita ja nestettä. Vatsabakteerit tasapainoon niin imeytyy. Ellei ole muu este.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten iho ei tarvitse näitä tuotteita? (Ja kyllä, tiedän, että nuoremmissa sukupolvissa löytyy jo naismaisesti voiteita käyttäviä.)
"naismaisesti voiteita käyttäviä"
Voi luoja. 🙄
Mies voi huolehtia myös ihosta.
1. Katso kuvia 50-vuotiaista pariisittarista
2. Katso Tokmannissa laahustavia saman ikäisiä suomimuijia
3 Opi
Onko hajuttomia hyviä saatavilla?
Minulla ainakin iho alkaa kiristää ja kutista, jos sitä ei millään tavalla kosteuta. Saippualla peseminen on ehdoton ei.
Lopetin saippuan käytön kasvojen pesussa vähän yli 20-vuotiaana ja siihen loppui myös kasvojen kuivuminen
ja kosteusvoiteen tarve.
30 vuotta ole käyttänyt vain vettä, eikä vastaantulijat ainakaan ole alkaneet naureskella iholleni.
Yksi asia minua on aina ihmetyttänyt, monet naiset voitelevat itsensä nukkumaan mennessä, eikö se rasva klähmi
hiukset ja vuodevaatteet rasvaisiksi? En tuomitse, ihmettelen vain.
M55
Vaikea ymmärtää, miten atooppisella iholla voi pärjätä ilman voiteita ja rasvoja, kun tavallisellakin herkällä ja kuivalla iholla on varsinkin talviaikaan ongelmissa ilman rasvausta. Ja nyt nelikymppisenä iho tarvitsee jos selvästi enemmän kosteutusta kuin vaikka kolmekymppisenä saati ennen sitä. Ei tarvitse olla kuin viikko kovempia pakkasia, niin kasvot on rasvattava pesun jälkeen kahdesti. Kädet kuivuvat kesää lukuunottamatta niin paljon, että ilman rasvausta ne olisivat nytkin ihan verillä.
Kosmetiikasta mitään ymmärtämättömät typerykset sanovat, että eri voiteet ovat samaa tavaraa eri paketissa, mutta näin se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, että näit noin paljon vaivaa vastatessasi.
Eikö sua häiritse se, että vartalolle laitettu voide tuntuu ikävästi viilentävän. Vähän kuin iho olisi kostea. Lisäksi pelkään, että voide tahraa vaatteita.
Ap
Ole hyvä. Ei tahraa kun se imeytyy ihoon. Älä käytä liian rasvaista voidetta. Ei ole viilentänyt ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
On hyviä hajusteettomia tuotteita.
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung-rev2&s…
Vierailija kirjoitti:
Erisan on hyvä ja kohtuuhintainen.
Pahimpaan atooppiseen ihottumaan auttaa vain Dermovat. Kaikista vahvinta, mitä saa reseptillä. (Keskustelun aloituksessa oli kylläkin kysymys kosmetiikka voiteista.) 😀
Vierailija kirjoitti:
Lopetin saippuan käytön kasvojen pesussa vähän yli 20-vuotiaana ja siihen loppui myös kasvojen kuivuminen
ja kosteusvoiteen tarve.
30 vuotta ole käyttänyt vain vettä, eikä vastaantulijat ainakaan ole alkaneet naureskella iholleni.
Yksi asia minua on aina ihmetyttänyt, monet naiset voitelevat itsensä nukkumaan mennessä, eikö se rasva klähmi
hiukset ja vuodevaatteet rasvaisiksi? En tuomitse, ihmettelen vain.
M55
Ei klähmi, kun valitsee oikean tuotteen ja odottaa hetken että se ehtii imeytyä.
Toki atoopikkona joudun varomaan, että ei iho kuivu.
Käsien saippuapesun teen päivässä vain noin 5 kertaa. Joudun käyttämään kertishanskoja esim vessassa, jotta ei tarvi pestä käsiä, samoin vaikka raakaan lihaan koskiessani.
Pestessäni itseäni päivittäin, laitan pesuainetta vain hiuksiin ja kainaloihin. En joka päivä iholle.
Mutta tosiaan muutoin En ole rasvannut useinkaan itseäni.
Unohdin mainita silmäluomet. Tulehtuvat, jollen rasvaa niitä toisinaan kuuriluontoisesti. Ovat niin poimussa.
Olen pelännyt ihon tottumista rasvauksiin, jolloin iho ei sitten enää luonnollisesti pärjääkään.
Ehkä voisin kokeilla tuota kasvoveträ joskus teidän ohjeillanne.
Kuinka pian suihkun ja kuivaamisen jälkeen levitätte kosteusvoiteen vartalollenne?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyviä hajusteettomia tuotteita.
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung-rev2&s…
Kiitti
No että iho pysyy pehmeenä ja sileenä!
Minä käytän meikkiä, koska meikkaaminen on minusta rentouttavaa ja näytän kivalta meikattuna. Minulla on aika kuiva iho ja siksi olen käyttänyt jotain voidetta lapsesta asti.
1. Aamulla huuhdon kasvot vedellä. Kosteuttava kasvovesi tai kosteuttava seerumi vuodenajan mukaan. Asun aurinkoisessa maassa, joten aurinkosuoja on pakko olla. Palan todella helposti. Talvella käy sama voide kuin vartalolla. Kesällä hikoilen kovasti, joten oma tuote kasvoille on parempi. Moni aurinkosuoja tuntuu kuivalta iholla. Siksi kosteutus alle.
2. Poistan meikit yleensä jollian meikinpoistoaineella. Tähän sopii myös rasvainen hajusteeton voide, jos sitä on. Erillinen tuote on helppokäyttöisempi.
3. Pesen kasvot happamalla kasvojenpesuaineella. Tämä poistaa puhdistusaineen jämät tai aurinkosuojat, jos en meikannut.
4. Kasvoille illalla käytän taas kosteuttavaa tuotetta ja retinolivoidetta. Iho näyttää tasaisen hehkuvalta ja hyvältä. Ei ole epäpuhtauksia tai ryppyjä pahemmin.
Vartalolle käytän saippuaa, kosteusvoidetta ja aurinkosuojaa. Harva tuote toimii sekä vartalolle että kasvoille minusta tarpeeksi hyvin. Käyttäisin koko kropalle miellläni samoja tuotteita kuin kasvoilla, mutta ei ole varaa. Karheille kantapäille on vielä oma voide. Käytän hajusteettomia tuotteita tiskiaineesta meikkeihin asti. Jos haluan tuoksua, minulla on hajuvesi siihen. Onhan tässä kemikaalikuormaa, mutta kuiva iho tuntuu ja näyttää hyvältä näin. Ihonhoidosta tulee hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Toki atoopikkona joudun varomaan, että ei iho kuivu.
Käsien saippuapesun teen päivässä vain noin 5 kertaa. Joudun käyttämään kertishanskoja esim vessassa, jotta ei tarvi pestä käsiä, samoin vaikka raakaan lihaan koskiessani.
Pestessäni itseäni päivittäin, laitan pesuainetta vain hiuksiin ja kainaloihin. En joka päivä iholle.
Mutta tosiaan muutoin En ole rasvannut useinkaan itseäni.
Unohdin mainita silmäluomet. Tulehtuvat, jollen rasvaa niitä toisinaan kuuriluontoisesti. Ovat niin poimussa.
Olen pelännyt ihon tottumista rasvauksiin, jolloin iho ei sitten enää luonnollisesti pärjääkään.
Ehkä voisin kokeilla tuota kasvoveträ joskus teidän ohjeillanne.
Kuinka pian suihkun ja kuivaamisen jälkeen levitätte kosteusvoiteen vartalollenne?
Ap
Ei iho totu sillä lailla rasvaamiseen, että ns. toleranssi kasvaisi. Rasvaamisen tarve vähenee ihan luonnostaan kevään tullen ja kasvaa taas talvella. Kuten selvästi olet itsekin havainnut, pesu kuivattaa ihoa, muuten et käyttäisi kertishanskoja. Kokeilepa siis vaikka pari viikkoa, ettet käytä hanskoja kuin ruuanlaitossa (jolloin se on jo hygieniasyistäkin järkevää), peset saippualla jokaisen vessakäynnin jälkeen ja rasvaat kätesi pari kertaa päivässä. Voin vaikka lyödä vetoa, että ihosi on sen jälkeen paremmassa kunnossa.
Ihovoide raikastaa, kosteuttaa ja huulivoide on kuin aromaterapiaa, vaikka luomu. Suiske kasvoille kesällä ja jaloille helpotusta. Käsille kosteutus myös. Ei ole pakko ostaa kalliita ja kemiallisia. Nyt on jo vaihtoehtoja.
Kiitos, että näit noin paljon vaivaa vastatessasi.
Eikö sua häiritse se, että vartalolle laitettu voide tuntuu ikävästi viilentävän. Vähän kuin iho olisi kostea. Lisäksi pelkään, että voide tahraa vaatteita.
Ap