Tuntuu siltä, että joulupöydässä graavilohi loppuu aina ensimmäisenä
Tänä jouluna ei kyllä lopu. Ostin kolme merilohen filettä yhteensä 3,8 kg ja tänään menevät suolaan ja maanantaina huuhdellaan ja kuivataan, aattona sitten koristelu ja vähän makua. Neljä aikuista on joulupöydässä, joten eiköhän vielä tapaninakin ole muutama siivu jäljellä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minä pidän enemmän kylmäsavulohesta. Makuasioita.
Molempi parempi lämminsavulohta hyljeksimättä.
Ennen rakastin lohta, nyt ei enää himota, ei tiedä onko se kyrmylohta, loislohta, vanhaa Perussa kasvatettua pussilohta. Just ja just uskallan ostaa Mustapekasta tiskiltä enää.
Vierailija kirjoitti:
Millä reseptillä maustat?
Teen sinappikastikkeen, jota voi kukin laittaa haluamansa määrän. Itse lohi sitten kolmeen osaan, 1 osa on ihan naturel, ehkä vain ripaus valkopippuria siivuille. 1 osa on perinteinen tilli ja murskattu rosepippuri ja 1 osa lime / granaattiomena lohta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen rakastin lohta, nyt ei enää himota, ei tiedä onko se kyrmylohta, loislohta, vanhaa Perussa kasvatettua pussilohta. Just ja just uskallan ostaa Mustapekasta tiskiltä enää.
Se kyrmylohikin on jokisuulta pyydettynä ihan yhtä hyvää kuin merilohi. Joessa se vasta alkaa muuntumaan ja räytyy pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä reseptillä maustat?
Teen sinappikastikkeen, jota voi kukin laittaa haluamansa määrän. Itse lohi sitten kolmeen osaan, 1 osa on ihan naturel, ehkä vain ripaus valkopippuria siivuille. 1 osa on perinteinen tilli ja murskattu rosepippuri ja 1 osa lime / granaattiomena lohta.
Onko sinulla ohjetta tuolle lime / ganaattiomena lohelle. Eikös tuo limen mehukin kypsennä lohta, joten se kannattanee tehdä juuri ennen tarjoilua, jos siihen graavilohta käyttää?
Meillä se kalapöytä on aina suosituin. Graavia, kylmäsavua, silliä, silakkaa, mätiä, katkarapumössöä ym ym.
Meillä menee kevyesti 4 lohta kun graavaan. Mies ja kaksi teinipoikaa vetää sitä ja siianmätikastiketta ihan tuhottomia määriä mm karjalanpiirakan päällä. Vaikka ruokia on kuinka niin graavilohi on se suosituin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee kevyesti 4 lohta kun graavaan. Mies ja kaksi teinipoikaa vetää sitä ja siianmätikastiketta ihan tuhottomia määriä mm karjalanpiirakan päällä. Vaikka ruokia on kuinka niin graavilohi on se suosituin.
Hyi. Ahmatteja.
Jaa. Minä pidän enemmän kylmäsavulohesta. Makuasioita.