Ensimmäinen eläkeläinen jolta kansaneläke lopetettu on nälkälakossa!
Ei ole rahaa muuttaa Suomeen niin tämä on se vaihtoehto. Lokkisuomi on todella tullut nyt loppuunsa. Hyvä!
Kommentit (1069)
Vierailija kirjoitti:
En ole ääliö, olen realisti. Meitä on Suomessakin satoja tuhansia sairaita ihmisiä jotka kärsimme monin tavoin. Maarit Nenonen ei kerro itsestään ja kodistaan mitään- vain yksi kuva. Onko ostanut v. 2019 oman asunnon Murciasta, miten voi asua yksin jos liikkuu vain pyörätuolilla-miten lääkkeet-lääkärit? Suomen valtio varmaan maksaa nekin. Jos menen Espanjaan, Suomen kela antaa minulle 120e jokaiseen lääkärikäyntiin yksityislääkärille, korvaa sairaalamaksut ym. Kerro Maarit totuus jos sympatiaa haluat.
Ajattelit sitten usuttaa pienituloiset ja sairaat toistensa kimppuun? Täytyy myöntää, että teillä siellä oikealla ei ole mitään moraalisia ja eettisiä pidäkkeitä siinä, millaista propagandaa suollatte ulos pihalle.
Hallituksen päätös koskee kansaneläkkeitä (alle 1000 euroa/kk), ei työeläkkeitä. Vuokria Kela ei maksele ulkomaille. Voi siitä laskea, millaisista rahoista puhutaan. Espanja on halvempi maa, ja todennäköisesti sairaiden pitäminen siellä koituu myös halvemmaksi niin asumisen kuin hoitojen perusteella, vaikka kuinka kenkuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
No, tässä säästössä ei ole kyllä järjen häivää. Halvemmaksihan tuo eläkkeen maksu tulee Espanjaan. Jos heidät pakotetaan muuttamaan tänne, niin täällä pitää eläkeen lisäksi maksaa asumistuet ja toimeentulotukia. Sairauksien hoitokin hoituneet Espanjassa sikäläisen terveydenhuollon piirissä.
En kyllä tajua mikä idea tuossa on takana.
Osa kansasta on ilmeisesti halukkaita maksaamaan enemmän veroja, kun vaan eivät ole siellä Espanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.
Työnteko ei kannata
M45
Ei ole maksanut eläkemaksuja, koska eivät ole saaneet koskaan palkkaakaan. Nyt ei puhuta työeläkkeistä, vaan kansaneläkkeestä, jota saa silloin kun ei saa työeläkettä (=ei ole ollut ikinä töissä).
Älä puhu paskaa, jos työeläke on pieni niin lisäksi saa kansaneläkettä.
Eikä sitä työeläkkeen maksua tässä tietenkään katkaista. Eli henkilöt saa sen ulkomaille ihan normaalisti. Sen takia keskimääräinen ulkomaille maksettu kansaneläke onkin 200 euroa.
Noin pienistä summista vielä kyse. Kyllä nyt eläkeläisiä kiusataan ihan vain kateudesta.
Vierailija kirjoitti:
Luin kyseisen jutun ja on aika järkyttävää. Ihminen on pyörätuolissa ja sairas. Tulo Suomeen pahentaa sairautta ja noilla tuloilla ei pysty elämään Suomessa.
Saa tietysti asumistuen sekä toimeentulotuen. Taksimatkoja js sen hoitotuen.
Vierailija kirjoitti:
Vanha kansa maksanut palkoistaan eläkemaksuja ja nyt valtio ryöstää ne. HYVÄ SUOMI.
Työnteko ei kannata
M45
Lupaa, että vitsailet? Eihän kukaan enää luule noin, eihän?
Ei häneltä kansaneläkettä ole lopetettu.
Kansaneläkettä ei vain makseta ulkomailla asuville henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, tässä säästössä ei ole kyllä järjen häivää. Halvemmaksihan tuo eläkkeen maksu tulee Espanjaan. Jos heidät pakotetaan muuttamaan tänne, niin täällä pitää eläkeen lisäksi maksaa asumistuet ja toimeentulotukia. Sairauksien hoitokin hoituneet Espanjassa sikäläisen terveydenhuollon piirissä.
En kyllä tajua mikä idea tuossa on takana.
Hallituksen osaamattomuus.
Sanoisin, että puhdas sadismi. Eikä tämä kansa edes tajua, että kun näin perustavanlaatuinen yhteiskuntasopimus irtisanotaan, ihan mitä tahansa muuta voi lähteä seuraavaksi.
Taas on joku kielisokea asialla, eläkeläinen tarkoittaa vanhuuseläkeikäistä, jutun tapaus sen sijaan on eläkkeellä olevaa.
Eikö ole yhtään kielikorvaa vai jäänyt uupumaan kaunokirjallisuus sivistyksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin kyseisen jutun ja on aika järkyttävää. Ihminen on pyörätuolissa ja sairas. Tulo Suomeen pahentaa sairautta ja noilla tuloilla ei pysty elämään Suomessa.
Millä tavalla tulo Suomeen pahentaa sairautta?
Suomessa viina on kalliimpaa
No jos saa vaan kansaneläkettä ei ole päivääkään tehnyt töitä. 51 vuotias ja ei ole päivääkään tehnyt duunia. Itse olen töitä tehnyt 14 vuotiaasta asti ja mulla on useita sairauksia. Ei ole ollut vaihtoehto vaan jäädä yhteiskunnan elätiksi kun olen halunnut elättää itse lapseni ja antaa mallia, että itse pitää itsensä elättää.
Mikä velvollisuus on veronmaksajien sponssata hänen eläminen Espanjan lämmössä kun monella työssäkäyvällä ei ole varaa ikinä edes sinne lomalle.
Tänne vaan ankeaan Kontulan lähiöön suicide yksiöön kuten muutkin. Ne joilla on liitua voi maalata...
Turha on omista valinnoista itkeä ja muita syytellä. Olis tyytyväinen, että yhteiskunta tuollaisenkin pummin elättää.
Jos kerran suomalaiselle kuuluu kansaneläke niin ihan vatun sama mihin maahan se maksetaan. Mitä halvempaan maahan menevät niin sen parempi heille.
Toki ymmärrän, että eläkeraha hyödyttää asuinmaan taloutta. Mutta toisaalta kun he joutuvat muuttamaan tänne niin pienen eläkeen takia joudutaan maksamaan muita tukia niin että lopputulos on nolla.
Vai miten tää pitää laskea.
Onhan siellä toki paljon sellaisia, jotka eivät ole päivääkään tehneet töitä ja kansaneläkettä nostavat Espanjassa meidän nyt töissä olevien kustannuksella, jotka emme koskaan vanhuuseläkkeelle pääse. Työeläkettä saavat puolestani nostaa missä maassa tahansa, kun ovat tehneet vuosikymmeniä töitä. Mielestäni turha valittaa, että Suomi lakkaa elättämästä heitä, kun eivät ole itse koskaan missään vaiheessa osallistuneet yhteiskuntaan muuta kuin olemalla kuluerä. Tämä ei tietenkään koske esimerkiksi lehdessä ollutta henkilöä, jolla on työntekoa estävä sairaus. Sairaita pitää tukea ja auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei häneltä kansaneläkettä ole lopetettu.
Kansaneläkettä ei vain makseta ulkomailla asuville henkilöille.
Saako sen takautuvasti jos palaa Suomeen myöhemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kurjalassa on pakko asua jos haluaa ansaitsemansa eläkkeensä.
Ei tämä koske työeläkettä. Se on ansaittu eläke. Sitä maksetaan jokaikiseen maahan maailmassa ihan normaalisti, niin kuin ennenkin. Kansaneläkkeen saa vaikka ei olisi elämässä päivääkään töitä tehnyt. Ja tämä katkaisu siis koskee tätä sosiaaliturvaa.
Kansaneläkkeitä kuitenkin maksetaan jatkossakin Australiaan, Chileen, Israeliin, Kanadaan ja Yhdysvaltoihin, koska näiden maiden kanssa Suomella on kansaneläkkeitä koskeva sosiaaliturvasopimus.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010918674.html
Mikä ihmeen fixaatio joillakin on tuota Espanjaa kohtaan, jos kansaneläkeläinen on Floridan lämmössä se ei häiritse ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinäkin voit vammautua tai sairastua vaikka huomenna.
Mutta harvalla on ajatus, että pitää päästä sitten yhteiskunnan rahoilla etelän lämpöön.
Niinpä. Itse saan työkyvyttömänä työmarkkinatukea 590e. siinä kaikki. Olen monta vuotta vanhempi esimerkkiä, ja tehnyt 35v töitä, joista maksut menneet. Eläkehakemus hylättiin. Eläkeyhtiö teki ennätystulosta. Taannoin ätini kuoli 69-vuotiaana. Koko ikänsä teki töitä. Eläkettään ei ehtinyt kauaa nauttimaan. Ei valitettavasti periydy se.
En ole alkamassa nälkälakkoon. Mutta en myöskään kannata tätä epäarvoistamista. En sääli "muuttolintuja".
Vierailija kirjoitti:
En ole ääliö, olen realisti. Meitä on Suomessakin satoja tuhansia sairaita ihmisiä jotka kärsimme monin tavoin. Maarit Nenonen ei kerro itsestään ja kodistaan mitään- vain yksi kuva. Onko ostanut v. 2019 oman asunnon Murciasta, miten voi asua yksin jos liikkuu vain pyörätuolilla-miten lääkkeet-lääkärit? Suomen valtio varmaan maksaa nekin. Jos menen Espanjaan, Suomen kela antaa minulle 120e jokaiseen lääkärikäyntiin yksityislääkärille, korvaa sairaalamaksut ym. Kerro Maarit totuus jos sympatiaa haluat.
Hei tauno! Etkö osaa lukea vai etkö tajua.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän hänen elämisensä, asumisensa ja sairauden hoito tulee Suomessa maksamaan kuin kansanelä Espanjaan.
Miksi nämä Espanjassa asuvat kansaneläkkeen varassa olevat eivät ota Espanjan kansalaisuutta ja ala nostaa Espanjan kansaneläkettä? Siellähän he asuvatkin ja sinne rahansa tuhlaavat. Silloin ei tarvitsisi muuttaa Suomeen.
Muuttaa kirjansa Chileen ja asuu edelleen Espanjassa?
Hallituksen osaamattomuus.