Vietiin ranskalaiset tuttavamme joulupuffettiin ja ihmettelivät miksi aikuisille tarjoiltiin vauvan juuressoseita suurena herkkuna
Ainoa mikä tuntui maistuvan oli waldorfsalaatti ja suklaakakku. Että semmoinen jouluvierailu.
Kommentit (147)
Kukaan ranskalainen ei ole noin epäkohtelias. Varsinkaan sellainen joka vielä matkustelee.
Ne syö siellä sammakonreisiä, joten ei pitäisi olla mitään valittamista mämmistä tai piimästä stana.
Mistä lähtien Waldorf-salaatti tai suklaakakku ovat olleet suomalaista jouluruokaa? Ja mistä lähtien joululaatikoita on saanut vauvoille tarjota? Keksi parempi potaska.
Ihme ranskalaisia, ranskalaisen keittiön klassikkoja on kuitenkin esimerkiksi Pomme Puree. Joka on juuressose nimenomaan!
Oli miten oli. Jokaisella maalla on omat joulu- ja muut ruokansa ja herkkunsa. Miksi niitä pitäisi arvostella tai kauhistella? Onko niin että Juuri Sinun mukavuutesi takia kaikkialla pitäisi tarjota pottumuusia ja lihapullia että pystyt syömään etkä järkyty?
Ette vieneet, eivätkä ihmetelleet.
Vierailija kirjoitti:
Ne syö siellä sammakonreisiä, joten ei pitäisi olla mitään valittamista mämmistä tai piimästä stana.
Sammakonreidet ovat herkkua.
Veitte ranskalaisia ja pilttiä viemiseksi kun tuttavanne oli kattanut joulubuffetin? Ja ihmettelette kun eivät itse syöneet viemisiänne
Vierailija kirjoitti:
Ihme ranskalaisia, ranskalaisen keittiön klassikkoja on kuitenkin esimerkiksi Pomme Puree. Joka on juuressose nimenomaan!
Kyllä, on klassikko johon voi halutessaan lisätä vaikkapa kanalientä lisämakua antamaan, suolaa ja mustapippuria mausteeksi. Mutta suomalainen pottusose on maustettu sokerilla tai ilmelletty supermakeaksi velliksi ja poltettu karrelle uunissa. Puhutaan aivan eri lisukkeista.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ranskalainen ei ole noin epäkohtelias. Varsinkaan sellainen joka vielä matkustelee.
Ja aika monta perinneruokaa sielläkin kypsytetään suht mössöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, on klassikko johon voi halutessaan lisätä vaikkapa kanalientä lisämakua antamaan, suolaa ja mustapippuria mausteeksi. Mutta suomalainen pottusose on maustettu sokerilla tai ilmelletty supermakeaksi velliksi ja poltettu karrelle uunissa. Puhutaan aivan eri lisukkeista.
Eihän se nyt muiden vika ole, jos sinä olet surkea kokki.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin Ranskassa ja lehmän mahaa lounaaksi.En tietenkään syönyt
Mikset? Sehän on valtavan hyvää.
Jos on tottunut syömään mautonta höttöleipää, ei varmaan osaa arvostaa aitoja makuja?
Ei sinulla ole ystäviä edes Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinulla ole ystäviä edes Suomessa.
Täällä näyttää olevan useampikin kommentoija joka on syönyt ärripurri-muroja aamulla. Menkää tuulettumaan välillä vaikka metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä et osaa kokata, niin ei se tarkoita, että muut ei osaa! Näistä feikkisuomalaisen keittiön häpeämisjutuista, voin kertoa omakohtaisen kokemuksen, että olen tehnyt karjalanpaistia niin ranskalaisille kuin italialaisille vieraille. Kaikki rakastivat ja halusivat reseptit ja ohjeet.
Itse olin Ranskassa ja lehmän mahaa lounaaksi.En tietenkään syönyt