Toinen lapsi kannattaa hankkia. Teillä on kaikki välineetkin
Kommentit (50)
Alussa tuleekin ahnedittua liikaa lapsia tuloihin nähden kun edellisten lasten vermeet kierrätetään seuraavilla ja sitten aletaan valittamaan kun ne kasvaessa alkavat enemmän syömään ja kuluttumaan. Kamalinta jos on jo yhteiskunnan tuilla elävä ja lapsia halutaan tehdä lauma.
Oma ahneus sokaisee niin totaalisesti ettei ajatella yhtään pidemälle mitä se tulee kustantamaan.
Lapsien tehtailijoidenhan vika se on jos tuottaa liikaa resursseihinsa nähden nälkäisiä lapsia eikä yhteiskunnan vika.
Ehkäisyvälineet pitäisi olla kaikille ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi on ihan paras määrä, jos lapsia edes haluaa. Helppoa elämää ja kivaa.
Luultavasti köyhä, yh eli ei kumppania, liian vanhana saatu esikoinen, huono kunto/ylipaino tms. syynä jos vain yksi lapsi. Itsekkyys toki myös joillain.
Tahaton lapsettomuus on yleisempää kuin kuvittelet.
Liittyy usein tuohon, että on liian vanhana lähdetty liikenteeseen ja/tai ylipainoa yms.
Mun sisko on toooosi reilusti ylipainoinen ja on saanut 5 lasta ihan helposti. Mulla itselläni taas ei tärppää millään vaikka olen normipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi on ihan paras määrä, jos lapsia edes haluaa. Helppoa elämää ja kivaa.
Luultavasti köyhä, yh eli ei kumppania, liian vanhana saatu esikoinen, huono kunto/ylipaino tms. syynä jos vain yksi lapsi. Itsekkyys toki myös joillain.
Liittyy usein tuohon, että on liian vanhana lähdetty liikenteeseen ja/tai ylipainoa yms.
Tilastojen mukaan noin 10-20% alle 35-vuotiaista naisista eivät tule raskaaksi vuoden yrittämisellä. Aika moni siis, noin 1-2 kymmenestä. Noin 25% lapsettomuuteen ei löydy mitään lääketieteellistä syytä. Perehdy aiheeseen, ennen kuin kirjoitat, kiitos!
Niillä joilla on jo ennestään lapsia? Se on ihan normaalia, ettei vuodessa tule raskaaksi. Seuraava lapsi voi tulla esim. kolmen vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään kaikilla, mutta usein. Nykyään syntyy toivottua vähemmän lapsia nimenomaan siksi, että perheen perustaminen on siirtynyt niin myöhäiseksi ja yli 30v ihmisistä vain joka neljäs normaalipainossa (ja normaalipainon yläpäässäkin ollaan jo pulleita pl. tosi lihaksikkaat).
Hormonit toki myös, ja muut huonot elintavat.
BULLSHIT...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaaako Ap. välineillä sitä että minulla on mies?
Varmaan tarkoittaa vaatteita ja tarvikkeita.
Varmaan niitä etupyllyjuttuja. Pyypyytä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko on toooosi reilusti ylipainoinen ja on saanut 5 lasta ihan helposti. Mulla itselläni taas ei tärppää millään vaikka olen normipainoinen.
Oho! No sitten varmaan se ylipaino ei keskimäärin vaikuta, kun lihava siskosi on onnistunut pukkaamaan mukuloita. Tieteellinen tutkimus on nyt kumottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaaako Ap. välineillä sitä että minulla on mies?
Varmaan tarkoittaa vaatteita ja tarvikkeita.
Jaa no selventää asiaa kun olen itsekkin mies ja miesystävästä ei ole apua tässä.
Kannattaa jatkaa kumiskin sinnikkäästi yrittämistä niin joulun ihmeitä voi sattua teillekkin:)
Joo kannattaa tehä niin paljon ku jaksaa. Ennen oli 5-8 lasta normaali koko
Osan vauvanvaatteita ja tarvikkeista olen säästänyt. Toista lasta ei saatu, mutta ne ovat odottamassa mahdollisia lapsenlapsia varten. Tuen sitä henkisesti ja taloudellisesti, että lapseni voi halutessaan perustaa hyvinkin nuorena perheen. Meillä on ylimääräinen talokin, jos sinne haluaa muuttaa.