Toinen lapsi kannattaa hankkia. Teillä on kaikki välineetkin
Kommentit (50)
Mun vauvat ovat kasvaneet teineiksi. Ovat niin rakkaita. Vauva-ajat muistoissa, nyt nautin täysillä teineistä. Ovat ihan parasta seuraa. Ovat mahtavia tyyppejä ja niiden jutuille saa nauraa. Tehdään paljon kaikkea yhdessä, välillä on toki takkujakin, mutta kenen elämässä ei muka olisi!? Onneksi olen tehnyt lapsia, ovat tosiaan elämän suola!
Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Heti raskauduin, ja raskaus oli ihanaa aikaa, kuten kaikki aiemmatkin. Olin vain hieman alle 40, kun kuopus syntyi. Synnytys sujui mainiosti. Imetin 1,5v. Lähipiirissä on vuosien varrella ollu useita 45-46 -vuotiaina yllätysvauvoja saaneita, ja hyvin on heilläkin mennyt.
Siis miten helvetissä tuossa iässä vauva voi tulla yllätyksenä. Ehkä ymmärrän jotku teinisekoilut, kännipaneskelut, mutta luulis nelivitosena olevan sen verran elämänhallinta ja ymmärrys ihmisen lisääntymisbiologiasta hallussa, että ei tule yllättäen vaan raskaaksi.
Meillä on vain yksi lapsi. Mies ei halunnut enempää lapsia. Nyt ollaan jo vanhoja eikä enää lapsia saada.
Itseäni tavallaan harmittaa, ettei tullut nuorena vastaan ketään jonka kanssa tehdä toinen lapsi. Olisi ollut lapselle kiva, että on sisarus jonka kanssa kasvaa. 
Olen edelleen ihan lapsentekoiässä, mutta en tiedä haluanko enää, eikä siitä olisi enää hyötyä lapselle myöskään. Mielestäni paras on tehdä useampi lapsi, siis lapsen parasta ajatellen. Jos tehdään tietoisesti vain yksi lapsi, niin siinä ajatellaan vain vanhempia. On haluttu kokea vanhemmuus ja saada oma lapsi, mutta ei kuitenkaan tehdä omalle lapselle perhettä. 
Vierailija kirjoitti:
No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.
Odotan etenkin katkerien isien kommentteja, kun äiti rakastaa enemmän lastaan, kuin kumppaniaan :D
On meillä kaikki välineet 11. lapsen hankintaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti raskauduin, ja raskaus oli ihanaa aikaa, kuten kaikki aiemmatkin. Olin vain hieman alle 40, kun kuopus syntyi. Synnytys sujui mainiosti. Imetin 1,5v. Lähipiirissä on vuosien varrella ollu useita 45-46 -vuotiaina yllätysvauvoja saaneita, ja hyvin on heilläkin mennyt.
Siis miten helvetissä tuossa iässä vauva voi tulla yllätyksenä. Ehkä ymmärrän jotku teinisekoilut, kännipaneskelut, mutta luulis nelivitosena olevan sen verran elämänhallinta ja ymmärrys ihmisen lisääntymisbiologiasta hallussa, että ei tule yllättäen vaan raskaaksi.
45-vuotias av-mamma jätkyttyneenä: "Oho! Tuli vauva!"
Vierailija kirjoitti:
Lähimmäisenrakkaus vissiin kumminkin kuihtuu siitä sivusta pois. On enää se oma lapsi ja kaikki muu unohtuu, ja sitten 10 vuoden päästä ihmetellään että missä kaikki kaverit on.
Vaan eipä tulekaan niin halvaksi isompi perhe. Pieneen asuntoon ei mahdu, pieni auto ei käy ja kulutus kasvaa valtavasti. Valitettavasti jos olet työssäkäyvä suomalainen niin lapsien kasvattaminen on kohta jo niin kallista että täällä lisääntyvät vain ne jotka saavat tulonsiirtoja. Työssäkäyvä niitä kelan rahoja ei saa.
Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vaan eipä tulekaan niin halvaksi isompi perhe. Pieneen asuntoon ei mahdu, pieni auto ei käy ja kulutus kasvaa valtavasti. Valitettavasti jos olet työssäkäyvä suomalainen niin lapsien kasvattaminen on kohta jo niin kallista että täällä lisääntyvät vain ne jotka saavat tulonsiirtoja. Työssäkäyvä niitä kelan rahoja ei saa.
Hyvätuloiset lisääntyy, omassakin elämässä kaikilla hyväosaisilla perheillä vähintään se 2-3 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy voi pettää. Voi tapahtua sinullekin vaikka olisit miten täydellinen. Vakituisessa parisuhteessa seksiäkin tulee harrastettua enemmän. Ja jos nyt ihan tosissaan puhutaan, niin tuskin raskaus täysin yllätyksenä tulee kenelläkään joka seksiä harrastaa. Raskaus ei välttämättä ollut suunniteltu, mutta voi olla silti iloinen yllätys, jos vaikka kuvitteli ettei voi saada enää iän puolesta lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähimmäisenrakkaus vissiin kumminkin kuihtuu siitä sivusta pois. On enää se oma lapsi ja kaikki muu unohtuu, ja sitten 10 vuoden päästä ihmetellään että missä kaikki kaverit on.
Ei ihmetellä vaan näin myös on. Kaveri katoaa perheensä myötä, itse häviää onan perheen myötä sitten huonataankin, ettei olla vuosiin enää pidetty yhteyttä
Vähän vaikeaa kun ei noi lääkäritkään siinä onnistuneet.
Ap, oletko vain tyhmä vai yksinkertainen, vai oletko vain tyhmä JA yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli munasarjat aika kuolleet jo reilu kolmekymppisenä. Miehellä hyvällä tuurilla 1 siittiö nesteessä. Ainoa lapsemme saa elää yltäkylläisen elämän. Sukujensa ainokainen.
Yksi lapsi on ihan paras määrä, jos lapsia edes haluaa. Helppoa elämää ja kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsi on ihan paras määrä, jos lapsia edes haluaa. Helppoa elämää ja kivaa.
Vanhemmat saavat viettää lapsen kanssa ihan kunnolla aikaa pienenä, koska sisaruksia ei ole.