Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Tänään se iski. En ole enää nuori

Vierailija
21.12.2024 |

Se tuntui niin kamalalta. Puhuttiin työporukassa ja sanoin, että olen 36-vuotias. Tajusin siinä hetkessä, että olen lähempänä neljääkymppiä kuin kolmeakymppiä (toki tämä oli jo 35-vuotiaana, mutta..)

nyt vaan pitää hyväksyä se, että olen aikuinen. Nuoruus on ohi.  

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nuoruuden ihannointia. Mikä siinä on niin kamalaa, että vanhenee?

Roikkuva iho, sairaudet, vaivat, tylsistyminen, mahdollisuuksien kapeneminen, suorituskyvyn laskeminen, näkymättömyys, yksinäisyys, suunta on liukumäkeä pitkin vain alaspäin kohti kuolemaa. 

Vierailija
42/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millään keski-ikäisyydellä tai nuoruudella ei ole mitään merkitystä. Ainoa millä on väliä, on se, että oletko mieleltäsi nuori. Jos olet, niin silloin voit toteuttaa unelmiasi vielä vaikka 60-vuotiaana. Toki mahdolliset lapset kannattaa hankkia ennen kuin oma yksilöllinen rajasi tulee vastaan (jos se on asia mitä haluat), mutta muuten iällä ei ole mitään merkitystä. Turha stressata asiaa siis.

60-vuotias on vielä nuori toteuttamaan unelmiaan ja tuosta vanhemmatkin  voivat tuotetta niitä niin kauan, kun pää vain pelaa. Monella alkaa mahdollisuus unelmien toteuttamisiin vasta eläkeiässä ja kuusikymppiset joutuvat sitäkin odottamaan yli viisi vuotta.

Mun unelmat on sellaisia joita ei valitettavasti voi enää 60v toteuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millään keski-ikäisyydellä tai nuoruudella ei ole mitään merkitystä. Ainoa millä on väliä, on se, että oletko mieleltäsi nuori. Jos olet, niin silloin voit toteuttaa unelmiasi vielä vaikka 60-vuotiaana. Toki mahdolliset lapset kannattaa hankkia ennen kuin oma yksilöllinen rajasi tulee vastaan (jos se on asia mitä haluat), mutta muuten iällä ei ole mitään merkitystä. Turha stressata asiaa siis.

60-vuotias on vielä nuori toteuttamaan unelmiaan ja tuosta vanhemmatkin  voivat tuotetta niitä niin kauan, kun pää vain pelaa. Monella alkaa mahdollisuus unelmien toteuttamisiin vasta eläkeiässä ja kuusikymppiset joutuvat sitäkin odottamaan yli viisi vuotta.

No keksi sitten uusia, hyvä ihminen. Aika surkeaa, jos pitää tyytyä vain sellaisiin unelmiin, joissa on ikäraja.

Vierailija
44/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
45/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No keksi sitten uusia, hyvä ihminen. Aika surkeaa, jos pitää tyytyä vain sellaisiin unelmiin, joissa on ikäraja.

Valitettavasti vanhuksille mahdolliset asiat ei kiinnosta kun sisällä on vielä kakskymppisen mieli ja sielu.

Vierailija
46/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vanheneminen on ihanaa! Olen nyt 44 vuotta. Odotan innolla, että hiukset harmaantuvat. Vaihdevuosioireita on jo vaikka millä mitalla, mutta se on myös vapauttavaa. Kohta ei enää tarvitse pelätä raskautumista, lapset ovat jo lentäneet pesästä ja petipuuhat ei vois vähempää kiinnostaa. Eipä siis tartte enää välittää siitäkään, että miltä näyttää vastakkaisen sukupuolen silmissä, koska ei kiinnosta. Itsensä ja mm. painonsa hyväksyy ihan uudella tavalla. Ihanaa on sekin, että jos jää työttömäksi, niin ei saa enää uutta työtä. Saa vaan olla rauhassa ilman nykyajan inhottavaa työelämää. Ja kun ei ole enää oikeastaan mitään unelmiakaan, niin tavoitteet voi heittää romukoppaan ja ottaa vaan rennosti. 

Vierailija
47/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

47: Mullakin on jatkuvasti 20 - 30 -vuotiaan sielu, eikä vanhushommat ole kiinnostaneet ikinä ja tuskin tulevat edes kiinnostamaankaan ikinä ja hauskaa on vieläkin ja tulee olemaan edelleen:) Ei pidä antaa periksi kalenterin mukaisille ikävuosille.

T N60+

Vierailija
48/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

Vierailija
49/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytönhupakko olet.

Vierailija
50/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa. Mä oon 46 ja tunnen edelleen olevani nuori. Eläkkeelle pääsen 68-vuotiaana - jos silloinkaan.

Vierailija
51/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan laissakin on sanottu, että nuoria ovat 13-29-vuotiaat. Sitä vanhempi on keski-ikäinen.

Eläpä höpötä. Yli kolmekymppiset ovat AIKUISIA. Mihinkä tuo sana on karannut omasta sanavarastostasi, vai onko se jo niin huono, kun et älyä lukea mitään oikeita uutisia saati mitään kirjallisuutta, penturaiska?

Ennen vanhaan aikuiseksi tultiin 18-vuotiaana. Nykyisin vasta 30-vuotiaana. Ap on ehtinyt elää aikuiselämää vasta 6 vuotta, joten hän on sangen nuori.

Vierailija
52/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Olepa sitten vanha.

Vierailija
53/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olet jo aika vanha, mutta muista, että 10 vuoden päästä olet huomattavasti vanhempi. Nauti siis nyt, äläkä mieti vanhuuttasi.

Vierailija
54/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Mä oon 46 ja tunnen edelleen olevani nuori. Eläkkeelle pääsen 68-vuotiaana - jos silloinkaan.

Toivottavasti kuitenkin ymmärrät, ettet ole nuori, vaikka tunnetkin ehkä niin.

Vierailija
55/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset rupsahtaa 25-vuotiaina

Päättäkää jo. Aina vikisette, miten helppoa kaikille naisille on saada miehiä, mutta kuitenkin rupsahdamme jo 25-vuotiaina? Eihän se silloin helppoa ole.

Vierailija
56/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan laissakin on sanottu, että nuoria ovat 13-29-vuotiaat. Sitä vanhempi on keski-ikäinen.

Eläpä höpötä. Yli kolmekymppiset ovat AIKUISIA. Mihinkä tuo sana on karannut omasta sanavarastostasi, vai onko se jo niin huono, kun et älyä lukea mitään oikeita uutisia saati mitään kirjallisuutta, penturaiska?

Ennen vanhaan aikuiseksi tultiin 18-vuotiaana. Nykyisin vasta 30-vuotiaana. Ap on ehtinyt elää aikuiselämää vasta 6 vuotta, joten hän on sangen nuori.

30 on jo last season. Nykyisin tullaan aikuiseksi ja ensisynnyttäjäksi vasta 40-vuotiaana.

Vierailija
57/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha ja viisas, mukavaa.

Vierailija
58/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista pitkä p. Etkö tyhmempää viestiä keksinyt.

Vierailija
59/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuitenkin ymmärrät, ettet ole nuori, vaikka tunnetkin ehkä niin.

Miksi ihmeessä pitäisi ymmärtää olevansa vanha?

-eri

Vierailija
60/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-vuotias ei ole keski-ikäinen. Edelleenkään. 

Keski-ikä alkaa 35 vuotiaana vaikka se kuinka paljon sinua harmittaisikin.

Ihan olet hukassa. Nelikymppisenä se ihana keski-ikä alkaa 💃🎊