Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Tänään se iski. En ole enää nuori

Vierailija
21.12.2024 |

Se tuntui niin kamalalta. Puhuttiin työporukassa ja sanoin, että olen 36-vuotias. Tajusin siinä hetkessä, että olen lähempänä neljääkymppiä kuin kolmeakymppiä (toki tämä oli jo 35-vuotiaana, mutta..)

nyt vaan pitää hyväksyä se, että olen aikuinen. Nuoruus on ohi.  

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin saman tänä vuonna, täytin 30 ja tajusin että olen oikeasti jo aika vanha.

Vierailija
22/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-vuotias ei ole keski-ikäinen. Edelleenkään. 

Keski-ikä alkaa 35 vuotiaana vaikka se kuinka paljon sinua harmittaisikin.

Eikä ala vielä, ole hiljaa jos edes sitä älyät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevitonen ei voi olla keski-iässä, koska työuraakin on vielä jäljellä ikänsä verran ennen vanhuuseläkettä. Koko ikään lasketaan myös eläkevuodet, joten nykykolmevitonen ei voi millään laskentatavalla olla keski-ikäinen.

Vierailija
24/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin miten 2006 ryyppäsit ja biletit täysi-ikäisenä. Se oli eilen se. Mieti miten 20v päästä olet 60 ja kuolet kohta. Se on kohta se.

Nii oli. 2006 oli ihan äsken. Itse olin tuolloin 23v, nyt 41v ukko, jolla harmaita partakarvoja. Silloin luuli, että kestää ikuisuus ennen kuin on "edes" 30v

Ja ei ole, ikääntymisessä ei ole yhtään mitään hyvää. Kyllä jokainen haluaisi olla nuori ja energinen sekä hyvännäköinen.

Vierailija
25/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35-vuotias ei ole keski-ikäinen. Edelleenkään. 

Keski-ikä on 40-60. Kukaan ei elä 120-vuotiaaksi mutta keski-iällä kuvataankin elämänvaihetta, ei varsinaista ikää.

Vierailija
26/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naiset rupsahtaa 25-vuotiaina

Yleensä joo. Itse olen melkein 35-vuotias mies ja edelleen jopa 20 v nuoremmat katselevat. Sellaista se on olla hyvin säilynyt mies. 20-25-vuotiaat jatkuvasti luulevat ikäisekseen. Kai olen tässä suhteessa vielä ns. "nuori", ja toki myös sisäisesti sellaiseksi itseni koen. 

Vierailija
27/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon melkein saman ikäinen ja mulla kävi päinvastoin ajatusten kanssa, tajusin siis että mahdollisuuksia on vielä vaikka mihin! Nykyäänhän on hyvin yleistä elää 90 kympin korville ja ylikin.

Nuoruus on myös sosiaalinen konsepti, mikä tulee hyvin esille eri sukupolvien käsityksistä nuoruudesta. Omien vanhempien ikäluokassa oli ihan normaalia olla tukevasti aikuisuudessa vanhemmuuden myötä n. 23-25 v. Nyt oman ikäiset 30+ vasta rupevat perheellistymään. Jotain kertoo ehkä sekin, että nuorisolaki yltää tänä päivänä 29 vuotiaisiin. Tätä olisi takavuosina  pidetty suorastaan naurettavana. Olen varma, mikäli elinikä nousee myös tulevaisuudessa, 'nuoruuden' rajat jatkavat siirtymistään.

Vierailija
28/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään keski-ikäisyydellä tai nuoruudella ei ole mitään merkitystä. Ainoa millä on väliä, on se, että oletko mieleltäsi nuori. Jos olet, niin silloin voit toteuttaa unelmiasi vielä vaikka 60-vuotiaana. Toki mahdolliset lapset kannattaa hankkia ennen kuin oma yksilöllinen rajasi tulee vastaan (jos se on asia mitä haluat), mutta muuten iällä ei ole mitään merkitystä. Turha stressata asiaa siis.

Vierailija
29/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin miten 2006 ryyppäsit ja biletit täysi-ikäisenä. Se oli eilen se. Mieti miten 20v päästä olet 60 ja kuolet kohta. Se on kohta se.

Nii oli. 2006 oli ihan äsken. Itse olin tuolloin 23v, nyt 41v ukko, jolla harmaita partakarvoja. Silloin luuli, että kestää ikuisuus ennen kuin on "edes" 30v

Ja ei ole, ikääntymisessä ei ole yhtään mitään hyvää. Kyllä jokainen haluaisi olla nuori ja energinen sekä hyvännäköinen.

Hmm... Toki haluaisin olla energinen (ja vielä olenkin) mutta nuori en haluaisi missään nimessä olla. Nuoruudessa oli vain huonoja puolia. Tietämättömyys, sinisilmäisyys, epävarmuus jne. Jos saan valita iän tuoman varmuuden ja viisauden niin valitsen sen empimättä nuoruuden ohi. Vanhetessa huomaa senkin, että ulkonäkö joka tuntui tärkeältä, ei ollutkaan millään tavalla hyödyllinen eikä tärkeä. 

Vierailija
30/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Toki haluaisin olla energinen (ja vielä olenkin) mutta nuori en haluaisi missään nimessä olla. Nuoruudessa oli vain huonoja puolia. Tietämättömyys, sinisilmäisyys, epävarmuus jne. Jos saan valita iän tuoman varmuuden ja viisauden niin valitsen sen empimättä nuoruuden ohi. Vanhetessa huomaa senkin, että ulkonäkö joka tuntui tärkeältä, ei ollutkaan m

Joka väittää, ettei ulkonäkö ole tärkeä, on vähintään melko hyvännäköinen. Ulkonäkö vaikuttaa erittäin paljon siihen, saako elämänkumppania, ja jos, niin millaisen. Ulkonäkö vaikuttaa muutenkin siihen, miten ihmiset kohtelevat itseä, myös työelämässä. 

Vierailija
31/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Toki haluaisin olla energinen (ja vielä olenkin) mutta nuori en haluaisi missään nimessä olla. Nuoruudessa oli vain huonoja puolia. Tietämättömyys, sinisilmäisyys, epävarmuus jne. Jos saan valita iän tuoman varmuuden ja viisauden niin valitsen sen empimättä nuoruuden ohi. Vanhetessa huomaa senkin, että

Joka väittää, ettei ulkonäkö ole tärkeä, on vähintään melko hyvännäköinen. Ulkonäkö vaikuttaa erittäin paljon siihen, saako elämänkumppania, ja jos, niin millaisen. Ulkonäkö vaikuttaa muutenkin siihen, miten ihmiset kohtelevat itseä, myös työelämässä. 

Kyllä, olin nuorena hyvännäköinen. Mutta sairastuin ja ulkonäkö meni täysin. Tajusin etten ollut saanut ulkonäöllä elämään mitään hyvää. Olin saanut miehen, mutta millaisen? Hyvin pinnallisen ja naisen ulkonäköä vahtivan. En usko että hän koskaan rakasti aitoa minua, sisintäni, jota tuskin edes tunsikaan.

Ulkonäön tuhoutuminen oli alkuun järkytys, sitten siunaus. On vaikea selittää miten puhdistavaa on kun tuollainen iso, mutta täysin turha asia poistuu elämästä ja sen saa käsiteltyä niin ettei se aiheuta enää mitään ahdistusta. Olin kauniina paljon ahdistuneempi ulkonäöstä. Nyt voin hyvin. Ne jotka välittävät aidosta minusta, eivät välitä ulkonäöstäni. Sitä mitä voisin ulkonäöllä saada, en enää halua enkä pidä arvokkaana.

Vierailija
32/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nuoruuden ihannointia. Mikä siinä on niin kamalaa, että vanhenee?

Jep nyt 35 v ja koko elämäni olen kuullut tuota keski-iän kauhistelua. Se on joku ihmeen mantra ihmisillä. Jotkut itkivät jo 21-vuotiaana olevansa vanhoja :D  Kun itse oli nuori niin peloteltiin vanhenemisella ja mummot haikailevat nuoruutta. Nyt kun itse on tämän ikäinen niin eihän tässä mikään ole ollessa. Kun vaan terveys pysyisi hyvänä, ja siihen voi paljon itse vaikuttaa. Viimeistään tässä iässä pitää alkaa ottaa oma terveys tosissaan. 

Meni mullakin 35 veenä ihan ok. Sitten 7 vuotta myöhemmin iski ekat vaihdevuosioireet, naama valahti ja rypisty, leukalinja katosi, en nuku öisin vaan hikoilen öin ja päivin, haisen kuin rankkitynnyri.. What's not to love. 

Ehta, suomalainen nainen <3

Vierailija
33/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olet keski-ikäinen,,mutta mitä sitten on sitä elämää vielä jäljellä.

Niin olen :)

exkaunotar56v

Vierailija
34/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan laissakin on sanottu, että nuoria ovat 13-29-vuotiaat. Sitä vanhempi on keski-ikäinen.

Vierailija
35/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just luin jostakin, että Suomessa keksi-ikäinen kansalainen on 44 vuotias. Puolet on alle ja puolet on yli.

Oon just tuon 44 v.

Vierailija
36/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olet keski-ikäinen,,mutta mitä sitten on sitä elämää vielä jäljellä.

Niin olen :)

exkaunotar56v

Mieti miten 20v päästä olet 80 ja kuolet kohta. Se on kohta se.

Vierailija
37/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nuoren näköinen ja energinen sekä hyvännäköinen.

Käyn salilla, syön puhtaasti,olen hoikka , olen tehnyt kalliita kirurgisia toimenpiteitä, jotta kasvot eivät roiku.

Miten hoidit kehoasi, kasvojasi?

exkaunotar56v

Vierailija
38/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millään keski-ikäisyydellä tai nuoruudella ei ole mitään merkitystä. Ainoa millä on väliä, on se, että oletko mieleltäsi nuori. Jos olet, niin silloin voit toteuttaa unelmiasi vielä vaikka 60-vuotiaana. Toki mahdolliset lapset kannattaa hankkia ennen kuin oma yksilöllinen rajasi tulee vastaan (jos se on asia mitä haluat), mutta muuten iällä ei ole mitään merkitystä. Turha stressata asiaa siis.

60-vuotias on vielä nuori toteuttamaan unelmiaan ja tuosta vanhemmatkin  voivat tuotetta niitä niin kauan, kun pää vain pelaa. Monella alkaa mahdollisuus unelmien toteuttamisiin vasta eläkeiässä ja kuusikymppiset joutuvat sitäkin odottamaan yli viisi vuotta.

Vierailija
39/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan laissakin on sanottu, että nuoria ovat 13-29-vuotiaat. Sitä vanhempi on keski-ikäinen.

Eläpä höpötä. Yli kolmekymppiset ovat AIKUISIA. Mihinkä tuo sana on karannut omasta sanavarastostasi, vai onko se jo niin huono, kun et älyä lukea mitään oikeita uutisia saati mitään kirjallisuutta, penturaiska?

Vierailija
40/82 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä nuoruuden ihannointia. Mikä siinä on niin kamalaa, että vanhenee?

Jep nyt 35 v ja koko elämäni olen kuullut tuota keski-iän kauhistelua. Se on joku ihmeen mantra ihmisillä. Jotkut itkivät jo 21-vuotiaana olevansa vanhoja :D  Kun itse oli nuori niin peloteltiin vanhenemisella ja mummot haikailevat nuoruutta. Nyt kun itse on tämän ikäinen niin eihän tässä mikään ole ollessa. Kun vaan terveys pysyisi hyvänä, ja siihen voi paljon itse vaikuttaa. Viimeistään tässä iässä pitää alkaa ottaa oma terveys tosissaan. 

Meni mullakin 35 veenä ihan ok. Sitten 7 vuotta myöhemmin iski ekat vaihdevuosioireet, naama valahti ja rypisty, leukalinja katosi, en nuku öisin vaan hikoilen öin ja päivin, haisen kuin rankkitynnyri.. What's not to love. 

Oon nyt 49 v nainen, ja kauhulla odotan, milloin noi ylläolevat tapahtuu mulle. Hieman lisääntynyt hikoilu, mutta ei mitään voimakasta vielä. Joku ryppy on, muttei isoja. On kyllä vaikea kestää jos ulkonäkö romahtaa kunnolla puhumattakaan siitä, jos tulee pahat vaihdevuosioireet. Että enpä voi sanoa odottavani vanhenemista innolla. Toki on hyvä, että tässä ylipäätään on hengissä ja voi vanheta.