kannattaako työkaverinaiselle kertoa olevansa ihastunut, mutta ei aio tehdä mitään asialle?
Eli ottaa sen mielummin sellaisena kivana tunteena jonka pystyy kahlitsemaan pelkäksi ajatukseksi.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et aio tehdä mitään?
Mielestäni olisi tärkeää että ihmiset joiden kanssa olen vuorovaikutuksessa tietävät mitä heistä tunnen, mutta kykenen pitämään tunteet ja teot erillään. Satuttaa vähemmän ajatella, kuin kokea pettymys.
Toisella ei ole mitään velvollisuutta jakaa sinun "taakkaasi", ja jos jo etukäteen tiedät, että suhde ei ole mahdollinen, et saavuta mitään myönteistä kertomalla. Yksipuolinen ihastus aiheuttaa aina kiusaantuneen olon sille osapuolelle, jolla tunteita ei ole tai jonka elämäntilanne ei mahdollista suhdetta, ja jos esimerkiksi juuri työn vuoksi on pakko kohdata ei-toivottua ihailijaa, tämä ei voi vapaasti valita, kuinka tunnustukseesi suhtautuu. Hän ei voi yhteisen työn vuoksi katkaista välejä tai edes ottaa etäisyyttä. Jos oikeasti välität hänestä, teet niin kuin on parasta hänelle, etkä niin kuin sinua itseäsi sattuu huvittamaan. Käytät tekosyynä avautumistarpeellesi rehellisyyttä mutta oikeasti kyse on vallasta. Haluat kaataa tunteesi toisen niskaan tietäen, että tämä ei voi tunnustuksen jälkeen valita vältellä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Turha kertoa, hän tietää jo. Ihastuneen ääliökäytöstä ei voi olla huomaamatta, muutkin työpaikalla sen huomaa. Jätä hänet rauhaan ja keskity omiin töihisi. Ennen kaikkea pidä suusi kiinni. Etenkin jos olet naimisissa, puolisosi tietää myös.
Minulle ainakin tuli ihan täysin yllätyksenä, kun eräs työkaveri tunnusti olevansa ihastunut minuun. Ei ollut koskaan käynyt mielessäkään sellainen mahdollisuus, vaikka hyviä työkavereita oltiinkin.
Hassusti muotoiltu tuo "ettei aio tehdä mitään asialle", kun juuri tuo tunteista kertominen on se ratkaisevan askeleen ottaminen.
Samasta aiheesta aiemmin tänä vuonna oli aloitus naisen tekemänä ja silloin kommentit oli, että antaa mennä vaan, jos molemmat on sinkkuja. Enemmän kannustettiin kuin tyrmättiin. Tässäkin näemmä sukupuolesta riippuu, että onko soveliasta lähestyä vastapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni olisi tärkeää että ihmiset joiden kanssa olen vuorovaikutuksessa tietävät mitä heistä tunnen, mutta kykenen pitämään tunteet ja teot erillään. Satuttaa vähemmän ajatella, kuin kokea pettymys.
Toisella ei ole mitään velvollisuutta jakaa sinun "taakkaasi", ja jos jo etukäteen tiedät, että suhde ei ole mahdollinen, et saavuta mitään myönteistä kertomalla. Yksipuolinen ihastus aiheuttaa aina kiusaantuneen olon sille osapuolelle, jolla tunteita ei ole tai jonka elämäntilanne ei mahdollista suhdetta, ja jos esimerkiksi juuri työn vuoksi on pakko kohdata ei-toivottua ihailijaa, tämä ei voi vapaasti valita, kuinka tunnustukseesi suhtautuu. Hän ei voi yhteisen työn vuoksi katkaista välejä tai edes ottaa etäisyyttä. Jos oikeasti välität hänestä, teet niin k
Hei Karoliina, olet varmaankin huomannut kuinka olemme lähentyneet viime aikoina. Vaikka se onkin vain meidän välistä ystävällistä dynamiikkaa, haluan sinun tietävän että ajattelen sinusta paljon enemmän ja siksi myös sinun ilosi saa minut niin usein hymyilemään.
Olet varmasti itsekin ollut tunteiden vietävänä joskus, joten toivon että ymmärtäisit mitä minä seurassasi tunnen. Tämän ei tarvitse tarkoittaa mitään, mutta mielestäni on tärkeää että tiedät sinun olevan minulle tärkeämpi kuin vain ystävä. Eikä se myöskään tarkoita sitä että sinun tulisi kokea oloasi epämukavaksi, päinvastoin. Tiedät että lähelläsi on ihminen joka välittää sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi vaivaannuttavaa, jos joku työkaveri josta en itse ole yhtään kiinnostunut, tulisi yhtäkkiä mulle lirkuttamaan ja ihastumistaan julki tuomaan.
Älä tee sitä.
Miks mua ei haittaisi vaikka tunne ei olisi molemminpuolinen. Olisin otettu tollaisesta kohteliaisuudesta kuitenkin :) Toisaalta, meillä on kaikki miehet töissä iältään 30+ - 60+ kuumimpia ikinä, joten ehkä olen väärä kommentoimaan :D
N32
älä edes harkitse kertovasi naiselle ihastuksesta. se on heti metoo, ahdistelusyyte ja potkut
ihastus mulle, metoo sulle.
hyvää joulua
Vierailija kirjoitti:
Ap on nainen senkin uivelot.
no, sittenhän se saa tehdä ihan mitä haluaa. ei naisten käytöstä rajoita mikään.
Älä kerro. Itse kerroin ja siinä alkoi on-off-sutinat koska ihastuksen kohde halusi minusta osansa, seksiä, nähdä ihastustani käytännössä, koki että oon melkein hänen koska olin häneen ihastunut.
Jos noin vielä käy niin ikinä enää en kerro jos en halua mitään asian eteen tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisella ei ole mitään velvollisuutta jakaa sinun "taakkaasi", ja jos jo etukäteen tiedät, että suhde ei ole mahdollinen, et saavuta mitään myönteistä kertomalla. Yksipuolinen ihastus aiheuttaa aina kiusaantuneen olon sille osapuolelle, jolla tunteita ei ole tai jonka elämäntilanne ei mahdollista suhdetta, ja jos esimerkiksi juuri työn vuoksi on pakko kohdata ei-toivottua ihailijaa, tämä ei voi vapaasti valita, kuinka tunnustukseesi suhtautuu. Hän ei voi yhteisen työn vuoksi katkaista välejä tai edes ottaa etäisyyttä
Olen se, joka kertoi tuttavamiehen avautuneen tunteistaan. Suunnilleen noin hänkin asiansa esitti, ja olin tosiaan aluksi imarreltu. Ajan myötä miehen avautuminen on kuitenkin alkanut häiritä, ja näin jälkikäteen ajatellen olisi ollut parempi, jos hän ei olisi sanonut mitään. Koska mitään suhdetta ei syntynyt eikä tule syntymään, en halua olla osallisena yksipuolisessa ihastuksessa ja toisen fantasioissa. Tunnustuksen jälkeen aina kohdatessani tämän miehen huomaan olevani todella kiusaantunut. Avautumisen yhteydessä on turha sanoa mitään sellaista kuin "sinun ei tarvitse reagoida tähän mitenkään", sillä totta kai yllättävä tunteiden tunnustaminen aiheuttaa jonkin reaktion, ja kun kyse on ei-toivotusta huomiosta, on reaktio kielteinen.
Kerro tunteistasi ja prässää kunnolla. Suklaarasia jouluna on romanttista ja ehkä uudenvuoden vietätte jo yhdessä 👍
Jos läheisestä työkaverista kyse ei minua haittaa. Rehellistä tietää missä mennään ja helpompaa kuin jatkuva tunteiden salailu.