Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mkä niissä virpojissa niin suututtaa???

Vierailija
16.04.2011 |

Nykyään ovat vielä niin kohteliaita kun kysyvät että saako teille virpoa... :) Ja ainahan aikuinen voi sanoa että ei ole mitään annettavaa jos ei ole tai ei halua antaa...? :)

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun ikinä ei ole käynyt kahta virpojaa enempää ovella. Varattu on vaikka mitä, mutta lasten kanssa ne sitten lopulta itse syödään. Yksi vuosi lapset kävi virpomassa ja saivat eräältä naapurilta ison pussillisen suklaapatukoita. Ilmeisesti sama ongelma kun meillä, kukaan ei oikein tule : (

Pitäsikö laittaa kyltti, tervetuloa virpojat : )

J

varokaa virpojia syöviä koiria

Vierailija
42/58 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne vauva palstalle riittää jotka nukkuu puoleenpäivään?

Valvooko ne aamu viiteen????Vuorotyöläiset ymmärrän mut moni perheenäitikin väittää nukkuvansa myöhään.En jaksa uskoa et kenenkään lapsi nukkuis ainakaan kahdeksaa pidempään.Pikkulapsi perheiden aamuhan alkaa usein jo kuuden maissa.

Mielelläni olisin ottanut sellaisen, joka nukkuu yöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavasta kuin vasta parikymppisenä. Meidän seudulla aivan outo tapa ja yleistynyt nyt vasta 90-luvun jälkeen. Ja ei silloinkaan montaa tainnut näkyä. Nyt 2000-luvulla on tulleet ne ahneet virpojat, jotka heittelee karkkipaperit pihalle ja huutelevat vittua jos ei tule rahaa. Repivät mennessään pensaiden oksia.

Ei en ole virponut ja en tykkää virpojista. Meillä on varaa ostaa lapsille omat herkut.

virpomassa mitään poikalaumaa.

Mut onhan se nyt tietenkin aivan karseeta jos tuttu ja turvallinen arki katkeaa siihen, että naapurin lapset käy virpomassa.

Te, jotka koette virpojat jonkin sortin ongelmani, oletteko itse virponeet lapsuudessanne?

Ovatko naapurin lapset saaneet enemmän suklaata?

Vai mistä kiristää. Ja ei siinä mitään, kyllä ei haittaa vaikka kiristääkin.

Vierailija
44/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon ja pitääkö kaikille antaa vaik yksi virpoo?Yksinkertaistetaanpas.Kysymys; Jos oven takana on 6 pientä kissaa.Yhdeltä saan virvonnan jälkeen vitsan.Riittääkö et annan sille yhdelle kissalle kindermunan??

vitsan antajalle jonkun isomman jutun, säestäjille vain pienet.

Mikä on iso juttu? Mikä on pieni juttu?

Vähän rupee tuntuun siltä etten avaa ovea=(

Vierailija
45/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette ainakaan ennen kello 11 päästä lapsianne virpomaan! Meillä ainakin sunnuntaisin nukutaan vielä siihen aikaan.

Vierailija
46/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli joku tulee virpomaan, se ärsyttää koska olen ateisti ja aamuyöhön saakka töissä, eli nukkuisin mielummin aamun. Onneksi tässä rapussa ei asu kuin yksi toinen lapsiperhe, eli todennäköisyydet virpojien tulemiselle on aika pienet :)

Vierailija
47/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne vauva palstalle riittää jotka nukkuu puoleenpäivään?

Valvooko ne aamu viiteen????Vuorotyöläiset ymmärrän mut moni perheenäitikin väittää nukkuvansa myöhään.En jaksa uskoa et kenenkään lapsi nukkuis ainakaan kahdeksaa pidempään.Pikkulapsi perheiden aamuhan alkaa usein jo kuuden maissa.

Vierailija
48/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänään Lidlistä pienen pussillisen suklaakarkkeja, joissa on pupukuvioinen paperi. Lisäksi ostin yksittäispakattuja hedelmätoffeepötköjä (Maoam). Olisin ostanut jotain halppis suklaamunia, mutta olivat loppu. Annan virpojille muutaman molempia karkkeja riippuen siitä, tuleeko virpojia paljon vai vähän. Jos karkit eivät kelpaa, niin voi voi. Itse olen ainakin kasvattanut lpaseni olemaan tyytyväisiä siihen, mitä lahjana saavat.

Vierailija
49/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne vauva palstalle riittää jotka nukkuu puoleenpäivään? Valvooko ne aamu viiteen????Vuorotyöläiset ymmärrän mut moni perheenäitikin väittää nukkuvansa myöhään.En jaksa uskoa et kenenkään lapsi nukkuis ainakaan kahdeksaa pidempään.Pikkulapsi perheiden aamuhan alkaa usein jo kuuden maissa.

Meillä 1v menee illalla klo 8 nukkumaan ja herää 10 aamulla.

Mut ei mua silti virpojat häiritse:)

Vierailija
50/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi kinder tai kinderin kaltainen muna per virpoja riittänee.Mä jauhan tästä jo siksikin et ollaan vasta muutettu tänne.Pihapiiri täynnä perheitä joissa kaikissa vähintään sen 2 lasta.Olen täysin varma et äidit kyttää tos pihalla kuiteskin kuka antaa ja mitä.On pienrivitaloalue.En halua et musta ruvetaan juoruamaan varsinkaan siksi kun mulle ei ole ongelma antaa jotain isompaa juttua.Halusin vain tietää mikä nyky penskoille riittää ilman et itketään äitille miten saita täti muutti naapuriin.

Vierailija
51/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon ja pitääkö kaikille antaa vaik yksi virpoo?Yksinkertaistetaanpas.Kysymys; Jos oven takana on 6 pientä kissaa.Yhdeltä saan virvonnan jälkeen vitsan.Riittääkö et annan sille yhdelle kissalle kindermunan??

Se kinderi kun maksaa kokonaista 68 snt per muna, mä en näe mitään syytä pihistellä niiden jakamisessa lapsille.

Vierailija
52/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan ulkona leikkimässä. Saa olla hienot vaatteet ja saa olla hienot oksat, mutta minun perinteisiini ei virpominen kuulu, joten toivoisi lasten ymmärtävän kiitos ein. Ja sen, että meillä on pihassa koira, joka on tottunut vahtimaan. Pihaan ei ole asiaa ilman lupaa. Tämä tiedoksi niille vanhemmille, jotka autossa odotavat jälkikasvua kerjäysreissulta.

Vierailija
53/58 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei p itäisi laittaa oville kiertelemään virpojaa. Kaikilla ei ole sama uskonto. 

Vierailija
54/58 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit haluavat pitää kaikki karkit itsellään.

Vierailija
55/58 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta ihmeessä jokaiselle annetaan oma palkka! Vaikka saa vain yhden oksan, kyllä niitä kertyy ja se olisi ahnetta viedä yhdellä ovella vaikkapa neljä oksaa virpojilta. Jääpä heille enemmän oksia joilla kiertää ovilla ja saada palkkaa. Enkä minä niin isoa nippua tarvitse vastineeksi palkoista. Olisi todella härskiä kerätä aikuisena kaikki, viedä nyt lapsilta. 

Meillä on käynyt vaan hyvin laittautuneita ja hyväkäytöksisiä lapsia, ei ole mitään syytä äristä täällä.

Vierailija
56/58 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos yhtään muistatte omasta lapseedestanne niin oli se jännittävää soittaa ovikelloa ja kuka uskaltaa lausua sen runon! Niin se joka uskalsi lausui, eikä se vähentänyt muiden osuutta ollenkaan, joku toinen oli saattanut tehdä enemmän vihtoja jne. Eli olisi törkeää antaa sille kuka uskaltaa sanoa jotain isompi palkka ja toisille ei mitään/ tai joku pieni. Tasa-arvoisesti kaikille samanlaiset, ihmettelen suuresti mitä aikuisten päässä oikein liikkuu näillä kommenteilla! Ettekö oikeasti tajua yhtään mitään?

Vierailija
57/58 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi tulla hyvin erilaisista lähtökohdista siihen virpomisporukkaan, joten senkin vuoksi kannatan tasapuolista kohtelua koko jengille. Jokaisella heillä on oikeus tuntea onnistumista ja havaita että myös vieressä seisojan osa on aivan yhtä arvokas. Toisille se voi olla jopa iso askel kun harjoitellaan taitoja ja itsenäisyyttä ilman että aikuinen on mukana. Ja kaveriporukassa on enemmän turvaa sekä iloa sekä myös kyky kohdata paremmin tilanne jos ovelle osuu ärisijä. Yksinäinen virpoja on aivan yksin, en päästäisi lastani yksin ja sääliksi käy ne lapset jotka haluaisivat mukaan mutta jos ei ole yhtään kaveria, joka lähtisi.

Vierailija
58/58 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa aivoon ei käyny yhtään virpojaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän