Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mkä niissä virpojissa niin suututtaa???

Vierailija
16.04.2011 |

Nykyään ovat vielä niin kohteliaita kun kysyvät että saako teille virpoa... :) Ja ainahan aikuinen voi sanoa että ei ole mitään annettavaa jos ei ole tai ei halua antaa...? :)

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virpomassa mitään poikalaumaa.

Mut onhan se nyt tietenkin aivan karseeta jos tuttu ja turvallinen arki katkeaa siihen, että naapurin lapset käy virpomassa.

Te, jotka koette virpojat jonkin sortin ongelmani, oletteko itse virponeet lapsuudessanne?

Ovatko naapurin lapset saaneet enemmän suklaata?

Vai mistä kiristää. Ja ei siinä mitään, kyllä ei haittaa vaikka kiristääkin.

Vierailija
22/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon ja pitääkö kaikille antaa vaik yksi virpoo?Yksinkertaistetaanpas.Kysymys;

Jos oven takana on 6 pientä kissaa.Yhdeltä saan virvonnan jälkeen vitsan.Riittääkö et annan sille yhdelle kissalle kindermunan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa muitakin vinkkejä, jotta voisimme paremmin kiertää kaikki kristinuskon saastuttamat ilmiöt? Me huvittavat wannabe-ateisit emma osaa riittävällä intensiteetillä väistellä noita ansoja, vaan häpeällisesti yömme jouluruokaa ja annamme lapsille lahjoja. Teillä ei varmaan vietetä jouluakaan?

Vierailija
24/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon ja pitääkö kaikille antaa vaik yksi virpoo?Yksinkertaistetaanpas.Kysymys; Jos oven takana on 6 pientä kissaa.Yhdeltä saan virvonnan jälkeen vitsan.Riittääkö et annan sille yhdelle kissalle kindermunan??

vitsan antajalle jonkun isomman jutun, säestäjille vain pienet.

Vierailija
25/58 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä epäkohteliaita virpojia? Jotka huutavat vittua tai tuovat koristelemattoman risun? Meillä päin virpojat ovat pieniä, yleensä alle kouluikäisiä. Harvemmin kiroilevat.

Vierailija
26/58 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta virpominen ja ylipäätään pääsiäiseen liittyvät pakanallisemmat tavat (rairuoho, tiput, pääsiäismunat) ovat ihania. Lapsena virvoimme koko asuinalueen. Pukeuduimme itse ja teimme oksat itse, vanhemmat eivät mitenkään puuttuneet. Virvoimme 11-vuotiaaksi asti, sitten se loppui. Meitä oli kolme tyttöä, kaikilla oksat käsissä ja kaikki lausuimme lorun ja heilutimme oksia, mutta vain yhden ojensimme. Aina saimme kahvipannuihimme jokainen saman verran. Tämä siis 80-luvulla.

Sinkkuna asustelin sellaisella asuinalueella, että virpojia saattoi tulla montakin. Ostin aina kulhollisen pieniä suklaamunia ja päälle sitten esim. 6-8 isompaa suklaamunaa, ja jos tuli iso porukka (4-6 lasta), saivat pienet munat, ja jos pienempi porukka ja vielä päälle hieno vitsa, saivat jokainen ison suklaamunan. En nähnyt tuossa mitään ongelmaa.

Nyt asutaan maalla, ja täällä en lastani päästä virpomaan, koska en tunne naapureita ja nämä asuvat kaukana. Meille ei tule virpojia, viime vuonna ekan kerran kaksi kappaletta. Toivoisin, että tulisi. En ole niin ryppyotsainen ja valittava mummoutunut aikuinen, ettenkö ymmärtäisi, että tämä on lapsille jännittävä päivä. Perinteeksi kutsun minäkin tätä, koska jo lapsuudessani on virvottu. Silloin tosin kaikkien (myös poikien) piti olla noitia.

Vierailija
27/58 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan, että kun ovikoodillisessa kerrostalossa asutaan, niin ei virpojia tule....:( Eikä meidän talossa ole juuri sen ikäisiä lapsia, jotka virpoisivat. Meidän tyttö (täytti juuri 3v) on vähän liian pieni virpomaan, päästäisin kyllä!

Vierailija
28/58 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette ainakaan ennen kello 11 päästä lapsianne virpomaan! Meillä ainakin sunnuntaisin nukutaan vielä siihen aikaan.

Vierailija
29/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sellaiselle yhdellä risulla virpovalle poikajoukolle voi yksinkertaisesti sanoa, että nyt ei tipu palkkaa, kun ette ole edes vitsoja viitsineet tehdä.

Tässäkin kohtaa voi muistaa, että on hyvä, että koko kylä kasvattaa.... Ja sanoa, jos ei virpominen suju oikealla tavalla, että menkääs tekee vitsat ja palatkaa sitten takaisin.

Meillä saa käydä virpomassa, ja minä kyllä avaan suuni ja ojennan niitä,jotka eivät hoida hommaa asiallisesti. Ja palkan annan vain niille kunnon virpojille.

Vierailija
30/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä epäkohteliaita virpojia? Jotka huutavat vittua tai tuovat koristelemattoman risun? Meillä päin virpojat ovat pieniä, yleensä alle kouluikäisiä. Harvemmin kiroilevat.

Vierailija
31/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpojat saa palkan, mutta se on pienempi. Kohtuus kaikessa.

Vierailija
32/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on kyllä tervetulleita, aina jtk pientä annetavaa löytyy.

Vierailija
33/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan ulkona leikkimässä. Saa olla hienot vaatteet ja saa olla hienot oksat, mutta minun perinteisiini ei virpominen kuulu, joten toivoisi lasten ymmärtävän kiitos ein. Ja sen, että meillä on pihassa koira, joka on tottunut vahtimaan. Pihaan ei ole asiaa ilman lupaa. Tämä tiedoksi niille vanhemmille, jotka autossa odotavat jälkikasvua kerjäysreissulta.

Vierailija
34/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan ulkona leikkimässä. Saa olla hienot vaatteet ja saa olla hienot oksat, mutta minun perinteisiini ei virpominen kuulu, joten toivoisi lasten ymmärtävän kiitos ein. Ja sen, että meillä on pihassa koira, joka on tottunut vahtimaan. Pihaan ei ole asiaa ilman lupaa. Tämä tiedoksi niille vanhemmille, jotka autossa odotavat jälkikasvua kerjäysreissulta.

kun ette ole kotona.

Vierailija
35/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulivat oven taakse - olin silloin lapseton ja vasta muuttanut pientaloalueelle enkä muistanut koko juttua. Ei ollut karkkia tietenkään, oli vaan euron ja kahden euron kolikoita. Mikä huuto ja tappelu alkoi kun annoin ne kolikot ja yhden koriin ei riittänyt ja yritin selittää takana pälyilevälle äidille(?), että voisiko tasata ne kolikot myöhemmin. Ämmä ei sanonut mitään, kiskoi vain kakruja oviaukosta.

Tajusin maksaneeni 7 euroa yhdestä risusta ja saaneeni vielä mankumisen päälle.

Nykyään annan sen pari pientä pahanmakuista 'ruohomunaa' sille, jolta saan oksan.

Vierailija
36/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna sanoin, etä senkus menette, mutta itse taatte vitsat, ja niinhän tekivät. Meillä täällä Pohjois-Karjalassa on ihan lehdessä painotettu, että noidaksi tms. pukeutuminen ei ole sopivaa, joten täällä mennään ihan tavallisissa vaatteissa. Itse olen varannut virpojille kindereitä ja halvempia munia plus suklaapatukoita, annan sitten vähän virpojan varustuksen mukaan. Joskus kävi noita 5 poikaa + 1 kälynen vitsa -joukkueita, heille annoin yhdet kovehtikarkit jokaiselle. Eivät ole käyneet sen jälkeen. Yleensä meillä käy puolenkymmentä asiallista virpojaa, joille mielelläni annan suklaamunan. Hirmuinen hommahan se on noitten vitsojen tekemisessäkin.

Vierailija
37/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä vanhempia, jotka antavat lapsensa juosta pitkin poikin vieraiden ihmisten ovien takana "kerjäämässä" herkkuja...

Vierailija
38/58 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se, että ne on sotkettu kristinuskoon. Eihän niillä noidills ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa.

Vierailija
39/58 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun ikinä ei ole käynyt kahta virpojaa enempää ovella. Varattu on vaikka mitä, mutta lasten kanssa ne sitten lopulta itse syödään. Yksi vuosi lapset kävi virpomassa ja saivat eräältä naapurilta ison pussillisen suklaapatukoita. Ilmeisesti sama ongelma kun meillä, kukaan ei oikein tule : (

Pitäsikö laittaa kyltti, tervetuloa virpojat : )

J

Vierailija
40/58 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes muista minä vuonna avasin oven,

vai avasinko milloinkaan,'varmaan joskus olen vahingossa avannut kun en ole muistanut että on virpojat liikkeellä.

Aivan liian aikaisin kehdataan tulla häiritsemään.

Ja kyllä, olen itse lapsena virponut, maalla, missä muutenkin erilainen meininki.

Omat lapseni ottivat viikolla virpomisen puheeksi, mutta eivät nyt lopulta lähde tuohon kyseenalaiseen touhuun, hyvä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän