Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annetaanko nykyään lapsille joululahjaksi käyttövaatteita? Esim. talvirukkaset?

Vierailija
20.12.2024 |

Minä ainakin muistan näitä pehmeitä paketteja. Oli koviakin tosin myös.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi antaa, hyvä tarpeellinen lahja! Krääsää tulee varmasti muutenkin.

Vierailija
2/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin mä t paidan lapselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarvetta. Itse vanhempana ostan kyllä mielummin käytttötavarat erikseen ja annan, kun on tarvetta. Ostetaan sitten erikseen pari lahjaa. Isovanhemmille voidaan vinkata tarpeista, jos kysyvät mutta eivät kyllä ole ainakaan tänä vuonna kysyneet mitään vinkkejä. 

Vierailija
4/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan sukulaislapselle. Omalleni ostan ihan tarpeeseen, mutta kaikki vanhemmat eivät välttämättä pysty ostamaan  uusia  nehän maksaa minimissään parikymppiä.

Vierailija
5/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan ne ladten vaatteet alesta joulun jälkeen. Käy halvemmaksi.

Jouluna tulee hömppää ja leluja, joulun jälkeen yöpaitaa, sukkia, talvivaatteita ym.

Vierailija
6/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit antaa. Vaatteet on kivoja, tarpeellisia  ja toivottuja lahjoja.

Olen ostanut kaikille lapsilleni nytkin vaatteita lahjaksi myös, muiden lahjojen lisäksi.

Ihan itse toivoneet tiettyjä vaatteita, ja toinen pojistani halusi tietynlaiset topparukkaset. Joten ostin ne.

Vierailija
7/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät välttämättä edes avaa pehmeitä paketteja. Etenkään jos ne tukevat suvun täti-ihmisiltä. 

Vierailija
8/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsemme olivat pieniä, joka joulu ostettiin lahjaksi uusi pyjama. Muut vaatteet ostettiin tarpeeseen.

Nyt ostin aikuiselle sinkkupojalle kaksi neuletta ja yhden t-paidan, lempimerkeiltään.

Vierailija
9/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne enää ole sillai juttu kuin omassa lapsuudessa. Uusi talvipuku ja rukkaset olivat juurikin niin tavallinen lahja kuin karkeilla täytetyt villasukat.

Enemmän mä olen antanut, jotain spessua vaatetta joululahjaksi. Talvipuku on kuitenkin pakko hankinta ja rukkasetkin. Ne saa vaikkei joulu viettäiskään. Joku lempparin t-paita tai merkkihousut ovat extraa, niitä ei välttämättä saa ollenkaan.

Vierailija
10/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät välttämättä edes avaa pehmeitä paketteja. Etenkään jos ne tukevat suvun täti-ihmisiltä. 

Niin, joitakin lapsia ei viitsitä kasvattaa ja sen sitten myöhemmin kyllä kaikesta huomaa.

Vierailija
11/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsemme olivat pieniä, joka joulu ostettiin lahjaksi uusi pyjama. Muut vaatteet ostettiin tarpeeseen.

Nyt ostin aikuiselle sinkkupojalle kaksi neuletta ja yhden t-paidan, lempimerkeiltään.

mä olen pitänyt tuota yöpuku juttua yllä nykyäänkin, vaikka lapset ovat pois muuttaneet. Sukat, alkkarit, pyjama. Ne tulee aina. Semmoisen paketin saa myös lasten puolisot.

Vierailija
12/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kaikki paketit avataan ja niistä opetetaan olemaan kiitollinen.

Vierailija
13/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Me milleniaalit olemme niin traumatisoituneet pehmeistä paketeista, että ei todellakaan hyväksytä sellaisia lapsillemme! 

Lapsia ei missään tapauksessa kannata opettaa olemaan kiitollinen muusta kuin parhaista ja huippukalleista leluista. 

Terveisin lapseton, joka ihmeissään sivusta seurailee uusia äitejä.

Vierailija
14/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, uudet kurarukkaset!? Näitä mä oon, köh, aina toivonut... 😒

Vierailija
15/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen pitänyt tuota yöpuku juttua yllä nykyäänkin, vaikka lapset ovat pois muuttaneet. Sukat, alkkarit, pyjama. Ne tulee aina. Semmoisen paketin saa myös lasten puolisot.

Meillä sama. Lapset jo aikuisia, mutta kaikki saavat pyjama.

He oikein toivovat, että saa viettää joulun pyhät uudessa pyjamassa.

Ja kaikki muutkin lahjat ovat heille vaatteita, toivottua  hygieniaa, ja kodin tarvikkeita, ja suklaarasioita.

Nykyään on niin tiukkaa monella, että arvostavat edelleen tarpeellisia lahjoja, niin pienet kuin isot.

Vierailija
16/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt lapaset on varmaan eri juttu kuin vaikkapa reima-rukkaset.

Vierailija
17/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehdyt lapaset on varmaan eri juttu kuin vaikkapa reima-rukkaset.

Lapseni ovat aina arvostaneet pienistä asti pehmeitä lahjoja, niin lapasia, kuin topparukkasiakin.

Toki saavat koviakin paketteja, mutta ihan itse ovat toivoneet pehmeitä paketteja, ja kirjoittaneet toiveisiin erilaisia arjen vaatteita.

Vierailija
18/19 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi todella outoa, jos saisin anopilta alushousut.

Vierailija
19/19 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tulee tarpeeseen. Meillä ei ollut tänä jouluna tarvetta kuin yhdelle paksummalle college-paidalle ja sitä toivottiin. Mitään lahjavuorta kuusen alle ei toivota, vaan pari pakettia jokaiselle.