Miten selitätte sukulaiselle, että tänä vuonna oletkin lahjojejen sijaan hankkinut kaivon kehitysmaan alkuasukkaille
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mun pitäisi sukulaisille selittää lahjaostoksiani? Ei mulla ole tapana heille mitään lahjoja ostaa muutenkaan.
helvetin hyvä ettet mene sukulaisille sössöttämään omaa ylivertaisuuttasi sillä, että annat sukulaiselle lahjan, joka onkin joku mielikuvitusvuohi
Vierailija kirjoitti:
eikä mitään kaivoa ole tullut vaan rahat menevät rikkaan eliitin tileille
jep, muuten luulisi että tähän mennessä siellä olisi jo lahjoitusvarojen turvin kunnon infra, liikakansoitus kurissa ja mitä näitä nyt on.
Rahat meni kuin Kankkulan kaivoon. Ei kannettu raha kaivossa pysy.
Se vuohi kuolisi sun hoidossa AP.
Meidän suvun aikuiset ymmärtäisivät asian selittämättäkin. Itselleni olen joskus pyytänytkin hyväntekeväisyyslahjaa.
Ei pysty, kun kaikki meni folkhälsanin keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut mieleen porauttaa juomavesi kaivoa Suomeen syrjäkylille. Täällä asuu vanhoissa puutalossa ihmisiä joiden pitää ostaa kaupasta pullovettä kaivot on saastunut putket ruosteessa. Nyt voit näytellä kaikille miten suuri olet ( älköön vasen käsi tietääkö mitä oikea tekee kun autat älä toitota sitä Jeesus). Koittaisitte auttaa maalla asuvia heillä on pitkät matkat ja kaupat kaukana . Vanhuksia jotka ei jaksa puita sahata enää. Seinistä puuttuu villat ja lattiat kylmät. Afrikassa ei maa jäädy eikä järvet meret joet mutta meillä jäätyy kaikki myös talot. Teitä ei aurata syrjällä kuin kuuluu eikä pääse kauppoihin. Sairaalaan. Osta edes yksi ambulanssi Suomeen korpeen että pääsevät ensiapuun. Meillä on jäässä myös putket vanhoissa taloissa talvella. Vesi ei kulje. Ulko vessoja saunoja eikä rahaa uusiin lumikoliin. Ihan kaupungeissa on näitä puutalo vanhuksia ja kylmää sekä pihalla sauna puulämmitys. Afrikassa ei tarvi pal
On 100% oma valinta asua jossain mörskässä jossain jumalan selän takana, turha valittaa palveluiden puutetta tai talon huonokuntoisuutta kun ei ole pihiydessään viitsinyt remontoida. Mars ohmisten ilmoille asumaan ja mörskä myyntiin tai maan tasalle jos kukaan ei osta. Kehitysmaissa ihmisillä ei ole mitään, ei edes sitä puhdasta vettä joka Suomessa on itsestäänselvyys.
Kehtaatkin valittaa, hyi hemmetti!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lahjoitukset kehtysmaan alkukuasukkaille on ok kunhan pysyvät siellä kehitysmaassaan
Vierailija kirjoitti:
Rahat meni kuin Kankkulan kaivoon.
Ei kannettu raha kaivossa pysy.
Millainen linnunaivo pitää ihmisen olla, että hän yhden lyhyen lauseen aikana unohtaa, että oli puhuttelemassa useaa ihmistä, ja päättää lauseensa ikäänkuin puhuisi yhdelle?
Joskus mua huolestuttaa tämän maan tulevaisuus, jos tämä on kansakunnan älykkyyden taso.
Sanoisin vain etää lahjoitin hyväntekeväisyyteen.
toivoisin että rahani OIKEASTI menisivät minne mainostettiin - useimmiten ei mene vaan 90-98% rahasta vain katoaa matkalla kuluihin.
Ilman muuta. Silloin Ap:n kuvailema lahja onkin hieno juttu, kun lahjan antaja tietää, että Suomessa asuva sukulainen tai ystävä ilahtuu asiasta.