Miehen käsihygienia(käsitys) kuvottaa
Käy paskalla, ja sitten menee suihkuun. Ei välillä pese käsiä vaan levittää vessan ja suihkun oveen ja suihkun hanaan ne paskabakteerit... Ei kuulemma tarvitse pestä, koska on suihkuun menossa. Siis hyi saatana...
Kaiken huippu oli äsken, kun oli pskalla ja puhelimensa soi sillä aikaa. Tuli vessasta, ei pessyt käsiä ja otti puhelimen käteen. Sitten vasta meni suihkuun. Eli levitti paskabakteerinsa sekä oven kahvoihin, että puhelimeen.
Hygieniakäsitys on kuin lapsella. Harkitsen omaa asuntoa tämän takia. Ällöttää niin paljon
Kommentit (48)
Entä käsihygienia seksissä, vaaditko miestä tämän tästä käsienpesuun? Oho, et koske rintoja, kun äsken oli käsi vulvassa!
Tuli mieleen eksä, joka suihkussa käydessään vaan otti saippuaa käteensä ja alkoi hinkkaamaan sillä peräaukkoaan. Tämän jälkeen vaan pesi kätensä suihkun alla... että voi vaan kuvitella, minne kaikkialle ulostebakteerit roiskeiden mukana levisivät, hyhhyh sentään. Eli syystäkin eksä.
Itse todistin kun tuttavani piti vessaharjaa pöntössä ja huuhtoi sitä käsisuihkulla "puhtaaksi". Siis vessaharjalla on hinkattu pöntöstä paskarantuja niin eihän se jumalauta pelkällä vedellä puhdistu. Se suihku vaan kätevästi levittää ulostebakteerit ympäri vessaa samalla tavalla kuin pöntön vetäminen kansi auki.
Kyllä mun mieheni pesee kätensä kaupasta tultuaan, vessassa käydessään, ennen ruuanlaittoa. En kyllä muunlaista sietäisikään.
Tämä hygieniajuttu on mennyt liian pitkälle. Itse olen aikanaan maalaistalossa lapioinut lehmänlantaa kaksi päivää putkeen ja olen yhä hengissä.
AP:lle : todennäköisesti se bakteerien välttelijä sairastelee useammin ja herkemmin kuin tämä "ei se nyt niin tarkkaa ole".
Itselläni todella tarkka hajuaisti ja pureskelen kynsiäni. On tilanteita jossa kynnet kutiavat ja pitäisi alkaa pureskella niitä. Hahuaisti ilmoittaa SEIS. Silloin menen pesemään kädet.
Uskon siis että hajuaisti toimi suojamekanismina. Tämän kaiken kerrottuani totean että pesen kädet jokaisen vessakäynnin jälkeen. En minäkään halua että mikään lika leviää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä hygieniajuttu on mennyt liian pitkälle. Itse olen aikanaan maalaistalossa lapioinut lehmänlantaa kaksi päivää putkeen ja olen yhä hengissä.
AP:lle : todennäköisesti se bakteerien välttelijä sairastelee useammin ja herkemmin kuin tämä "ei se nyt niin tarkkaa ole".
Itselläni todella tarkka hajuaisti ja pureskelen kynsiäni. On tilanteita jossa kynnet kutiavat ja pitäisi alkaa pureskella niitä. Hahuaisti ilmoittaa SEIS. Silloin menen pesemään kädet.
Uskon siis että hajuaisti toimi suojamekanismina. Tämän kaiken kerrottuani totean että pesen kädet jokaisen vessakäynnin jälkeen. En minäkään halua että mikään lika leviää.
No, mieheni sairastaa useita kertoja vuodessa ja minä silloin, kun saan häneltä tartunnan. Muuten en koskaan ole kipeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
pitäisikö ne paskabakteerit levittää ensin allashanaan, johon kosketaan hampaita pestessäkin ja vasta sitten mennä suihkuun.
Hana tietysti avataan/suljetaan ja käsisaippua otetaan pumppupullosta sillä toisella kädellä kuin millä ollaan nostettu pöntön kansi ylös, käytetty WC-paperia jne. Eikö tämän pitäisi olla ihan itsestäänselvyys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitäisikö ne paskabakteerit levittää ensin allashanaan, johon kosketaan hampaita pestessäkin ja vasta sitten mennä suihkuun.
Tietenkin! Kiva kun lähtee suihkusta, niin saa paskabakteerit puhtaisiin käsiin suihkun hanasta.
Pese se suihkun hana ka mene sitten suihkuun. Hanat ja kädensijat voi vaikka pyyhkiä monta kertaa päivässä. Ei ne siitä kulu.
Tuttavaperheessä on kehitysvammainen, jolla on onneton käsihygienia. Koko perhe on monta kertaa vuodessa ripulissa ja oksennustaudissa, sillä hän ei osaa pestä käsiään vessakäynnin jälkeen.
Meillä ei yrjöillä ja ripuloida koskaan.
Vessa ei todellakaan ole mikään steriili tila vaikka kuinka pestäisiin käsiä ulostamisen ja suihkuunmenon välillä. Eikä tarvitse ollakaan. Ei siihen kuole. Kunnon siivous kerran viikossa pitää bakteerimäärät kohtuullisina.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen eksä, joka suihkussa käydessään vaan otti saippuaa käteensä ja alkoi hinkkaamaan sillä peräaukkoaan. Tämän jälkeen vaan pesi kätensä suihkun alla... että voi vaan kuvitella, minne kaikkialle ulostebakteerit roiskeiden mukana levisivät, hyhhyh sentään. Eli syystäkin eksä.
Mitä tässä sitten olisi pitänyt tehdä?
Exä kyllä pesi kätensä vessakäynnin jälkeen, mutta ongelmana oli, että hän nosti housunsa ylös jo ennen käsienpesua. Eli housuihin jää ulostebakteereja ja kun sitten käsienpesun jälkeen tulee koskeneeksi housuihin, kädet on taas siinä itsessään.
Miten kädet saa liattua, jos menee pöntöltä suoraan suihkuun?
Vierailija kirjoitti:
Miten kädet saa liattua, jos menee pöntöltä suoraan suihkuun?
Niinpä, miehet ei kaivele persettä kuten naiset.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperheessä on kehitysvammainen, jolla on onneton käsihygienia. Koko perhe on monta kertaa vuodessa ripulissa ja oksennustaudissa, sillä hän ei osaa pestä käsiään vessakäynnin jälkeen.
Meillä ei yrjöillä ja ripuloida koskaan.
Onneton käsihygienia täytyy olla koko perheellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mieheni pesee kätensä kaupasta tultuaan, vessassa käydessään, ennen ruuanlaittoa. En kyllä muunlaista sietäisikään.
Sama täällä.
Kai itse peset kädet ennenkuin vedät pöntästä paskasi pois? Sehän on ihan paskassa sitten se pöntön nuppi.
Vierailija kirjoitti:
Kai itse peset kädet ennenkuin vedät pöntästä paskasi pois? Sehän on ihan paskassa sitten se pöntön nuppi.
En!
Mä en ikinä pystyisi asumaan ihmisen kanssa, joka ei huolehdi käsihygieniastaan. Ero tulisi!
Kuvottavaa. Kyllä ne naisetkin osaavat.
Kiitos, kun huolehdit käsihygieniastasi ja näin myös muista.
Ap