Myisitkö ostajalle autoa osamaksulla?
Jos on esim 10 000 euroa sovittu kauppahinnaksi ja ostaja lupaa maksaa joka kuukausi 500€, kunnes koko summa on maksettu. Voiko noihin luottaa?
Kommentit (27)
Voisin myydä, mutta vain sillä ehdolla että ostaja suostuu siihen, että omistusoikeus siirtyy vasta kun kauppahinta on maksettu. Vaatisin myös täyskaskon, eli samat ehdot kuin rahoitusyhtiökin.
Joskus olen tutuille/työkavereille lainannut pieniä summia rahaa ja takaisinmaksiun kanssa on ollut niiiin vaikeaa...
Ei puhettakaan että auton myisin jollekin osamaksulla, siinä ei saisi kuin osan kauppasummasta ja kaupan päälle rutkasti pahaa mieltä.
Myin auton osamaksulla eräälle yh äidille siten, että hän maksoi osan autosta käteisellä ja osan 1-2 tunnin erissä nahkavisalla. Minusta kauppa oli hyvin onnistunut eikä minulla ole hänestä mitään pahaa sanottavaa edelleenkään. Yksi luotettavimmista naisista jonka tunnen.
Mjustalaiselle voi myydä, aivan takuulla maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Myin auton osamaksulla eräälle yh äidille siten, että hän maksoi osan autosta käteisellä ja osan 1-2 tunnin erissä nahkavisalla. Minusta kauppa oli hyvin onnistunut eikä minulla ole hänestä mitään pahaa sanottavaa edelleenkään. Yksi luotettavimmista naisista jonka tunnen.
Noissa kaupoissa kannattaa kuitenkin tarkistaa ensin naisen pankkin kuntoisuusluokitus .
En. Lapseni kohdalla voisin tehdä poikkeuksen.
Sillälailla että antaisin joka kuukausi autosta pala kerrallaan.