Joulutortut on kyllä äärimmäisen tylsä tarjottava
Pääosassa pelkkä taikina, keskellä läntti kaupan marmelaadia. Hurraa.
Kommentit (18)
Joulutorttu on hyvä ja mehevä kun itse tekee ja kaulii taikinan, keittää luumuhillon, eikä tee tähtitorttuja vaan puolikuunmallisia.
Ja se joku venäläinen lohiripsipiirakka. Eihän siinä oo ku pelkkä piirakka missä on vähän lohen hajua. Pelkät rääppeet.
Kerran vuodessa, parin viikon ajan tarjolla olevien joulutorttujen, ei luulis kyllästyttävän ketään.
Aivan samoin kuin:
- Runebergin torttujen
- Laskiaispullien
- Rahkapiirakan pääsiäiäia pyhinä
- samoin kuin raparperipiirakan ja mansikkakakun Juhannuksena
Pistä havuja ja käpyjä luumun tilalle nii johan on jouluista eksotiikkaa kerrakseen
Minusta joulutortut ovat ihania, varsinkin se perinteinen luumumarmeladi. Laitan aina omatekoisiin tuplasti enemmän.
Entä kuinka junttia piparit ovat? Paistettua taikinaa, hip hei ja hellät tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Ja se joku venäläinen lohiripsipiirakka. Eihän siinä oo ku pelkkä piirakka missä on vähän lohen hajua. Pelkät rääppeet.
Eihän se noin mene.
Ensn tehdään maukas taikina.
Taikina muotoillaan piiraiksi, joka täytetään lohifileestä leikatuilla ja maustetuilla viipalaeilla.
Tai lihaviipaleilla.
Huomaa ettei kommentoija käsitä leivonnasta paskan vertaa.
Mun mielestä just parhaita. Nopeita tehdä ja täytteeksi käy melkein mikä tahansa suolainen tai makea.
No nythän on torttuja vaikka minkämuotoisia, ei pelkästään tähtitorttuja. Lisäksi taikinaan laitetaan täytettä ja torttu käännetään ympäri ja laitetaan toista täytettä. Tätä aion kokeilla, vaikka en ole jauhopeukalo.
Hetken kestää tämä joulunaika!
No äläpä tarjoa. Minä ja moni muu kyllä tykätään niistä.