Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa olla sijainen ja kokea jatkuvasti olevansa työssä se väheksytty

Vierailija
20.12.2024 |

Minulle ei kuulu monet työsuhde-edut ja jään ulkopuolelle monista asioista. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista

Olet yhtä tärkeä

Juuri näin, mutta valitettavan usein sijaisille yritetään laittaa ne paskimmat hommat, ja niitä yritetään pompotella. 

Kertokaa esimerkkejä sijaisten pompottelusta

Huonoimmat vuorot ja ykkösvapaat annetaan mielellään sijaiselle. Sijainen kun ei missään nimessä saa tehdä raharikkaita vuoroja (pyhiä)

Esihenkilö ne työvuorot päättää. 

Työntekijöiden toiveiden pohjalta. On kirjoittamaton sääntö kenelle ne "rahakkaat" vuorot ensisijaisesti menee

Missä noin toimitaan?

Vierailija
22/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on puolensa. Saan itsekin jättää ne umpioituneet kusipäät sinnen muhimaan omissa liemissään. Tuntipalkka, ovi kiinni ja soromnoo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosikausia sijaisena, vaati pitkää pinnaa. Esim. yhdessä paikassa sain joulun aikaan istua kahvipöydässä katsomassa kun kaikki muut avasi työnantajan antamia lahjapaketteja. Myöhemin kun pääsin itse esihenkilöasemaan, pidin huolta että sijaiset saa kaikki samat edut ja lahjat.

Jotkut sijaiset eivät saa töissä edes istumapaikkaa.

Tuo ei ole laillista

Vierailija
24/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista

Olet yhtä tärkeä

t. Vakkari

Vierailija
25/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

No hei mulle ei kuulu edes työt tällä hetkellä 😭

Niin?

Vierailija
26/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan sosiaaliset jutut, niidenhän pitäisi olla se ainoa syy miksi olal töissä. Nyt sijaiselle jää koneen osa, olla kasvoton paikkari ja paskaorja.

Vierailija
27/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin sijainen

Vierailija
28/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

uli uli uh huh huu

Vierailija
29/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihmisiä ja kulttuureita on kyllä kaikenlaisia. Oon tehnyt pitkään sijaisuuksia yhteen paikkaan, koska sijaisia kohdellaan siellä oikeaksi täsmälleen samanveroisina kuin vakkareita osana yhteisöä. Epassit ja bonukset mukaan lukien. Ei kaikki paikat oo niin huonoja sijaistaa mutta varmaan vaikea löytää joukosta niitä hyviä.

Vierailija
30/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosikausia sijaisena, vaati pitkää pinnaa. Esim. yhdessä paikassa sain joulun aikaan istua kahvipöydässä katsomassa kun kaikki muut avasi työnantajan antamia lahjapaketteja. Myöhemin kun pääsin itse esihenkilöasemaan, pidin huolta että sijaiset saa kaikki samat edut ja lahjat.

Yleensä ne työnantajan lahjoihin liittyvät säännöt päättää joku muu kuin esimies. Meillä ohjeet ja määräykset tulevat HR:sta. 

Vierailija
31/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa sijaisia kohdellaan myös karusti. Ihmettelen, miten muka sivistyneet ihmiset kehtaavat. En ole missään vastaavaa nähny.

Vierailija
32/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa sijaisia kohdellaan myös karusti. Ihmettelen, miten muka sivistyneet ihmiset kehtaavat. En ole missään vastaavaa nähny.

opettajien vai koulunkäyntiavustajien?

Vierailija
33/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä alalla?

Vierailija
34/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan joka alalla.

Vierailija
35/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen..

Vierailija
36/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän työuran jälkeen yt-neuvottelut ja potkut. Sitten työllistämistuella töihin. Siellä olinkin sitten kolmannen luokan työntekijä.

Ja hehheh, ei ne virheettömästi siellä töitä tehneet. Pidin leipäläpeni kiinni. Toisaalta..... virheellisesti kirjatut tiedot jonkun asiakkaan harmina!

Ja se inho kun ajelen ko viraston ohi.

Vierailija
37/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän työuran jälkeen yt-neuvottelut ja potkut. Sitten työllistämistuella töihin. Siellä olinkin sitten kolmannen luokan työntekijä.

Ja hehheh, ei ne virheettömästi siellä töitä tehneet. Pidin leipäläpeni kiinni. Toisaalta..... virheellisesti kirjatut tiedot jonkun asiakkaan harmina!

Eli et ilmoittanut mihinkään kun huomasit että joku kirjasi asiakastietoja väärin? Mieti omalle kohdallesi

Vierailija
38/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en enää koskaan halua olla muuta kuin sijainen. Kolme viimeistä toistaiseksi voimassa olevaa työsopimusta päättyivät irtisanoutumiseeni, kun koko ajan vaan kasattiin lisää tekemistä ja vastuuta ilman, että se näkyi mitenkään palkassa.

Vierailija
39/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et ilmoittanut mihinkään kun huomasit että joku kirjasi asiakastietoja väärin? Mieti omalle kohdallesi

No toki mietin, mutta käsittelijänä en ollut minä, vaan vakinirppanokka. Anteeksi!

Oikeasti minulla olisi ollut kiinnostusta ko hommaan mutta onneksi sain oikean parempipalkkaisen työn. Ps enkä yhtään ihmettele jos jonkun paperit on hukassa! Voihan se tulevaisuudessa koskea minuakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi