Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa olla sijainen ja kokea jatkuvasti olevansa työssä se väheksytty

Vierailija
20.12.2024 |

Minulle ei kuulu monet työsuhde-edut ja jään ulkopuolelle monista asioista. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista

Olet yhtä tärkeä

Vierailija
2/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulutukset ei kuulu sijaisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet silti tärkeää työtä

Kukaan ei ole sinä, se on supervoimasi 

4/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei mulle ei kuulu edes työt tällä hetkellä 😭

Vierailija
5/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista

Olet yhtä tärkeä

Juuri näin, mutta valitettavan usein sijaisille yritetään laittaa ne paskimmat hommat, ja niitä yritetään pompotella. 

Vierailija
6/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia vuokrafirman kautta töissä oleminen, tavallaan on samassa työpaikassa muttei kuitenkaan ole. Aina vähän ulkopuolinen olo.

Vierailija
7/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista

Olet yhtä tärkeä

Juuri näin, mutta valitettavan usein sijaisille yritetään laittaa ne paskimmat hommat, ja niitä yritetään pompotella. 

Kertokaa esimerkkejä sijaisten pompottelusta

Vierailija
8/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
9/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosikausia sijaisena, vaati pitkää pinnaa. Esim. yhdessä paikassa sain joulun aikaan istua kahvipöydässä katsomassa kun kaikki muut avasi työnantajan antamia lahjapaketteja. Myöhemin kun pääsin itse esihenkilöasemaan, pidin huolta että sijaiset saa kaikki samat edut ja lahjat.

Vierailija
10/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuosikausia sijaisena, vaati pitkää pinnaa. Esim. yhdessä paikassa sain joulun aikaan istua kahvipöydässä katsomassa kun kaikki muut avasi työnantajan antamia lahjapaketteja. Myöhemin kun pääsin itse esihenkilöasemaan, pidin huolta että sijaiset saa kaikki samat edut ja lahjat.

Jotkut sijaiset eivät saa töissä edes istumapaikkaa.

Vierailija
11/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista

Olet yhtä tärkeä

Huonoimmat vuorot ja ykkösvapaat annetaan mielellään sijaiselle. Sijainen kun ei missään nimessä saa tehdä raharikkaita vuoroja (pyhiä)

Vierailija
12/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista

Olet yhtä tärkeä

Esim. päiväkodissa vakkarit jää keskenään keskustelemaan tärkeitä, kun sijainen huolehtii lapsista, pesee kakat, siivoaa jäljet jos itse oon sijaisena tällaisessa porukassa, niin tässä vaiheessa mulle tulee aina vessahätä🙃

Vierailija
13/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa olla tiimissä ainoa teknisesti kokenut ja osaava mies, kun vääntää perse hiessä teknistä suunnittelua ja tiimin muijat ei osaa mitään muuta kuin naisten huuhaa käsienheiluttelua, mutta saa silti enemmän arvostusta kuin minä.

t. vakituinen mies

Vierailija
14/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa työpaikoista ja -yhteisöistä on sellaisia, että parempi pysytellä reippaan etäisyyden päässä. Se että saa silloin tällöin rahaa ilman kivirekeä firmasta, on lahja jumalalta

Vierailija
15/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähdit alalle? Opettajien ylitarjontasta ei ole puhuttu kuin lähes kaksivuosikymmentä. 

Vierailija
16/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut sijaiset eivät saa töissä edes istumapaikkaa.

Tai kahvia

Vierailija
17/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista

Olet yhtä tärkeä

Huonoimmat vuorot ja ykkösvapaat annetaan mielellään sijaiselle. Sijainen kun ei missään nimessä saa tehdä raharikkaita vuoroja (pyhiä)

Esihenkilö ne työvuorot päättää. 

Vierailija
18/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista

Olet yhtä tärkeä

Esihenkilö ne työvuorot päättää. 

Työntekijöiden toiveiden pohjalta. On kirjoittamaton sääntö kenelle ne "rahakkaat" vuorot ensisijaisesti menee

Vierailija
19/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tosin käy varhaiskasvatuksessa sijaisia jotka ajattelee että heille kuuluu vain leikkiminen ja juttelu lasten kanssa. Että kaikki siivoilut ja pepunpesut kuuluu vakkareille. Eivät tosi käy kauaa.

Vierailija
20/39 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on väärin ja joidenkin sijaisuuksia ketjutetaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän