Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on temu hyvä kauppa!

Vierailija
20.12.2024 |

Melkein kaikki joululahjat tuli tilattua temusta. Kyllä on halpaa ja aivan samanlaista tavaraa kuin paikallisessa marketissa 5 kertaa kalliimmalla. Tuli säästettyä satoja euroja pitkästi. Tilaan tästä lähtien aina temusta kun voi.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit olla vastuussa tavarataivaasta ostetusta painajaisesta

https://tukes.fi/-/sina-voit-olla-vastuussa-tavarataivaasta-ostetusta-p…

Vierailija
62/78 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä voit olla vastuussa tavarataivaasta ostetusta painajaisesta

https://tukes.fi/-/sina-voit-olla-vastuussa-tavarataivaasta-ostetusta-p…

"EU:n alueelle myytävien tuotteiden valmistajan, maahantuojan tai myyjän vastuulla on huolehtia, että tuote täyttää turvallisuusvaatimukset ennen sen myyntiä." tukes

Ei kuluttaja pienestä valita kauppaan yleensä vaikka on tullut ongelmia, se on heitetty pois sitten. Osa antaa palautteen, silti firmat voivat myydä vaikka tulista ruokaa ilman vaihtoehtoja sille tai lisäaineita kilo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistatko tuoteväärennöksen verkossa?

Löysitkö verkkokaupasta merkkivaatteen tai -laukun, joka maksaa vain murto-osan sen normaalista hinnasta? Kyseessä saattaa olla väärennös. Usein poikkeuksellisen halpaa merkkituotetta kauppaava verkkokauppa saattaa sijaita EU-alueen ulkopuolella ja ostaja joutuu maksamaan tullimaksuja. Väärennös voi tulla kalliiksi myös muulla tavalla tai olla terveydelle vaarallinen. Tulli voi myös pysäyttää verkko-ostoksen maahantulon, jos tuotetta epäillään väärennökseksi. Euroopan kuluttajakeskukset kampanjoivat loppukesästä väärennösten tunnistamiseksi.

https://www.ecc.fi/ajankohtaista/uutiskirjeet/tunnistatko-tuotevaarenno…

Vierailija
64/78 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistatko tuoteväärennöksen verkossa?

Löysitkö verkkokaupasta merkkivaatteen tai -laukun, joka maksaa vain murto-osan sen normaalista hinnasta? Kyseessä saattaa olla väärennös. Usein poikkeuksellisen halpaa merkkituotetta kauppaava verkkokauppa saattaa sijaita EU-alueen ulkopuolella ja ostaja joutuu maksamaan tullimaksuja. Väärennös voi tulla kalliiksi myös muulla tavalla tai olla terveydelle vaarallinen. Tulli voi myös pysäyttää verkko-ostoksen maahantulon, jos tuotetta epäillään väärennökseksi. Euroopan kuluttajakeskukset kampanjoivat loppukesästä väärennösten tunnistamiseksi.

https://www.ecc.fi/ajankohtaista/uutiskirjeet/tunnistatko-tuotevaarenno…

Miten tämä liittyy Temuun?

Eihän siellä myydä merkkituotteita, joten ei tuollaisia väärennettyjäkään ole. 

Toisaalta juuri luin uutisen, että alkavat myymään merkkituotevalmistajien tuotteita. Voisiko silloin myös tulla tuote väärennöksiä myyntiin.

Vierailija
65/78 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Venäjä saa koko Suomen tietoliikenteen pysähdyksiin, niin ette pääse enää Temusta ostamaan mitään. HAHAHA! Tässä on riittävästi syytä kääntyä Putinin kannattajaksi.

Vierailija
66/78 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu ei itse asiassa ole edes kauppa. 

Vierailija
67/78 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap:n kanssa. Nykyään tulee tilattua ulkomaisista verkkokaupoista melkein kaikki muut kuin ruoka. Auton varaosat saa Saksasta tai Virosta alle puoleen hintaan, harrastusvälineet reilusti alle puoleen hintaan. Onhan se ikävää kotimaisten yrittäjien puolesta mutta katsokaas kun samasta ei kannata maksaa hirveitä katteita teille jo ihan asenteennekin takia. Jos menette konkurssiin niin sillehän ei voi mitään.

Vierailija
68/78 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki provo, mutta heittäisin kyllä roskiin jos saisin lahjaksi jotain Temukrääsää. Mieluummin ilman. 

Vierailija
69/78 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta puheenollen, yksi sukulainen noita ostelee lapselle joten piti sitten viedä labraan - ensimmäistäkään ostoksista ei lapsi ole tietenkään käsiinsä saanut, vaan ovat menneet ongelmajätelaitokselle mutta alkoi pinna palaa.

Sai lelunsa jämät takaisin labratulosten kera. Säikähti toden teolla. Kadmium ja lyijy olivat lelun koostumuksen keveämmästä päästä.

Ei osta enää.

Höpö höpö. Kerro ihmeessä, mihin labraan tavallinen kuluttaja voi viedä tuotteensa tarkastettavaksi. Entä paljonko tuo tutkimus maksaa?

Vierailija
70/78 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, itse olen jo vuosia käyttänyt Aliexpressiä, Amazonia, Banggoodia ja nyt tuoreimpana Temua, kyllä on kiva kuluttaa kun halvalla saa. En tiedä mitä olen säästänyt mutta tuhansista euroista puhutaan, aika hurjaa.

Onko tuolta Aliexpressistä tilatessa aina toimitusaika kuukausia?  Temusta tulee nopeasti mutta varsinkin elektroniikassa on vähempi komponentteja saatavana.

Vierailija
71/78 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ap:n kanssa. Nykyään tulee tilattua ulkomaisista verkkokaupoista melkein kaikki muut kuin ruoka. Auton varaosat saa Saksasta tai Virosta alle puoleen hintaan, harrastusvälineet reilusti alle puoleen hintaan. Onhan se ikävää kotimaisten yrittäjien puolesta mutta katsokaas kun samasta ei kannata maksaa hirveitä katteita teille jo ihan asenteennekin takia. Jos menette konkurssiin niin sillehän ei voi mitään.

Juuri näin teen minäkin. Lisään tähän vielä Puolasta ja Tsekeistä ostin kesällä joululahjat 🤗

Vierailija
72/78 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi levitä pakettien mukana torakoita kerrostaloon...toivottavasti kukaan ei huomaa.

Justiinsa samalla tavalla niitä torakoita ja muita tuholaisia tulee muistakin kaupoista. Kateellisten puheita vain. Ja onhan sitä tosissaan yrittämällä yritetty että saadaan kanssa ostamaan temusta.

Tavarataloissa on eritystilat missä suurpaketit avataan. Siellä myös tavarat tarkistetaan . Miten siellä temu-tätin kerrostalossa? Onko vahinko jo levinnyt ?

Itse olen ollut puutarhamyymälässä, tavarat purettiin myymälän varastossa ja sen jälkeen hyllyyn, mitään eristystä niille ei todellakaan tehty. Kukkaruukut oli käärittynä kiinankielisiin sanomalehtiin, tarkastettiin vain että tavara on ehjää. Kiinastahan nekin tuli.

Vierailija
73/78 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Temua ja Sheiniä. Ne ovat parhaat ystäväni, muita ystäviä en kaipaa. Tuovat iloa ja ovat luotettavia. Itse ja kotini on heidän ansiostaan kauniita. Mikään ei ole niin ihanaa kuin vapaa-aikana puuhastella niiltä ostetuilla askartelu-, piirustus-, väritys ja kaikenlaisilla käsityöjutuilla kotonani. Parvekkeeni on kuin satumaailma sieltä ostetuilla koristeilla ja tuoleilla, pöydillä ja kaapeilla. Nautin myös kaikista hierontajutuista, joita olen niistä ostellut. Ihana kylpyamme, muovinen sieltä ostettu istuntapehmusteilla. Ja paljon kaikkea kaunista ja ihanaa huonekalua kotiini ja vaatetta, korua, laukkua ja kenkiä itselleni. Olen onnellinen Temun ja Sheinin ansiosta. Korvaavat mennen tullen kaikenlaisen ihmisseuran. Olen erakkoluonne ja aseksuaali. 

Vierailija
74/78 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut enkä tilaa. Uskon laatuun. Vihaan krääsää.

Vierailija
75/78 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan Temua ja Sheiniä. Ne ovat parhaat ystäväni, muita ystäviä en kaipaa. Tuovat iloa ja ovat luotettavia. Itse ja kotini on heidän ansiostaan kauniita. Mikään ei ole niin ihanaa kuin vapaa-aikana puuhastella niiltä ostetuilla askartelu-, piirustus-, väritys ja kaikenlaisilla käsityöjutuilla kotonani. Parvekkeeni on kuin satumaailma sieltä ostetuilla koristeilla ja tuoleilla, pöydillä ja kaapeilla. Nautin myös kaikista hierontajutuista, joita olen niistä ostellut. Ihana kylpyamme, muovinen sieltä ostettu istuntapehmusteilla. Ja paljon kaikkea kaunista ja ihanaa huonekalua kotiini ja vaatetta, korua, laukkua ja kenkiä itselleni. Olen onnellinen Temun ja Sheinin ansiosta. Korvaavat mennen tullen kaikenlaisen ihmisseuran. Olen erakkoluonne ja aseksuaali. 

Joo mulla on Artekkia ja Lundiaa. Kaiken mitä maalaan niin ostan taidekaupasta enkä mitään laadutonta roskaa.

Vierailija
76/78 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla on Artekkia ja Lundiaa. Kaiken mitä maalaan niin ostan taidekaupasta enkä mitään laadutonta roskaa.

Oletpa ilkeä ja ruma ihminen sisäisesti ja ulkoisesti💩

Vierailija
77/78 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, itse olen jo vuosia käyttänyt Aliexpressiä, Amazonia, Banggoodia ja nyt tuoreimpana Temua, kyllä on kiva kuluttaa kun halvalla saa. En tiedä mitä olen säästänyt mutta tuhansista euroista puhutaan, aika hurjaa.

Onko tuolta Aliexpressistä tilatessa aina toimitusaika kuukausia?  Temusta tulee nopeasti mutta varsinkin elektroniikassa on vähempi komponentteja saatavana.

Nopein toimitus ollut Aliexpressistä reilu viikko ja yleensä toimitus nykyään kestänyt 2-3 viikkoa. Hitain toimitus mitä mieleen tulee on ollut kaksi kuukautta ja tämä oli aika yleistä viime vuosikymmenellä, mutta ei enää nykyään. Nopeasti nuo paketit saapuvat Suomeen Aliexpressistä, mutta Suomessa kestää käsittämättömän kauan toimitus.

Vierailija
78/78 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pieni palkkainen hoitaja ja teen raskasta työtä. Temun ansiosta elän kuin miljonääri ja se tuo iloa elämääni.