Toimistoassistentti 1500e kk, vakituinen kokopäivä työ
Mites tuolla elät, toimeentulotukiko lopusta kun verotkin vie tuosta jo ison osan?
Ei mitään järkeä tän päivän "palkoissa".
Kommentit (103)
Silti tuohonkin paikkaan on 100 hakijaa, joista osa on vähintään maistereita.
No voi tarkistaa ihan itse, Google haku toimistoassistentti työ. Linkkiä en laita. Itselläni tuli uutissyötteessä, aivan posketonta.
Tuollaisesta palkasta ei juurikaan veroa mene.
Eikö siellä Suomessa ole joku minimipalkka? Rikollistahan tuo on.
Hullua tässä on sekin että mä olen tehnyt tuollaista hommaa viime vuosituhannella ja silloin oli palkka yli 2000. Eikä mitään ihmeellisen vaativaa - puhelinvaihde, reception, laskutusta, postitusta, tekstinkäsittelyä...
Vuokravälitys firma.... Koiranvirka.
Vierailija kirjoitti:
Netto 1300.
Vierailija kirjoitti:
Silti tuohonkin paikkaan on 100 hakijaa, joista osa on vähintään maistereita.
Lässyn lässyn.
Vierailija kirjoitti:
No voi tarkistaa ihan itse, Google haku toimistoassistentti työ. Linkkiä en laita. Itselläni tuli uutissyötteessä, aivan posketonta.
Kokeilin, ei löydy. Mitenkäs se linkin laittaminen ei onnistu?
Katsoin muutaman Duunitorin ilmoituksen. Osassa ei mainittu palkkaa, muuten palkka näkyi olevan 1800-2300 euroa kuukaudessa. Vaatimuksia kyllä oli, suomen ja englannin lisäksi vaadittiin myös muuta kielitaitoa. Piti olla priorisointitaitoinen, asiakaspalveluhenkinen, joustava, tiimityöhön sopiva ja ties mitä. Tuota aloituksen paikkaa en nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei näillä hakusanoilla saa tarkistettua juuri tuota kyseistä paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hullua tässä on sekin että mä olen tehnyt tuollaista hommaa viime vuosituhannella ja silloin oli palkka yli 2000. Eikä mitään ihmeellisen vaativaa - puhelinvaihde, reception, laskutusta, postitusta, tekstinkäsittelyä...
Epäilen kyllä tuota AP:n aloitusta juurikin tämän vuoksi kun perus toimistosihteeri sai jo pari tonnia tuolloin.
Hyvä liksa, mitäs asutte jossain ylihintaisessa luukussa 🤡
Vierailija kirjoitti:
Pienissä tuloissa tuntuu pienikin vero. Se 1200e mikä tuosta jää käteen ei riitä kokoaikatyön palkaksi.
Googlasin tehtävän ja onhan siinä jotkut bonukset tulossa mukaan, mutta missään ei toki kerrota, että kuinka paljon ja millaisista suorituksista, joten aika epävarmaa ois elää tuollaisella työllä. Ei perheellisille.
Ihan hyvä alkutyöpaikka, jossa vaativin homma on osata ottaa kopioita. Kun homman oppii ja saa enemmän vastuuta - jos yrityksessä yleensäkin on ns. vastuullisempaa tekemistä, niin palkasta voi hyvin pian alkaa neuvottelemaan. Jos on niin noheva, että antaa firmalle enemmän kuin saa korvausta, niin aina voi hakea muualle. Sitten on ainakin osoittaa, minkä tason tehtävät tässä vaiheessa onnistuu helposti. Siitä sitten vaativampaa ja paremmin palkattua duunia metsästämään.
Teet tuolla palkalla pari vuotta ja sitten siirryt parempiin töihin jossa palkka 4500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs sun palkka maksettiin ysärillä euroissa?
Tilastokeskusken mukaan Suomen alimman palkkadesiilin kohdalla palkka on 2 483 euroa kuukaudessa. Eli 90 % kokoaikaisita palkansaajista tienaa enemmän kuin tuon.
Palstaluuserit käyttävät aikaa ja vaivaa löytääkseen sen kaikkein huonoimman työpaikan, jota sitten ihmetellään oikein urakalla. Sitten saadaan taas todisteltua itselle, ettei duuni kannata.
Jos sattuu olemaan työtömänä, niin tossakin duunissa on se hyvä puoli, että siitä kertyy kokemusta. Sen pohjalta voi sitten hakea seuraavaa ja yllätys yllätys - käytännössä kaikki muut toimistoassistentit tienaavat enemmän. Joten palkan nousulle on hyvät mahdollisuudet.
Mitä kaikkea tuota palkkaa vastaan odotetaan tehtävän?