Toimistoassistentti 1500e kk, vakituinen kokopäivä työ
Mites tuolla elät, toimeentulotukiko lopusta kun verotkin vie tuosta jo ison osan?
Ei mitään järkeä tän päivän "palkoissa".
Kommentit (103)
Joo, ei missään nimessä kannata hakea työtä eikä ottaa sitä vastaan. Fiksumpaa maata perse homeessa sohvalla ja näpytellä tukihakemuksia Kelaan, sossuun ja TE-toimistoon. Se se vasta pätevöittääkin.
Todella huonosti kuvailtu työtehtävät tuossa ilmoituksessa. Tai siis ei ollenkaan kuvailtu. Miten tuollaiseen voi edes laatia hakemuksen, kun tehtävistä ei kerrota juuri mitään?
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei missään nimessä kannata hakea työtä eikä ottaa sitä vastaan. Fiksumpaa maata perse homeessa sohvalla ja näpytellä tukihakemuksia Kelaan, sossuun ja TE-toimistoon. Se se vasta pätevöittääkin.
Kyllä, ja odottaa että 4500e/kk paikka sattuu kohdalle. Saattaa tosin olla, että joku paremmalla työkokemuksella (aloittanut "paskahommista") saa sen paikan.
Ihan oma häpeä jos tuolla rahalla rupeaa tekemään hommia. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Työttömyyskorvauksella ja asumistuella saa melkein samat.
Vuonna 2007 kokoaikainen myyjän paikka palkka oli n. 1400e kuussa. Sillä elin. Asumiskulut oli 300e jaettuna puolison kanssa, n. 800e jäi asumisen jälkeen käteen. About sama jää nykyään asuntolainan jälkeen 3200e bruttopalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Hullua tässä on sekin että mä olen tehnyt tuollaista hommaa viime vuosituhannella ja silloin oli palkka yli 2000. Eikä mitään ihmeellisen vaativaa - puhelinvaihde, reception, laskutusta, postitusta, tekstinkäsittelyä...
Viime vuosituhannella palkat oli markkoja, ja jostain toimistoassarin hommasta silloin olis saatettu maksaa noinkin vähän, markkoina. Tuskin kumminkaan 2000 euroa vastaavaa määrää, siis melkein 12000 markkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullua tässä on sekin että mä olen tehnyt tuollaista hommaa viime vuosituhannella ja silloin oli palkka yli 2000. Eikä mitään ihmeellisen vaativaa - puhelinvaihde, reception, laskutusta, postitusta, tekstinkäsittelyä...
Viime vuosituhannella palkat oli markkoja, ja jostain toimistoassarin hommasta silloin olis saatettu maksaa noinkin vähän, markkoina. Tuskin kumminkaan 2000 euroa vastaavaa määrää, siis melkein 12000 markkaa.
Kyllä tuosta voidaan maksaa 1000-2700 e/kk rippuen työnantajasta, Issillä joku tonni, valtiolla joku 2700 e.
Ei tuosta kyllä kovin paljon veroja mene.
Vierailija kirjoitti:
Haista p4ska.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2007 kokoaikainen myyjän paikka palkka oli n. 1400e kuussa. Sillä elin. Asumiskulut oli 300e jaettuna puolison kanssa, n. 800e jäi asumisen jälkeen käteen. About sama jää nykyään asuntolainan jälkeen 3200e bruttopalkalla.
Sun ylisuuri asuntolaina on kummiskin sun oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Tossa:
Hienon provon kehitit kertomalla puolitotuuksia!
Niin, mikä tässä on ongelma. Eihän tämä ole mikään kokoaikaisen työntekijän kuukausipalkka. Tämähän näytti olevan ihan normaali provisiopalkkainen työ, jossa pohjapalkka on tuon 1500,- ja omalla työpanoksellasi ansaitset sitten ihan niin paljon, kun viitsit töitä tehdä. Normaalia myyntityössä, esim autokaupoissa, kiinteistönvälityksessä ja vastaavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2007 osa-aikaisen aulavartijan palkka oli joku pari sataa brutto kuussa. En mä sillä elänyt ollenkaan vaan elin täysin pikavipeillä. Kokoaikaisen kuukausipalkkaisen palkka oli joku brutto 1400 e/kk, en mä silläkään olisi elänyt, tuntityöläisen 1600 brutto/kk, en mä silläkään olisi elänyt ottaen huomioon ettei muualla saa tehdä sivutöitä ja minun naamalla työtunteja ei koskaan olisi edes täysiä tunteja työpaikkakiusaamisen vuoksi vaan hajanaisia muutamia hassuja tunteja.
Koska elin pikavipeillä niin nyt olen ulosotossa. Edelleen. Että näin.
Ja työilmapiiri oli täys pska, hirveät asiakkaat, paljon vakoilua ja vakoojia (kuten huomaa edelleenkin vainoavat minua), itse firma täys kuspää lattiasta kattoon, työkaverit id,, ootteja, hirveää sovinismia ja syrjintää, hirveän sisäänpäinlämpiävää työkulttuuria, leväperäistä asioiden hoitoa, maailman kus,,päisin työvuorosuunnittelu vttumaisine viskibassoäänineen jne jne.
Maailman kus,,päisin työnantaja ja veemäiset asiakkaat. Asiakkaat vakoilee, vainoaa ja seuraa minua yhä työpaikasta toiseen ja yrittää savustaa ulos jokaisesta työpaikasta. Pienen pieni työpaikkaromanssi, mutta henkilö paljastuikin kus,,pää vakoojaksi ja houkutuslinnuksi, jolla ei ole halua olla yhteydessä työajan ulkopuolella eli ei yhtään kiinnostuksen arvoinen ja aivan selkeä sisäånheittäjä/houkutuslintu pskatöihin/epämääräisiin hämäriin töihin. Ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Hakijoita tuohon paikkaan on satoja tai jopa tuhansia. Vain yksi valitaan, jos edes sitäkään. Mitä ne sadat tai tuhannet ei-valitut sitten tekevät? Ottavat tyhjän arvan vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa ottaa työ vastaan. Toimisto assistentin työ on jokseenkin iisiä.
Ei aivan noinkaan. Moraalisesti väärin maksaa ylipientä palkkaa.
Toisekseen matkalulut minulla olisi jo 350 euroa kuukaudessa.
Melkoisessa lukaalissa asut, jos makuuhuoneen, keittiön ja työhuoneen välillä kulkeminen maksaa 15 euroa päivässä. Mistä tämä summa mielestäsi koostuu? Tässähän on etätyömahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen kyllä tuota AP:n aloitusta juurikin tämän vuoksi kun perus toimistosihteeri sai jo pari tonnia tuolloin.
Toimistosihteeri on eri kuin toimistoassistentti. Assistentti on suunnilleen se, joka keittää kahvit ja laittaa asiat tiskikoneeseen, postittaa ja jakaa kirjeet, tulostaa dokumentteja. Toimii ehkä jopa puhelinvaihteena eli kysyy mitä asiaa ja laittaa puhelun eteenpäin jollekin, joka asiasta jotain tietää. Tosin, toimistoassistentteja ei ainakaan julkisella juurikaan ole. Harjoittelijat saavat toimistoassistentin työt itselleen, muuten toimistosihteerit tekevät ne muiden töidensä ohessa.
Itse oon toimistosihteeri ja pelkästään tehtäväkohtainen palkka on 2700 euroa kuussa, kokemuslisät päälle. Ja tämä julkisella, yksityisellä varmaan hitusen parempi palkka ja siellä yleisempi nimike on assistentti, ei toimistoassistentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuosta voidaan maksaa 1000-2700 e/kk rippuen työnantajasta, Issillä joku tonni, valtiolla joku 2700 e.
Niin, sitähän mä tarkoitin. Vastasin tuolle, joka väitti viime vuosituhannella saaneensa vastaavasta työstä jo 2000 euroa kuussa, että tuskinpa vaan on saanut. Tänä päivänä hyvinkin uskon alle 2000,- palkkaan assarilla. Ja tässä työpaikassa ei näytä olevan kyse edes siitä, tuo 1500,- on provikkapalkan perusosa.
Vierailija kirjoitti:
Tossa:
En tuolla kuvauksella edes sylkäisisi tuonne päin. t. aikaisemmin kommentoinut toimistosihteeri. Haisee tänne 200 km päähän siltä, että onnistumisbonuksia et saa koskaan, aina löytyy tekosyy. Mutta duunia saat painaa kuin päätön kana sitä olematonta bonusta jahdatessasi. The cake is a lie, jos tiedätte mitä tuo sanonta tarkoittaa.
Kohta iltalehdessä on juttu siitä, kun "kukaan ei enää halua tehdä töitä!"
Vierailija kirjoitti:
Tuolla palkalla verot ovat hyvin pienet.
n. 1,5 % + muut maksut eli yhteensä 9-10 %. En kyllä lähtisi mihinkään työhön, jossa on provikkapalkka.
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…